Gå til innhold

PS3 - multimediamaskin MY ASS!


Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror du hadde fått bedre svar hvis ikke attituden din var så kjip, for å være helt ærlig.

Tror du bør lese emnet bedre hvis du kaller min attitude for kjip... jeg er frustrert over alt jangelet med PS3 for å spille av en jævla video, og så skal jeg få enda mer å irritere meg over når sånne kvasiintelektuelle fjotter kommer og ber meg om å kjøpe DVD i stedet for å svare på spørsmålet. Dere har null peiling på hva slags filmfil jeg spør om, likevel blir det kontant stemplet som piratvare. Det er usaklig og totalt unødvendig.

 

Jeg synes ikke jeg er noe kjipere enn andre som irriterer meg over usaklige svar i et emne der jeg spør om hjelp og samtidig ønsker å få ut frustrasjon over noe alle ikke-fanboys må innrømme er elendig av PS3... jeg synes ikke jeg krever for mye når jeg vil spille av en film med undertekster UTEN å kjøpe en DVD (hvis vi later som at jeg snakker om en film jeg kunne gått og plukket i hylla på Elkjøp)... og jeg sier ikke om jeg bare dro filmen og sub-filen over på en minnepenn og stakk den inn i USB-porten, men jeg har brukt TIMESVIS på konvertering og søking etter små idiotprogrammer med null resultat..så ha litt forståelse.

 

Greit nok at du er frustrert, men du bør kanskje innse at det du har bestemt deg for å avspille på en PS3 ikke kan anses å være "standard" multimedia som man bør forvente at maskinen takler?

 

Man behøver definitivt ikke være fanboy for å ta PS3'en i forsvar. Du stiller krav til at en innviklet oppgave skal gå på skinner som om det var maskinens hovedoppgave.

 

Andre har fått det til med litt mikkmakk. Det er kanskje det som irriterer deg mest?

Lenke til kommentar
Jeg tror du hadde fått bedre svar hvis ikke attituden din var så kjip, for å være helt ærlig.

Tror du bør lese emnet bedre hvis du kaller min attitude for kjip... jeg er frustrert over alt jangelet med PS3 for å spille av en jævla video, og så skal jeg få enda mer å irritere meg over når sånne kvasiintelektuelle fjotter kommer og ber meg om å kjøpe DVD i stedet for å svare på spørsmålet. Dere har null peiling på hva slags filmfil jeg spør om, likevel blir det kontant stemplet som piratvare. Det er usaklig og totalt unødvendig.

 

Jeg synes ikke jeg er noe kjipere enn andre som irriterer meg over usaklige svar i et emne der jeg spør om hjelp og samtidig ønsker å få ut frustrasjon over noe alle ikke-fanboys må innrømme er elendig av PS3... jeg synes ikke jeg krever for mye når jeg vil spille av en film med undertekster UTEN å kjøpe en DVD (hvis vi later som at jeg snakker om en film jeg kunne gått og plukket i hylla på Elkjøp)... og jeg sier ikke om jeg bare dro filmen og sub-filen over på en minnepenn og stakk den inn i USB-porten, men jeg har brukt TIMESVIS på konvertering og søking etter små idiotprogrammer med null resultat..så ha litt forståelse.

 

1. Ps3 støtter ikke undertekst. Å bli irritert over dette er som om at jeg skulle bli sur for at vaskemaskinen ikke henger opp klærne. Det står ikke noen plasser at Ps3 støtter undertekst, utenom på blu-ray eller dvd. Så hva er du egentlig irritert for? Fordi du ikke leste bruksanvisningen? Selg driten å kjøp deg en htpc. Men tipper du får andre problemer der.

 

2. Om du hadde fra post 1 lagt frem problemet på en saklig og skikkelig måte slik at alle forstår problemet så hadde du sluppet alle oss kvasiintelektuelle fjotter.

 

3. Neste gang du lager en post der du trenger hjelp. Dropp fjortis språket. Gnåling og skriking gjør ikke at du får raskere eller bedre hjelp for å løse problemet. Ønsker du å få ut frustrasjonen, ring mamman din.

 

4. Inkluder i første posten din:

Ønsket resultat: Ønsker å se film med undertekst på ps3.

Filmen er i xxx og undertekst filen er av typen xxx.

Når jeg forsøker å spille av får jeg ingen undertekst.

 

Filmer av typen xxx vil ps3 heller ikke spille av? Trodde ps3 kunne spille av xxx formatet?

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

Så enkelt kunne du gjort det, og da hadde du sluppet å irritere oss, samt at du slipper å bli irritert over oss.

 

Så tilbake til førsteposten din:

 

Etter utallige timer med å prøve å få PS3-maskinen til å spille av en film med undertekster er jeg nær ved å gå av konseptet... ps: hvis du blir dårlig av banning og sutring så gå til et annet emne

 

Okey, her setter du standarden godt. Sutring og banning.. jaja..

 

okei...

Først prøver jeg å spille av den vanlige .avi-filen på PS3. Men der var jeg åpenlyst for optimistisk, fordi etter å ha lest på nettet krever PS3 faen meg å konverte til et eget jævla format for å spille av (mp4) som krever et eget jallaprogram.

 

Nei, ps3 støtter ikke avi, fordi avi ikke er ett filformat. AVI er en container som kan innholde lyd og video av forskjellig format. F.eks. så er de fleste avi filer jeg har på pc'en enten divx eller xvid, og spiller helt fint av på ps3. Men som på min KISS mediaavspiller så finnes det unntak. Selv om min KISS spiller som står på soverommet i utgangspunktet støtter alt, så finner jeg stadig noen filer som er plagsomme. Gidder jeg rope å skrike av den grunn? Nei.

 

Vet ikke helt hvor flink du er til å finne ting på nettet, men etter ett 2 sekunders søk så finner man denne linken.

 

The following types of files can be played under (Video).

Memory Stick Video Format

- MPEG-4 SP (AAC LC)

- H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC)

- MPEG-2 TS(H.264/MPEG-4 AVC, AAC LC)

MP4 file format

- H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC)

MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2)

MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3(Dolby Digital), LPCM)

MPEG-2 TS(MPEG2 Audio Layer 2, AC3(Dolby Digital), AAC LC)

MPEG-2 TS(H.264/MPEG-4 AVC, AAC LC)

AVI

- Motion JPEG (Linear PCM)

- Motion JPEG (μ-Law)

AVCHD (.m2ts / .mts)

DivX

WMV

- VC-1(WMA Standard V2)

 

Lengre ned står det også

Files that were encoded using DivX 3.11 cannot be played.

 

Kanskje videofilen i din avi film var av den gamle divx 3.11 standarden?

 

Det beste for deg er nok å på filmen din over i avi(divx av nyere standard).

 

Programmer for å gjøre det, samt å legge inn undertekst får du finne selv, eller kanskje noe med mer erfaring vet om noen gode programmer.

 

Men ellers så anbefaler jeg deg å prøve tversity. Om du har en pc som er egnet og som står ikke så alt for langt unna. Selv så kjører jeg tversity, og har bedt programmet om å kun transcode når det er nødvendig, noe det sjeldent er. Kjempeprogram er det rett å slett.

 

Ellers er det godt å se filmer uten undertekst. Du lærer deg mer engelsk, samt at du kan konsentrere deg om å se filmen, og ikke se på teksten.

 

Resten av første posten er stort sett bare sutring og banning.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Nå har jeg installert TVersity og det virker som et greit program :D Finner den på PS3 også! Jeg blir forvirret av alle guidene på nettet og suppen av innstillinger så jeg håper det rett og slett går på skinner...hehe

Holder på med å legge til min første video nå, men i begynnelsen fikk jeg en del feilmeldinger om at den ikke var koblet til etc... finnes det noen enkle OPPDATERTE guider til å se filmer på PS3 gjennom tversity? De fleste jeg fant var altfor omfattende og ikke helt oppdaterte

Lenke til kommentar

Jeg pleier å innstallere tversity og medfølgende codecpack. Så går jeg inn i settings, og velger for min del.

 

General Settings:

Media Playback Device: Ps3

 

Transcoder:

When to transcode: Only when needed

 

Maximum Video and Image resolution

Video: 1280*720

Imageres: 1920*1080

 

Optimization: Quality

 

Connection Speed and Quality: Wired 100 mbits Connection Quality: HIGH

 

Compression: Minimal

 

Så saver du, og trykker på pluss tegnet å legger til foldere der du har filene.

 

Noen ganger må du restarte pc,en, ps3 eller bare mediaserveren for at ps3 skal se mediaserveren. men når den først ser den så er den der bestandig. Hos meg i allefall.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Da har jeg samme innstllinngene...og PS3 finner filene mine, men får ikke spilt av...en gang kom det at det var feil filtype, en annen gang en eller annen "DLNS server error" elns... daymn

 

Det er meningen at jeg skal åpne filmene gjennnom PS3? I så fall skjønner jeg ikkke hvordan man skal legge til subfiler, er det med trekant-knappen som når man har dvd?

 

Men får visst ikke åpnet filmer, samme hvilken jeg prøver -_-

Lenke til kommentar

du trenger ikke røre en eneste instilling i tversity for at det skal funke.. eneste du trenger å gjøre er å legge til filer/mapper.

 

Ja du kan åpne filene gjennom ps3, nei du kan ikke legge til sub filer.

 

prøv å overfør filene til ps3en ved hjelp av trekantknappen og spill filene av direkte fra ps3en.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

"Kan ikke legge til sub filer"? Åssen gjør jeg det da?

 

Edit:

Sånn, da har jeg lagt inn hele filmmappen min med ca 100 filmer i alle mulige formater, og INGEN spiller av :D fantastisk media senter, ey?

 

Enten så står det at datatypen ikke er understøttet, eller så står det "DLNA protokoll feil 23634763634634734734734634"

Hvor lang tid er det meningen at det skal ta fra og med jeg trykker på filmen forresten?

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar

Bruker eit genialt program til å konvertere serier som er i mkv container (som er det mest brukte til serier i HD f.eks) til eit format som PS3 tar, nemmelig .vob.

Det geniale er at du treng ikkje å konvertere innholdet, så prosessen tar bare nokre minutter. Subtitles i form av .srt skal fungere også, men har ikkje testa dette.

Av output format støtter det forøvrig også mpg, m2ts, mp4 og avi. Minnepenn + mkv2vob + mkv filer = genialt! :)

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar
Bruker eit genialt program til å konvertere serier som er i mkv container (som er det mest brukte til serier i HD f.eks) til eit format som PS3 tar, nemmelig .vob.

Det geniale er at du treng ikkje å konvertere innholdet, så prosessen tar bare nokre minutter. Subtitles i form av .srt skal fungere også, men har ikkje testa dette.

Av output format støtter det forøvrig også mpg, m2ts, mp4 og avi. Minnepenn + mkv2vob + mkv filer = genialt! :)

Og det heter?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Det vil gjerne jeg vite også;)

 

Men lol, gir meg over åssen enkelte her klikker pga dette emnet (sikter også til noen morsomme PM-er)

 

Liker å skrive rett ut hva jeg synes når jeg er forbanna, men ser det har ført til lite godt i dette emnet :p Så nå sier vi at PS3 ikke suger likevel, men bare poster nyttig info til de som vil se film (lovlig så klart ;D) på PS3 okey?

 

mbSolli: Jeg har Winamp Remote men jeg vet ikke hvor den delte mappen ligger?

 

 

Og jeg lurer meget på hva jeg skal gjøre for å få TVershity til å funke...

Lenke til kommentar
Det vil gjerne jeg vite også;)

 

Men lol, gir meg over åssen enkelte her klikker pga dette emnet (sikter også til noen morsomme PM-er)

 

Liker å skrive rett ut hva jeg synes når jeg er forbanna, men ser det har ført til lite godt i dette emnet :p Så nå sier vi at PS3 ikke suger likevel, men bare poster nyttig info til de som vil se film (lovlig så klart ;D) på PS3 okey?

 

mbSolli: Jeg har Winamp Remote men jeg vet ikke hvor den delte mappen ligger?

 

 

Og jeg lurer meget på hva jeg skal gjøre for å få TVershity til å funke...

Vista?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...