Gå til innhold

PS3 - multimediamaskin MY ASS!

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

jeg er enig med trådstarter, har masse tv-serier og filmer på server, men ps3en spiller bare av kanskje 50% av dem, mange DIVX, XVID, MPEG filer den ikke tar..

at du må brukte TVersity for å transcode er for dårlig.

Til dere "amagad bare se DVD elle bluray dah!" akuratt som du ikke laster ned serier eller filmer. spar meg.

Endret av Peri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uansett kan du garantert laste ned 90% av de seriene og filmene på nytt peri og få det til å funke? Ser ikke vitsen i at ps3 skal støtte en haug med jalla divx og xvid codecer som ikke er i bruk lengre.

Standard Divx og xvid nedlastinger er uansett bååås, ser for jævli ut når tven blir større enn 32" :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
uansett kan du garantert laste ned 90% av de seriene og filmene på nytt peri og få det til å funke? Ser ikke vitsen i at ps3 skal støtte en haug med jalla divx og xvid codecer som ikke er i bruk lengre.

Standard Divx og xvid nedlastinger er uansett bååås, ser for jævli ut når tven blir større enn 32" :)

Joa men det er for dårlig at du skal måtte gjør det.

Lenke til kommentar
Til dere "amagad bare se DVD elle bluray dah!" akuratt som du ikke laster ned serier eller filmer. spar meg.

Der ER faktisk folk som ikkje lastar ned filmar og seriar. Det er eigentleg ikkje lovleg heller.

Personleg er eg godt nøgd med PS3 sine multimedieigenskapar, men det skal seiast at eg kun brukar lovleg kjøpte DVD-ar og BD-ar. Kanskje er den dårlegare på piratkopiar ein har lasta ned på nettet, noko eg anser det som 98% sannsynleg at er det det er snakk om her. Om det er tilfelle, synast eg det er litt tåpeleg å banne og sverte fordi ein ikkje får brukt tjuvegodset sitt som forventa.

Kay

Lenke til kommentar
Selg PS3en. For pengene du får for den har du råd til å kjøpe en enda bedre spillemaskin (Xbox 360) og en knallråd multimediaspiller som spiller _alt_ (PopcornHour).

Der er jeg ikke helt enig med deg, eller trådstarter. Jeg har hatt PS3 siden den ble lansert og den har fungert utmerket som spillmaskin og multimediamaskin, både når jeg streamer video eller direkte fra HDD eller minnepenn. Men begynte å bli ganske lei å flytte PS3'en mellom to TV'er så gikk til innkjøp av 360 til den andre TV'en for hovedsaklig benytte den som en mutimediamaskin.

Det gikk jo til hell for den er jo komplett ubrukelig til det i forhold til hva jeg er vant med fra PS3'en. Vet ikke hvor mange timer jeg har brukt til å finne en løsning for å få undertekster på en film uten at det har løst saken.

Ubrukelig? Nåja. Hvis undertekster er det eneste du bryr deg om så kan jeg være enig. Men den spiller av "alt" og det er bare til å starte media player på pcen så er du i gang. Trenger ikke ha det kjørende engang. Bare dele filer også lukke det. Så ubrukelig var nå å ta litt hardt i. På PS3 må du kjøre TVersity eller et lignende program.

Men undertekster ja, det mangler.

Lenke til kommentar

Blir jo feil å kalle den en dårlig multimediamaskin når den på en måte da forhindrer at nedlastere kan benytte seg av piratkopert materiale. Dette er jo bare bra for multimedianæringen som produserer filmer og serier :)

Ja, dette var sikkert provoserende for enkelte, men multimedia er beregnet å avspilles fra dvd/bd.

Endret av Nauz
Lenke til kommentar
hvordan forhindrer den det da Nauz? alt av nye xvid og divx støttes jo.. Og alle .mkv filmer gjøres om til .vob med få tastetrykk.. Eneste som kunne blitt bedre er støtte for .mkv uten å gjøre om til .vob.. .img støtte hadde også vert greit, men mkv er bedre..

Den gjør ikke det, men trådstarter har tydeligvis problemer med materiale som fort kunne vært piratkopiert. Det jeg mener er at underholdning stort sett spilles av via dvd/blu-ray da dette er mediene stort sett all film/serier blir lansert på. Det aller meste av nedlastet materiale er piratkopiert, så jeg syntes det blir feil å klage på at Playstation ikke støtter "absolutt alt" av dette da det faktisk er ulovelig. Det er selvsagt også lovelig materiale som trenger støtte for xvid og divx osv, men meste parten av nedlastet materiale er piratkopiert!

Endret av Nauz
Lenke til kommentar

aahh ja du har jo helt rett.. Tror ikke jeg eier en eneste .img eller .mkv fil som ikke er piratkopiert.. hvem gjør vel det.. Har vel noen får xvid/divx filer som ikke er piratkopiert, men det er hjemmelagde saker liksom :)

men selv om .mkv er sinnsykt utbredt til piratkopiering så synest jeg det er kjipt at Sony ikke støtter opp om et så populært format.. men mkv er vel den største konkurrenten til Blu-ray i dag så der har vi kanskje grunnen :)

Lenke til kommentar
aahh ja du har jo helt rett.. Tror ikke jeg eier en eneste .img eller .mkv fil som ikke er piratkopiert.. hvem gjør vel det.. Har vel noen får xvid/divx filer som ikke er piratkopiert, men det er hjemmelagde saker liksom :)

men selv om .mkv er sinnsykt utbredt til piratkopiering så synest jeg det er kjipt at Sony ikke støtter opp om et så populært format.. men mkv er vel den største konkurrenten til Blu-ray i dag så der har vi kanskje grunnen :)

Stemmer. Lastet ned litt film og sånt før da jeg ikke var like opptatt av lyd/bilde og hadde dårligere råd. Uansett, så er det lite som ikke er piratkopiert, men alltids noen som har noen hjemmelagede snutter og filmer.

Da Blu-ray er Sony sitt format, så er det som du sier ikke så rart at de prøver å verne dette.

Lenke til kommentar

Verken X360 eller PS3 er noen gode multimediasenter, begge støtter offisielt de samme codeks/format, men man er avhengig av transkoding og annet fiksfakseri for å få alt til å fungere.

For god transkoding så må man også ha en rimelig kraftig pc, noe som gjør alt meningsløst.

Skal man ha en god multimediamaskin så må man ha en stuepc eller annen dedikert hardware for det. Verken X360 eller PS3 holder mål, uansett hva fanboys sier.

Lenke til kommentar
For god transkoding så må man også ha en rimelig kraftig pc, noe som gjør alt meningsløst.

Skal man ha en god multimediamaskin så må man ha en stuepc eller annen dedikert hardware for det. Verken X360 eller PS3 holder mål, uansett hva fanboys sier.

Litt av poenget er å bruke det man allerede har. Man har eksempelvis en grei PC, men den står ikke i nærheten av TV og stereo. Konverterer man i stedet for transcoding, trenger den heller ikke være rask.

Har man både PC og konsoll (fra før, ikke kjøpt for multimedia), skal du ha ganske god råd for å gidde å kjøpe enda en boks.

Trådstarter har litt store krav. I første omgang sier han at han ikke kan så mye, men er likevel i målgruppen til PS3. Det er greit. I neste omgang vil han ha lagt til tekst på piratvaren og alt skal gå på skinner. Sony kan ikke klandres for at slik piratvirksomhet har for høyt krav til datakunnskap.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070
I neste omgang vil han ha lagt til tekst på piratvaren og alt skal gå på skinner. Sony kan ikke klandres for at slik piratvirksomhet har for høyt krav til datakunnskap.

Er du tjukk i huet? Jeg har aldri sagt det er snakk om piratvarer... dere som stadig trekker piratvarer inn i bildet er latterlige, spesielt med påstander som "kjøp DVD/blueray". Dere vet ikke en gang hva slags filmfiler jeg snakker om, om de er lovlige eller om de i det hele tatt KAN kjøpes på DVD/blueray... så spar meg, vær så snill...

Vil dog takke for seriøse svar fra andre brukere, jeg skal teste ut TVversity som kan virke som et svar på problemet...

Men igjen: skal dere bare drive å kverne om og om igjen om å kjøpe DVD/blueray så hold kjeft i stedet...herregud. Og ikke kom og forsvar PS3 som multimediamaskin fordi den klarer å spille av EN type filmformat...skal den kalles multimediamaskin så bør den ha litt større støtte for filmformater enn den har, ikke en gang når jeg konverte til det jævla formatet den støtter så funket det ikke...en multimediamaskin bør lett støtte filmer med tekster, noe PS3 ikke gjorde... jeg liker PS3, det var derfor jeg kjøpte den, men jeg kan helt ærlig si at som multimediamaskin suger den hardt. SKal da gå an å spille av mer enn en DVD-plate, det kan jo en 10 år gammel DVD-spiller gjøre også.

Lenke til kommentar

Finnes det en boks uten windows eller linux som støtter video med eksternt tekstformat?

Spør man den delen av målgruppen som aldri har hørt om konvertering og streaming, vil de nok svare at multimedia går ut på å spille videofiler, musikk, bilder, DVD og Blu-Ray.

Jeg sier meg enig i at den burde kunne spille av mkv uten konvertering.

Lenke til kommentar

Fra hvilken kilde har du det for deg at PS3 er en fullverdig multimediamaskin, egentlig? Hvis noen har solgt deg maskinen og påstått at maskinen klarer å spille av absolutt alt av videofiler, musikkfiler og bildefiler rett uten videre (I tillegg til støtte for alle mulige undertekster) så skal jeg delvis være enig i frustrasjonen din. Hvis ikke derimot, så er jeg enig i en del svar her i tråden.

Nei, PS3 er nok ikke en fullverdig multimediamaskin, og det er det heller ingen som bør påstå.

Lenke til kommentar
Jeg tror du hadde fått bedre svar hvis ikke attituden din var så kjip, for å være helt ærlig.

:thumbup:

Mantea, prøv å vær saklig og ikke oppfør deg som en 7åring som ikke får noenting til.

Du provoserer bare mer enn du behøver når du holder på sånn, spørr folk om de er tjukke i hodet, ber folk å holde kjeft osv osv.....

Har ingenting med saken å gjøre at du er forbanna eller lei osv for du kan ikke behandle folk og svare voksne folk slik som du holder på med uavhengig av din "dagsform".

Hold deg saklig og dropp attituden mot andre så skal du se at du får flere saklige svar også.

Lenke til kommentar
Nei, PS3 er nok ikke en fullverdig multimediamaskin, og det er det heller ingen som bør påstå.

Sant som du sier, Ps3 er en spillmaskin med multiemedia muligheter. Trådstarter har en frekk og barnslig tone, ønsker du å bli tatt seriøs burde og også oppføre deg seriøst, men nok om det. Blu-ray/dvd diskusjonen oppstår natutlig når stort sett ALLE slike filer man laster ned er piratkopiert, det forstår alle her!

En annen ting er at tråden har en emnetittel som oppfordrer til diskusjon om hvorsåvdidt ps3 er en multiemediamaskin eller ikke, så dette må tråstarter regne med.

Edit: Jeg har hørt mange legge inn gode ord om TVversity:)

Endret av Nauz
Lenke til kommentar
jeg liker PS3, det var derfor jeg kjøpte den, men jeg kan helt ærlig si at som multimediamaskin suger den hardt. SKal da gå an å spille av mer enn en DVD-plate, det kan jo en 10 år gammel DVD-spiller gjøre også.

dvd... blu-ray... ABSOLUTT alt av xvid/divx ripper av filmer og tv-serier som er gitt ut det siste året og som kommer fremover.. i tillegg støtter den jo vob som ligger i de fleste img filer.. eller mkv om en konverterer det kjapt til .vob.

Den er ikke noe komplett multimediamaskin, men det er nå ikke så mye som er bedre, det er jo alltid noen særinger som deg som sitter på en haug med gamle hjemmemekka divx eller mpeg filer de vil spille av.. men da må du faktisk finne deg i å bygge en dedikert mediemaskin :)

at du sammenligner den med en dvd-spiller sier vel mest om deg :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070
Jeg tror du hadde fått bedre svar hvis ikke attituden din var så kjip, for å være helt ærlig.

Tror du bør lese emnet bedre hvis du kaller min attitude for kjip... jeg er frustrert over alt jangelet med PS3 for å spille av en jævla video, og så skal jeg få enda mer å irritere meg over når sånne kvasiintelektuelle fjotter kommer og ber meg om å kjøpe DVD i stedet for å svare på spørsmålet. Dere har null peiling på hva slags filmfil jeg spør om, likevel blir det kontant stemplet som piratvare. Det er usaklig og totalt unødvendig.

Jeg synes ikke jeg er noe kjipere enn andre som irriterer meg over usaklige svar i et emne der jeg spør om hjelp og samtidig ønsker å få ut frustrasjon over noe alle ikke-fanboys må innrømme er elendig av PS3... jeg synes ikke jeg krever for mye når jeg vil spille av en film med undertekster UTEN å kjøpe en DVD (hvis vi later som at jeg snakker om en film jeg kunne gått og plukket i hylla på Elkjøp)... og jeg sier ikke om jeg bare dro filmen og sub-filen over på en minnepenn og stakk den inn i USB-porten, men jeg har brukt TIMESVIS på konvertering og søking etter små idiotprogrammer med null resultat..så ha litt forståelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...