Gå til innhold

PS3 - multimediamaskin MY ASS!


Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ei stund siden, men jeg prøvde å bruke tversity slik at jeg kunne streame til xboxen, men samma hvor mye jeg herjet med programmet så ville det ikke virke. Ga opp til slutt og kjøpte meg Kiss DP-556. Den funket fint, men var veldig treg.

 

Trådstarter har tydeligvis problemer med å få til det som dere fikset superenkelt. Han sier også at han ikke vil streame, men legge filmen på ei plate med undertekster.

 

Da sier jeg bare: finn filmen din i divx\xvid format, bruk aviaddxsub slik det blir fortalt og prøv igjen.

 

Bare ha tålmodighet. Rom ble ikke bygget på en dag.

Lenke til kommentar

PS3 er langt ifra en dårlig multimediamaskin. Har 1tb med filmer og serier koblet opp til min PS3 og stor koser meg med hundrevis om ikke rundt tusen av filmer og episoder fra haugevis med serier.

 

Undertekst har jeg ikke bruk for da jeg kan engelsk, men kjipt i diverse asiatiske filmer selvf.

 

Så NEI PS3 er IKKE EN DÅRLIG MULTIMEDIAMASKIN fordi om en ikke får norsk underetekst eller ikke kan kjøre gammle codecs. Synes jeg bare får mere og mere valuta for pengene jeg har brukt på min PS3.

 

Konge spill

Blu-Ray spiller som er raskere og bedre en dem fleste på markedet idag

Multimedia senter i stua med dyngevis med musikk,filmer og serier

 

:):)

Lenke til kommentar
Selg PS3en. For pengene du får for den har du råd til å kjøpe en enda bedre spillemaskin (Xbox 360) og en knallråd multimediaspiller som spiller _alt_ (PopcornHour).

 

Der er jeg ikke helt enig med deg, eller trådstarter. Jeg har hatt PS3 siden den ble lansert og den har fungert utmerket som spillmaskin og multimediamaskin, både når jeg streamer video eller direkte fra HDD eller minnepenn. Men begynte å bli ganske lei å flytte PS3'en mellom to TV'er så gikk til innkjøp av 360 til den andre TV'en for hovedsaklig benytte den som en mutimediamaskin.

 

Det gikk jo til hell for den er jo komplett ubrukelig til det i forhold til hva jeg er vant med fra PS3'en. Vet ikke hvor mange timer jeg har brukt til å finne en løsning for å få undertekster på en film uten at det har løst saken.

Lenke til kommentar
Jeg kan jo bare gjenta at jeg har hatt problem med et helt klart mindretall av divx-filer. Disse få har i så fall vært et fåtall «hjemmemekkede» greier, og aldri «scene-releaser».

 

 

De «hjemmemekkede» greiene er ikke du gammel nok til å se på lille venn :no:

Nå må du ikke tenke koffert med en gang. Mulig hjemme-rippet ville vært bedre forklart.

Lenke til kommentar

Dette her blir nesten for dumt.. Over halvparten av innleggene her er fulle av dritt fra folk som peprer trådstarter om hvor enkelt det er, hvor teit tråd det ter etc. Ingen som kan komme med noe som kan hjelpe han med å få en løsning på problemet.

Aviaddxsub-greiene prøvde jeg selv i sommer, med samme resultat som trådstarter. Og jeg er ikke noen teknologi-sinke heller, så det er nok ikke der problemet ligger. Jeg ga opp og gikk over til streaming, ogdirekte fra pc de gangene jeg hadde den tilgjengelig ved tven.

Lenke til kommentar

Er selv svært fornøyd med PS3 som multimedia senter...

 

Til å begynne med så støttet PS3 alle mine avi filer, men etter en oppdatering (mener å huske det var den som kræsjet til så mange iflg. media), så var bare halvparten leselige.

Akkurat som de gjorde PS3 mindre kompatibel med enkelte filmfiler...

 

Skulle ønske at den hadde blitt mer kompatibel med diverse filmfiler i stedet...

 

Kan kanskje være det som har skjedd også? At noen har prøvd det programmet før...og noen etter? Jeg vet ikke?

Lenke til kommentar
Viss du mener at det ikke er noen som prøver åhjelpe han da forslår eg at du leser innleggene en eller 5 ganger til ;)

Jeg foreslår at du leser mitt innlegg en eller fem ganger til ;) Jeg skrev "over halvparten", og dersom du kan grunnleggende matte (noe jeg regner med) så kan det også tolkes som "ikke alle". Ja, jeg vet noen har prøvd å hjelpe han. Men de fleste som har prøvd sier bare "Prøv AviAddxsub, det funker" når det har blitt nevnt 4-5 ganger tidligere. Det funker fortsatt ikke selv om en til kommer og sier at det programmet skal funke :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Skjønner ikke vitsen med å reagere frekt og overlegent nei, hva så om jeg ikke er dataingeniør, PS3 er vel beregnet for meg også? Jeg er ikke helt lost på teknologi, men akkurat dette synes jeg er unødvendig komplisert...jeg har fulgt instruksene, uten resultat...jeg har ikke gjort noe feil. Så jeg regnet med at det stemmer av PS3 ikke klarer alt av divx/xvid...

 

 

Dette med å streame, krever dette bra internettforbindelse? Jeg har ræva nett...så tviler på at det blir suksess. Men siden mange anbefaler tvVersity så skal jeg gi det en shot

Lenke til kommentar
Skjønner ikke vitsen med å reagere frekt og overlegent nei, hva så om jeg ikke er dataingeniør, PS3 er vel beregnet for meg også? Jeg er ikke helt lost på teknologi, men akkurat dette synes jeg er unødvendig komplisert...jeg har fulgt instruksene, uten resultat...jeg har ikke gjort noe feil. Så jeg regnet med at det stemmer av PS3 ikke klarer alt av divx/xvid...

 

 

Dette med å streame, krever dette bra internettforbindelse? Jeg har ræva nett...så tviler på at det blir suksess. Men siden mange anbefaler tvVersity så skal jeg gi det en shot

TVersity kan jeg også gi en thumbs up for...

Men, nei... det krever en grei lokal forbindelse all den tid det er i samme hus på samme nett. Så om du har litt... hmm... ræva nett, så tror ikke jeg at det vil ha noe å si.

Lenke til kommentar
Dette med å streame, krever dette bra internettforbindelse? Jeg har ræva nett...så tviler på at det blir suksess. Men siden mange anbefaler tvVersity så skal jeg gi det en shot

 

som griffin sier er streamingen folk snakker om noe som skjer på lokalnettet mellom pc og ps3, internetthastigheten er irrelevant. Så lenge du ikke sitter på en gammel 10mbit hub så skal ikke dette by på noen problemer. Det kan kreve litt av pcen det streames fra, spesiellt om du streamer hd-filer som er 4gb eller mer med høy bitrate. jeg anbefaler også TVersity, kjempebra program som er lett å bruke :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Merker at jeg blir provosert av hvordan trådstarter legger frem problemet. Har litt forståelse for at du er provosert, men det kunne vært lagt frem på en litt mer smaklig måte.

 

Når det er sagt så er det et kjipt problem du har. Siden Playstation ikke er beregnet til å vise film med sub fra subfiler. Så problemet blir jo at du må hardtekste avifilen først. Per dags dato og sikkert en tid fremover, så vil det ikke være mulig å laste inn en videofil og en tekstfil direkte på Playstation. Da må du nok innom et streamingprogram som TVersity.

 

Personlig er jeg VELDIG fornøyd med PS3 som mediemaskin. Den spiller av det jeg mater den med. Har skjelden problem med noen divx filer som jeg har på hardisken min. Nå har ikke jeg på subs, og hvis jeg føler et stort behov for det, så kjøper jeg film/serien.

 

En viktig ting som jeg synes er viktig å få frem er at den ikke suger som mediemaskin, bare fordi den ikke vil gjør det samme som en PC.

Lenke til kommentar
Siden Playstation ikke er beregnet til å vise film med sub fra subfiler. Så problemet blir jo at du må hardtekste avifilen først.

 

Man trenger jo ikke hardtekst hvis man har en divx-fil der man legger inn XSUB med dette AviAddXSub-programmet. Da ligger tekst-bitmap (opp til 8 forskjellige, tror jeg) sammen med videostrømmen. Og så kan man slå av og på, bytte tekstspråk osv. som man vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...