Gå til innhold

PS3 - multimediamaskin MY ASS!


Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070
Trådstarters problem er vel først og fremst en litt høy plug and play-optimisme. Selv har jeg både PS3 og 360, og synes ikke noen av dem er noe særlig som mediasentre, fordi det alltid er noe. Selv om du får spilt av det meste, kan du ikke stole på at alt går problemfritt, og de samme mulighetene til å tweake underveis har du ikke. Glad jeg har PC-en innen rekkevidde til TV-en. :)

Derimot er PS3 en knall avspiller av DVD og Blu-Ray.

 

"Plug and play-optimist" høres beksrivende ut ja :p Er vant til at slikt er enkelt ja... skal jo være så enkelt som å bare åpne filen og trykke "velg undertekster" og så finne .sub-filen...

Men ja, enig i at PS3 er bra til å spille av DVD og blueray, men den bør jo definitivt klare å spille av filmfiler også...det er ingen billig maskin heller, forventet bedre funksjoner til den prisen

 

 

Urgelol: skrev emnet i raseri, er det så vanskelig å forstå? Trengte å få ut frustrasjonen, advarte i starten av emnet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en PcH A-100, og den fungerer utmerket, jeg er stadig overraska over hvilke formater den klarer å kjøre unna. Selv 1080p med full 5,1 surround går uten hakking. Med timesearch kan du hoppe rett til ønsket sted i filmen, med sekundpresisjon og knapt noe buffering.

 

Dessverre er brukergrensesnittet pent, men tregt. De lover derimot å gjøre noe med det i neste firmwarerelease. Det kommer ny software til boksen ca hver 3. uke, og oppdatering skjer enkelt og automatisk fra setup-menyen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Postet den feil...

 

Men jeg tror jeg venter med å gå til anskaffelse av nye ting nå, PS3 svidde nok i lommeboka for å si det sånn...

 

Tips til å få tester på filmen min i PS3 da? Det virker jo umulig, hvis du har fått det til må du fortelle meg hva du gjorde

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Haha.... er det ikke bare å trykke trekant når filmen har startet da, og finne den som heter Undertekster? Har ikke gjort noe mer...er da den skriften kommer opp "ingen tilgjengelige" elns

Lenke til kommentar

Føler det er et par Sony-gutter som føler seg indignert på sitt hjertebarns vegne. Å komme med "kjøp filmene, så får du tekst" er ikke bare lite hjelpsomt og gjennomtenkt, men også, med 95% sannsynlighet - hyklersk. Hva sier dere til å stige ned fra den store hesten deres til oss andre vanlig dødelige, som ( :ohmy: ) laster ned en episode av noe i ny og ne, eller kanskje en film som ikke har blitt utgitt i Norge ... Det er ikke alltid det er lett å få tak i slike ting på "lovlig" vis, ikke døm trådstarter for noe som:

a) Dere ikke har noe belegg for å påstå. For alt dere vet er det gratisfilmer han skal se, eller filmer han har kjøpt en eller annen gang.

b) Ting dere med stor sannsynlighet gjør selv (laster ned)

 

Litt mer OT; jeg har gitt opp både 360 og PS3 som media center. PC-en min er alltid kobla til TV-en og her har jeg med en gang det ypperste media center en kan tenke seg, uten noe annet enn en DVI-kabel og en TV med Pixel-mapping. Og den spiller av omtrent alle formater ;)

Lenke til kommentar

Jeg brukte det programmet senest i helgen for å få inn subtitles på en divx-film.

 

Tror jeg faktisk måtte ha .sub filene for å få det til å funke, hadde i alle fall både .sub og .idx i samme mappe som filmfilene (var 2 stk, part 1 og 2). Funket også greit å markere begge filene når jeg la inn, og dermed tok programmet begge filene i slengen. Gjorde ikke særlig med instillinger egentlig annet enn å skrive inn oppløsning på filmen slik at teksten ble plassert rett.

 

PS3 spillte av filen etterpå, men måtte aktivere sub i menyen som nevnt her tidligere.

Endret av hardkjerne
Lenke til kommentar
Etter utallige timer med å prøve å få PS3-maskinen til å spille av en film med undertekster er jeg nær ved å gå av konseptet... ps: hvis du blir dårlig av banning og sutring så gå til et annet emne

 

okei...

Først prøver jeg å spille av den vanlige .avi-filen på PS3. Men der var jeg åpenlyst for optimistisk, fordi etter å ha lest på nettet krever PS3 faen meg å konverte til et eget jævla format for å spille av (mp4) som krever et eget jallaprogram. Å konverte en langfilm med høy oppløsning med en relativt gammel og treg pc tar timesvis... Så etter å ha gjort dette begynner filmen å spille av - men uten tekster. Jeg legger over tekster i alle mulige formater - .txt, .srt og .sub. Men neida... filmen er i mp4 og spiller av, men undertekster klarer den ikke. GAH.

SÅ hva faen skal til nå, etter å ha ventet i timesvis på å konverte en langfilm til et eget PS3 format (jeg synes det er helt bedritent at en ny "multimediamaskin" til 6000 kr kan spille av færre mediaformater enn en 5 år gammel dvd spiller) så er det tekstene den ikke klarer...

jeg googler igjen, og hva faen - ikke nok med at PS3 krever et jævla program til å konverte filmer som tar timesvis, så skal den ha ET NYTT PROGRAM til å legge inn noe så enkelt som en helvetes tekstfil... forbannet går jeg gjennom nye prosesser for å konverte filmen nok en gang "AVIaddSubs" eller noe annet jalla dritt het programmet, jeg husker ikke... så brenner jeg ut på dvd igjen (gud vet hvor mange dvder som har gått i dass i dag) men neida - ingen tekst :) samme hvor mye rart jeg har prøvd i dag av konverterte formater på både filmen og tekstene osv så står det "ingen tekstfil"

Så da gir jeg opp...HVORFOR I HELVETE SATAN SKAL DET VÆRE SÅ JÆÆÆVLI VANSKELIG Å FÅ SETT EN FILM MED UNDERTEKSTER PÅ PS3??? HVA HAR JEG GJORT GALT???

 

jeg må ha vært en idiot hvis jeg virkelig trodde at PS3 duger til annet enn å spille spill, for multimediamaskin er til å fnyse av da den ikke klarer noe så enkelt som å spille av en film med undertekster...

 

vær gjerne enig med meg i hvor BEDRITENT DÅRLIG ps3 er til å spille av multimedia, eller kom med hint til en stakkars teknologisk retard om åssen i helvete man får sett en film med tekster...fordi jeg har prøvd ALT.

Hei, jeg lover at du får det til hvis du bruker dette lille programmet her: http://www.calcitapp.com/AVIAddXSubs.php

 

Bare "dra" en .avi filmfil og en .srt undertekst fil over i programmet og trykk på Create Subtitled DivX File. Tar et par minutter så har du en filmfil med tekst som PS3 støtter :)

 

Bare send meg en PM hvis du trenger mer forklaring, jeg hjelper deg gjerne med å gjøre PS3'en din til en kjempeflott multimediamaskin/mediaserver.

Lenke til kommentar
Faktisk AVIAddXSubs jeg brukte i helgen (trodde det var dette TS snakket om). Dette funket helt greit i alle fall. Tok heller ikke så lang tid å adde sub heller.
Ja, virker som det var det han prøvde... Skjønner ikke hvordan han ikke fikk det til... Man kan bruke både .srt .sub og .idx så lenge det er samme navn som filmen... Tar bare et par minutter også, genialt program...
Lenke til kommentar

Trådstarter er ihvertfall ærlig, og sier rett ut at han er en stakkars teknologisk retard...

Dette AviAddXSubs (eller Aviaddxsub som det vel heter her.. ;) ) var jo utrolig enkelt i bruk. Startet det, sa output directory var en minnepinne, fant en avi-fil med tilhørende srt-fil, trykket på Create...-knappen, to minutter etter var den klar. Satte usb-pinnen i PS3'en, valgte Display All så fila ble synlig, startet filmen, trykket subtitle-knappen på fjernkontrollen og der var den... Skjønner ikke hvordan dette kan være vanskelig?

Trådstarter: Har du oppdatert firmware på PS3'en det siste året eller så?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Det var nøyaktig det jeg gjorde, og det funket ikke... kjempe kjekt at det funket for deg, men det gjorde det ikke for meg. Har oppdatert PS3 ja...

 

Jeg skal prøve undertekstprogrammet igjen siden det virker som at flere har positiv erfaring med det, men for meg tok det ikke 1-2 min som andre sier, jeg måtte vente i 17-20 min...så ikke rart jeg blir oppgitt :p

Lenke til kommentar
Det var nøyaktig det jeg gjorde, og det funket ikke... kjempe kjekt at det funket for deg, men det gjorde det ikke for meg. Har oppdatert PS3 ja...

 

Jeg skal prøve undertekstprogrammet igjen siden det virker som at flere har positiv erfaring med det, men for meg tok det ikke 1-2 min som andre sier, jeg måtte vente i 17-20 min...så ikke rart jeg blir oppgitt :p

Hvor stor er filen det er snakk om her a? 17-20 minutter hørtes utrolig lenge ut... Eller har du bare en sinnsykt gammel pc?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...