Gå til innhold

Reparere jpg- filer?

Anbefalte innlegg

Slettet ved en feiltagelse noen bilder som betyr mye for meg, fant imidlertid et program som greide å finne filene som var slettet og fikk gjenopprettet dem men får ikke opp noe bilde når jeg gjenoppretter dem. Har noen tips til hvordan jeg kan få dem til å fungere igjen? Prøvde fotorescue men uten hell desverre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lå disse bildene på minnekort eller harddisk? I tilfelle harddisk -er det skrevet mye til denne i ettertid? Blir den jevnlig defragmentert?

Når programmer klarer å finne igjen filer du har slettet, er det fordi slettingen kun har bestått i å fjerne referanser i filtabellen (et slags register over hvor filene befinner seg på de fysiske harddiskplatene). Filene ligger fortsatt der de alltid lå, og programmet kan kjenne de igjen ved å saumfare platene etter gjenkjennbare filer uten referanse i tabellen.

Hvis filene har blitt helt eller delvis overskrevet etterpå, kan ikke programmet vite om det gjenoppretter gyldig data eller ikke, og du kan få filer med kjent navn som ikke inneholder data..

Lenke til kommentar

Takk for svar. De har ligget på harddisk og minnekort. Jeg brente ut en backupdvd hvor jeg såklart glemte ei mappe hvor bildene lå. De ble slettet fra minnekortet for få uker siden, det er der jeg finner referansene. Harddisken på PCen måtte slette aprtisjon\formateres grunnet diverse problemer og da forsvant bildene derfra, skal prøve med noen programmer til for å se om de kan finne filene på pcen. Mener at harddisken ikke har blitt defragmentert etter at jeg slettet bildene, skal sjekke opp den :) Støtte imidlertid på et problem med det ene programmet ejg prøvde, det krevde at jeg installerte det på en annen harddisk enn den ejg skulle rette opp fra, noe som ble litt vanskelig siden jeg har bærbar og bare en disk.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...