MyLittlePony Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hei! For et halvt år siden, registrerte jeg foreningen min Digital Ungdom. Senere, i min nye jobb, bestemte kollegaen min at han vil være med å drive dette. Det er en ungdomsforening som skal jobbe med datainteressert ungdom og jenter generelt. Vi vil skape et tilbud for å gjøre jenter/kvinner mer interessert i data og IT, og gjøre datainteressert ungdom mer sosiale. Dette er kortversjonen av hva vi håper langtidsprogrammet blir når vi er ferdig med det. Som en inntektskilde, skal vi holde kurs for voksne og barn. Vi har allerede skaffet flotte lokaler til dette, så alt vi mangler er de som vil styre foreningen. Har dere noen forslag til hvordan vi kan verve folk til å bli med på dette? Ikke bare datainteressert ungdom, men ungdom med alle slags interesser. Enten det er klær, media, programmering, penger, etc. Vi vil ha et styre med representanter fra mange interesser, for å skape et så bredt mulig tilbud. Jeg jobber selv på en videregående skole, så jeg kan fint nå 300 ungdommer, men hvordan? Er jo ikke bare fra min skole vi vil ha folk fra heller. Det er fra hele kommunen, eller utenfor kommunen så lenge man kan komme på styremøter. Noen som har noen fantasifulle ideer som kommer til å trekke ungdom til å bli styremedlemmer? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Betale dem? Vanskelig å folk til å melde seg inn i foreninger om dagen, bare se på synkende medlemstall for partiene, dessuten er det nok av andre lag og foreninger som ønsker den samme oppmerksomheten. Fra studentforeninger så har det vært mer henge opp plakater, oppmøte under forelesninger osv som jeg kjenner til. Lenke til kommentar
MyLittlePony Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Vi er registrert i Brønnøysundregistrene som en non-profit organisasjon, så betale dem er ikke en mulighet. Så vidt jeg vet, er det ingen lignende foreninger i dette området. Også er jeg heller ute etter tips om hvordan vi kan få inn fler styremedlemmer, enn jeg er for å høre at det er en dårlig idé Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå