Gjest gutt Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 1. Er du vanligvis fornøyd med livet ditt? Nei 2. Har du droppet ut av mange av dine vanlige akriviteter eller interesser? Nei 3. Føler du at livet er tomt? Ja 4. Kjeder du deg ofte? Hele tiden 5. Er du positivt instillt meste parten av tiden? Nei 6. Bekymrer du deg stadig om at det skal skje deg noe vondt? Bekymrer meg ikke 7. Føler du deg glad meste parten av tiden? Nei 8. Føler du deg ofte hjelpesløs? Ja 9. Foretrekker du å være hjemme, imotsettning til å gå ut å gjøre nye ting? Dra til et land langt borte å starte et nytt liv. 10.Føler du at du har mer problemer med hukommelse enn hva andre har? Nei 11.Synes du det er fint å være levende nå? Nei. 12.Føler du deg ganske verdiløs sånn som du er akuratt nå? Ja 13.Føler du deg energisk? Nei 14.Føler du at din situasjon er håpløs? Ja 15.Føler du at de fleste andre er bedre/flinkere en deg? Er ikke noe jeg er god på, bortsett fr musikk. Lenke til kommentar
Gjest hej Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 jeg fikk 14/15 på den andre fkk jeg 8 og det stod at jeg burde oppsøke en lege :/ Lenke til kommentar
Ibbe Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Så, får vi løper til legen å får resept på antidepresiv, ta en titt på EFT, det har hjulpet meg masse!!! Du vill helt sikkert le ev dette...som jeg også gjorde første gang...men det fungerer og er utrolig enkelt_ Kom gjerne med tilbakemeldinger og reaksjoner!!! Hva det enn måtte være!!! Lenke til kommentar
Quote Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Fikk 5. Har tidligere vært plaget med depresjon, men nå er livet helt fint! Lenke til kommentar
majiiis Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Synes slike tester er litt håpløse. Selv trenger jeg ingen test for å vite at jeg er deprimert Det tror jeg heller ingen andre gjør. Hvis man føler seg deprimert, er man klar over det selv. Man skal ikke bli "redd" hvis man scorer høyt, det er ikke slik at legen/psykologen kun bruker slike skjemaer til å avgjøre alvorlighetsgraden av en depresjon. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg synes ikke akkurat at testen er så veldig nøyaktig. Det er veldig mange som kan falle under depressiv skalaen uten å være en depressiv person. Man kan ha en dårlig dag, eller lignende, men alle vet jo at hvis man er deprimert så er det tristhet over tid. Det er også mange andre faktorer som kan spille inn og være årsakene uten at det trenger å ha noe med depresjon å gjøre. Det kan vel være en fin pekepine for de som allerede vet at de er deprimert, men ikke noe mer. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Geriatric Depression Rating Scale Kort versjon: Velg det beste svaret om hvordan du har følt det mest over den siste uken. 1. Er du vanligvis fornøyd med livet ditt? JA/NEI 2. Har du droppet ut av mange av dine vanlige akriviteter eller interesser? JA/NEI 3. Føler du at livet er tomt? JA/NEI 4. Kjeder du deg ofte? JA/NEI 5. Er du positivt instillt meste parten av tiden? JA/NEI 6. Bekymrer du deg stadig om at det skal skje deg noe vondt? JA/NEI 7. Føler du deg glad meste parten av tiden? JA/NEI 8. Føler du deg ofte hjelpesløs? JA/NEI 9. Foretrekker du å være hjemme, imotsettning til å gå ut å gjøre nye ting? JA/NEI 10.Føler du at du har mer problemer med hukommelse enn hva andre har? JA/NEI 11.Synes du det er fint å være levende nå? JA/NEI 12.Føler du deg ganske verdiløs sånn som du er akuratt nå? JA/NEI 13.Føler du deg energisk? JA/NEI 14.Føler du at din situasjon er håpløs? JA/NEI 15.Føler du at de fleste andre er bedre/flinkere en deg? JA/NEI Svar i fet tekst = Depresjon GDS Scoring 12-15 Alvorlig depresjon 8-11 Moderat depresjon 5-7 Mild/svak depresjon 0-4 Normal www.stanford.edu/~yesavage Eidt: Rettet link 15 poeng... 5 poeng.. jeg er mildt deppa Lenke til kommentar
trolol29 Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 1.nei 2.ja 3.ja 4.nei 5.nei 6.ja 7.nei 8.ja 9.ja 10.ja 11.nei 12.ja 13.nei 14.nei 15.ja Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Geriatric Depression Rating Scale Kort versjon: Velg det beste svaret om hvordan du har følt det mest over den siste uken. 1. Er du vanligvis fornøyd med livet ditt? JA 2. Har du droppet ut av mange av dine vanlige akriviteter eller interesser? JAN 3. Føler du at livet er tomt? NEI 4. Kjeder du deg ofte? NEI 5. Er du positivt instillt meste parten av tiden? JA 6. Bekymrer du deg stadig om at det skal skje deg noe vondt? NEI 7. Føler du deg glad meste parten av tiden? NEI 8. Føler du deg ofte hjelpesløs? JA 9. Foretrekker du å være hjemme, imotsettning til å gå ut å gjøre nye ting? JA 10.Føler du at du har mer problemer med hukommelse enn hva andre har? JA 11.Synes du det er fint å være levende nå? JA 12.Føler du deg ganske verdiløs sånn som du er akuratt nå? NEI 13.Føler du deg energisk? NEI 14.Føler du at din situasjon er håpløs? JA 15.Føler du at de fleste andre er bedre/flinkere en deg? JA Svar GDS Scoring 12-15 Alvorlig depresjon 8-11 Moderat depresjon 5-7 Mild/svak depresjon 0-4 Normal 8 i "score". Stemmer greit det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå