peskungen Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hei! Har litt problemer med å hente en php variabel til javascriptet mitt. Denne koden her: <?php $test = 'hey'; ?> <a href="#" onclick="test(); return false;">test</a> <script type="text/javascript"> function test(){ alert( '<?= $test ?>' ); } </script> Fungerer fint uten Zend rammeverket, men med engang jeg prøver den i prosjektet mitt som kjører Zend, så kommer det ingen tekst fram i alertboksen (alertboksen popper fram). Noen som vet hva som må til? Må jeg evt bruke JSON? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hva printes ut av HTML? Får du noen javascript-feilmeldinger? Lenke til kommentar
peskungen Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Hva printes ut av HTML? Får du noen javascript-feilmeldinger? Det jeg fikk ut av firebug var denne feilkoden : "Tilgang ble nektet til egenskapen XULElement.accessKey [break on this error] undefined" Definerer variabelen i viewet, har også testet i kontrolleren, men ingen respons der. Lenke til kommentar
OISNOT Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 alert( '<?= $test ?>' ); Fungerer fint uten Zend rammeverket, men med engang jeg prøver den i prosjektet mitt som kjører Zend, så kommer det ingen tekst fram i alertboksen (alertboksen popper fram). Har du prøvd koden på 2 forskjellige servere? Har serveren med ZF slått av short tags? I så fall må du skrive <?php echo $test ?> Du må iallefall sjekke HTML koden i browseren og se kordan koden ser ut. Og bruker du ZF MVC ? Lenke til kommentar
peskungen Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 alert( '<?= $test ?>' ); Fungerer fint uten Zend rammeverket, men med engang jeg prøver den i prosjektet mitt som kjører Zend, så kommer det ingen tekst fram i alertboksen (alertboksen popper fram). Har du prøvd koden på 2 forskjellige servere? Har serveren med ZF slått av short tags? I så fall må du skrive <?php echo $test ?> Du må iallefall sjekke HTML koden i browseren og se kordan koden ser ut. Og bruker du ZF MVC ? Fikk det til på en annen måte. Bare echo'et javascriptet i starten av siden, slik at jeg kunne bruke php variablene:) Bruker btw ZF MVC jau Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå