Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

får "no imput signal" på skjermen når jeg starter pc

Anbefalte innlegg

Jeg fikk satt inn et nytt skjermkort (asus 260gtx TOP)etter at det gamle tok kvelden(8800gtx), og maskinen funket som den skulle den første dagen. Dagen etter fikk jeg bare "no imput signal" på skjermen når jeg startet maskina. Det samme skjer når jeg bytter skjerm og kabler. Skjermkortet er ikke defekt, det funker i en venns maskin. I min maskin kan jeg høre viftene på skjermkortet, vifta på CPU så de får strøm. Får heller ingen pipelyder på fra hovedkortet ved boot.

Hva er det som kan ha skjedd over natta? maskina var slått av. Kan det være noe i veien med hovedkortet eller PSU? Takker for svar.

strømforsyning: 750w Thermaltake

cpu: intel duo 6700

minne: corsair 6400 cl 4

HK: asus p5w dh deluxe

skjermkort: asus 260gtx TOP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har nok nogenlunde det samme problemet som deg.

Min maskin har fungert bra i over et års tid, men så plutselig begynner den å blir vanskelig å starte opp. Jeg skrur på knappen, viftene starter og power-led lyser, men jeg får ingen signal til skjerm. Maskinen kommer ikke videre, og jeg må slå den av. Noen ganger dør den også av seg selv. Jeg kan holde på slik fra en til n ganger, men så plutselig kommer den.

Når jeg endelig får bilde på skjermen og maskinen begynner med POST får jeg beskjed om at BIOS er feil og jeg må inn å verfifisere instillingene. Gjør dette, og maskinen fungerer som normalt.

Jeg kjører linux hovedsakelig, og så lenge maskinen er på, er det ingen feil.

Installerte Vista for å se hvordan den da oppfører seg, og her skjer det ting. Maskinen kjører "restart" fra tid til annen uten at jeg har bedt om det. Dette har dog enda kun skjedd når maskinen står idle.

Jeg begynner å lure på om det er strømforsyningen som er på tur til å ta kvelden, men er vanskelig å kunne fastslå noe. Denne antagelsen kan støttes av at maskinen slår seg av rett etter at den er slått på da den er kald (vært avslått lenge) og komponentene i PSU'en er kalde, plus at vista bruker en del mer strøm enn linux gjør, slik at den gjør "reboot's" fra tid til annen når systemet ikke får nok "juice".

Har du hatt noen av disse problemene ? Klarer du å starte maskinen hvis du prøver nok ganger ?

Det blir nok så jeg invisterer i en ny PSU, da jeg antar det er denne som er gåen.

/Sygard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...