kholand Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Har et problem som jeg synes er forbanna irriterende. Internett blir borte noen sekunder når jeg mottar/oppretter en samtale med fasttelefonen, og også rett etter at røret blir lagt på. Linja er en telenor adsl 12mbit, og telefonen er en trådløs siemens gigaset som går på vanlig analog linje. Kjører trådløst 802.11 b/g fra en thompson st780 og har i tillegg en logitech squeezebox som er koblet på netttet. dette er jo et filleproblem, men er forbaska irriterende at linja blir borte noen sekunder, eller at squeezeboxen slutter å spille noen sekunder. hvor skal jeg begynne å lete etter konflikter? Endret 23. november 2008 av kholand Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Er splitteren koblet til ved første uttak? Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Interne spredernett problemer. Lenke til kommentar
kholand Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 jasså... sier meg ikke en dritt det siste der. hva med å hjelpe meg med å få bukt med problemet? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 jasså... sier meg ikke en dritt det siste der. hva med å hjelpe meg med å få bukt med problemet? Det er det han forsøker på. Vi kunne jo klage på at du ikke forteller noe om kablingen fra (helt fra hovedinntaket) og videre (hele kablingsnettet/internt spredernett) med alle bokser inntegnet. Ingen her er synske og vi må få alle nødvendige opplysninger for å kunne hjelpe. Til ditt første spørsmål; Du må sjekke alle kablinger og koblinger inkl. splitter, modem, routere, switcher og telefon(er). Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg tror du har flere telefon uttak i huset, og det er ikke splittet på hoved uttaket. Får å si det mildt. Hvis du har analog telefoni hjemme, skal du koble alt via hoved uttaket, med splitter! Grunnen til at telefonen kutter nettet er for at det dannes "analoge" signaler når det ringes, og ADSL modemet kan ikke tyde dette, derfor kuttes linjen. Bruk splitter på hoved uttaket. og fra Phone til telefon håndsettet ditt. Hvis du er avhengig av flere telefoner i ditt hus anbefaler jeg deg å skaffe Siemens Gigasett Duo/trio. Og fra DSL/Modem på splitteren inn på line/dsl på xDSL modemet. Sånn slipper du problemene dine! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå