Gå til innhold

Hund innestengt i bur i 8 timer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke det er stort nok om hunden ikke kan gjøre mer enn å stå og ligge og kanskje ta et skritt frem og tilbake hvis den skal tilbringe 5-6 timer der hver dag. Eneste unntaket jeg kan se er hvis hunden får såpass mye mosjon og aktivisering både før og etter at den er mentalt og fysisk utslitt slik at den sovner og sover 5-6 timer i strekk, og ville gjort det uansett om den var i bur eller ikke.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Jeg synes ikke det er stort nok om hunden ikke kan gjøre mer enn å stå og ligge og kanskje ta et skritt frem og tilbake hvis den skal tilbringe 5-6 timer der hver dag. Eneste unntaket jeg kan se er hvis hunden får såpass mye mosjon og aktivisering både før og etter at den er mentalt og fysisk utslitt slik at den sovner og sover 5-6 timer i strekk, og ville gjort det uansett om den var i bur eller ikke.

 

Er det ikke ganske vanlig å slite ut hunden litt før man lar den være alene såpass lenge uansett?

Min får alltid løpt og brukt seg mye før jeg skal gå fra henne, og har ikke inntrykk hun beveger seg veldig langt selv uten bur.

 

Og et bur som hunden kan snu seg, stå og ha plass til å legge seg er stort nok spør du meg, og ingen ting tyder på at den vanlige normen for å finne stort nok bur til hunden medfører noen plage for dyret.

Lenke til kommentar
Enig der. Jeg bare tror ikke de fleste folk har sånne telt i stuene sine ;)

 

Nei, men da synes jeg de bør finne andre alternativer. Stenge av deler av huset, rydde bort det hunden kan ødelegge, bygge utegård ute til hunden el.lign. Å ha den i et reisebur 5-6- timer hver dag anser jeg ikke som et alternativ i det hele tatt i et bra hundehold.

 

Er det ikke ganske vanlig å slite ut hunden litt før man lar den være alene såpass lenge uansett?

 

Det er nok vanlig å gå en tur med hunden før man setter den i et bur, men hvorvidt det er vanlig å slite den ut såpass at den ville sovet i 5-6 timer av seg selv etterpå vet jeg ikke.

 

Min får alltid løpt og brukt seg mye før jeg skal gå fra henne, og har ikke inntrykk hun beveger seg veldig langt selv uten bur.

 

Det er ikke snakk om at den skal kunne bevege seg så veldig langt når den er hjemme alene, men at hunden skal anledning til å bevege seg mer enn bare å snu seg og å stå.

 

Og et bur som hunden kan snu seg, stå og ha plass til å legge seg er stort nok spør du meg, og ingen ting tyder på at den vanlige normen for å finne stort nok bur til hunden medfører noen plage for dyret.

 

Vel, der er vi nok uenige. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...