MrBjoern Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hei. Etter utallige forsøk på å få raid kontrolleren min til å fungere, så kom jeg frem til at det var like greit å bare kjøre software raid i Ubuntu. Jeg har sett litt etter forskjellige guider og slikt, men noen av de var veldig tungvinne. Noen som har en enkel måte å få til dette på? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Først bruk cfdisk eller tilsvarende til å sette opp partisjonen på diskene du skal bruke(mener det er fd) linux raid autodetect eller tilsvarende. Så kjører du bare. #mdadm --create /dev/md0 --level=1 --raid-devices=2 /dev/sdb1 /dev/sdc1 (skift ut dev, med dine disker). Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Et alternativ er å bruke webmin - http://www.webmin.com/ Først opprett partisjoner på alle diskene du skal bruke til raid, velg Linux RAID (eller lignende), så bruk raid modulen i webmin til å lage et software raid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå