Dark Fire Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Hvem er jeg? Sitat i et bok for å slippe å oppsumere hele mitt liv, for å forstå forskjellen på en naiv og en nysjerrig/utviklet sjel; fra A Treatise on White Magic: Man has included in his relation only the form side of the field of average human evolution. He has used it and has been dominated by it. He has also suffered from it and consequently in time revolted, through utter satiety, from all the pertains to the material world. Dissatisfaction, disgust, distaste, and a deep fatigue are characteristic very frequently of those who are on the verge of discipleship. For what is a disciple? He is one on who seeks to learn a new rhythm, to enter a new field of experience, and to follow the steps of that advanced humanity who have trodden ahead of him the path, leading from darkness to light, from the unreal to the real. He has tasted the joys of life in the world of illusion and has learnt their powerlessness to satisfy and hold him. Now he is in a state of transition between the new and the old states of being. He is vibrating between the condition of soul awareness and the form awareness. He is "seeing double". Hva lurer jeg på? Om noen har vært i eller kjenner til noen eller ser for seg noe "eksternt" som kan passe for en stabil utvikling. Jeg utvikler meg stad, men føler meg isolert fra ekte menneskelig kjærlighet og føler veldig sjeldent kjærlighet fra andre substanser, som mineraler og planter; annen type natur. Jeg er klar over at denne type natur også er kjærlighet, men mangler den praktiske erfaringen som leder meg til "nysjerrigheten" eller den praktiske forstålelsen av dens kjærlighet -- jeg ser fortsatt mye mere form enn ånd. Jeg kjenner selv at jeg vil utvikle meg sammen med andre, ha en som kan psyke meg opp når jeg sliter med mental energi; når jeg ikke orker å fokusere på "noe"~ Hvorfor "requester" jeg ikke bare da kjærlighet fra de nærmeste (praktisk/der jeg bor) menneskene, de rundt meg? Fordi de er lukket, tør ikke å crosse de "sosiale reglene" eller hva du enn vil kalle det. PS: La det opp med 2 bold overskrifter for å dele det opp i to grupper, for de forskjellige menneskene som leser, for å finne det de leter etter.. Ikke meningen å lage en artikkel, det er lite naivitet og hemmelige budskap bak tråden, men det må du jo finne ut av selv, evt.. Jeg vil nok desverre også ignorere inlegg som provoserer, sårer eller sliter på meg. Har også tenkt på Yoga og slikt, men har et "intrykk" som vanligvis har stemt gjennom mitt liv, at det gjerne er mere naive/små-desperate folk som er innom, ettersom jeg ikke hadde tjent mye på selve utøvelsene, vil jeg anta. Endret 23. november 2008 av Dark Fire Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hm. Ja, dette var et spennende tema å ta opp. Jeg kan nok dessverre ikke hjelpe deg så mye, men kjenner noen som kan det. Jeg har en steonkel som har en del "kontakter" med naturen, men har ikke snakket med ham på veldig lenge, så tviler på at han kan være behjelpelig. For øvrig vil jeg anbefale deg yoga. Da blir du myk og smidig, og du lærer deg å slappe av på en god måte. Det finnes ulike meditasjonscd'er du kan bruke. Disse kan du f.eks få lånt på biblioteket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå