toreae Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hei Mener at i Microsoft Office kan man sette inn spesialtegn (som enter) i søk og erstatt. Har man noe tilsvarende i Openoffice? Eks: Jeg henter en forskrift i lovdata.no. Kopier - lim inn i et Openoffice-dokument. Da havner gjerne teksten slik: § 1 : bla bla bla a): bla bla bla b): bla bla bla c): bla bla bla d): bla bla bla Ønsker da å søke etter ' a):' og erstatte dette med 'entera):', slik § 1 : bla bla bla a): bla bla bla b): bla bla bla c): bla bla bla d): bla bla bla Er også ute etter andre spesialtegn. Var dette forståelig, er ikke verdensmester i forklaring akkurat. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Jeg er usikker på om det er mulig i OpenOffice. Du kan høyreklikke i søke-feltet og velge Special Character hvor du får en del valg men etter det jeg så finner du ikke Enter og andre slike spesialtegn. Edit: Ser ut som det er mulig, bare godt skjult. Se her: http://www.oooforum.org/forum/viewtopic.phtml?t=55898 Endret 23. november 2008 av kjeklulf Lenke til kommentar
toreae Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Takker for at du pekte på målet. Merk a): og trykk Ctrl F. a): dukker opp i søk Velger \na): i erstatt med. Trykker på knappen for flere valg, og haker av for Regulære uttrykk. Så er det bare å erstatte etter behov. Et søk i hjelpen etter regulære uttrykk forklarer mye, men openoffice har fortsatt et stykke å gå på dette området. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå