Gå til innhold

Mulige problemer med ASUS M3A-H/HDMI


Laxaa

Anbefalte innlegg

En venn av meg bygde ny PC her for litt siden(Athlon 64 X2, 4GB RAM, GeForce 8800 GTS og så dette hovedkortet som jeg nevnte i tittelen....OS er Windows XP) Alt så ut til å fungere problemfritt til å begynne med, helt til man begynte å installere spill. Da han begynte å spille(var TF2 først) droppet bildehastigheten ned til null hvert 20 sekund. Dette viste seg å være et faktum i andre spill(trodde først det kunne være et problem med source motoren, så vi prøvde flere forskjellige "DX-levels") Spillene kjører like dårlige på low som på high, uansett.

 

Vi trodde også at det kanskje var skjermkortet som var gåent og for å bekrefte vår mistanske så prøvde vi mitt skjermkort i hans maskin(jeg har et HD3870) Dette gikk ikke noe bedre, og når mitt gamle X800 funket på samme måte, så tentke jeg at problemet kanskje kunne ligge i hovedkortet.

 

Vi har installert Windows tre ganger og alle driverne er de nyeste, så det er ikke noe problem på programvareparten, så vidt jeg kan se. Vi har helelr ikke klokket noen av komponentene, og strømforsyningen er god nok til å dra hele systemet.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har du prøvd å flashe til nyeste bios?

 

http://dlsvr04.asus.com/pub/ASUS/mb/socket...H_HDMI/1102.zip

 

Pakk ut og legg fila på en usb minnepenn, slå av pc`en, koble så minnepennen i en av usb portene bak og slå på pc`en. Trykk "DEL" knappen for å gå inn i bios, gå bort til der det står "Utilities" tror jeg, og trykk på "EzFlash2"

 

Her skal minnepennen komme opp som et alternativ og du skal kunne velge bios fila. Da er det bare å trykke enter på fila og du blir spurt om du vil oppdatere bios, dette vil du.

 

Samme kan du gjøre med en disket og diskett stasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...