Gå til innhold

Konvertere fra FAT32 til NTFS

QuiNlan

Anbefalte innlegg

Hei.

Et enkelt spørsmål, som kun krever ett enkelt svar. Jeg kjøpte for noen måneder siden en My Book på 1TB fra Western. Den hadde visst FAT32 filsystem, noe jeg ikke visste om før jeg skulle kopiere iso filer på 4gb+ over på den. Den er ca halvfull nå.

Kan jeg konvertere over til NTFS med f.eks. Partition Magic uten å miste lagret data?

-QuiNlan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt (jalla) hdd kabinett støtter iallefall ikke NTFS:

The installation of a 3.5" IDE hard drive is straightforward; just remove two Phillips head screws and four thumbscrews to gain access to the drive rack, plug in the internal IDE and power cables and then secure the drive in place. The only file table choice is FAT32, so file sizes exceeding 4GB are a limitation, however it does support 48-bit LBA to a theoretical maximum of 2TB.
Lenke til kommentar
Why the LanDrive only support FAT32 format? As a cross platform file server, FAT32 format is compatible with all major operating systems (Windows/Mac OS/Linux).Under the Lan mode a FAT32 format is the single file size limitation of 16 gigabytes.

http://www.hotway.com.tw/downloads.htm

Kan se ut som dette er for at disse skal være 'cross-platform' kompatible dersom de brukes som LAN drives.

Lenke til kommentar

Unskyld hvis dette er feil plass, føler det passer inn

Har en 160GB WD passport. Formaterte denne for en tid tilbake over til NTFS fra FAT32. Har 1 stasjoner pc, en stasjoner mac, en bærbar pc, en stasjoner mac i huset. Etter formateringen ville disken bare vises på de to mac-ene, ikke på pc-ene. Lurer på om det kan ha noe med noe annet å gjøre, men husker ikke om disken virket en stund på pc-en etter formateringen. Kanskje det kan være noe gjennomgående, at WD disker generelt ikke støtter NTFS, bare FAT32. Men da skjønner jeg ikke hvorfor den virker på mac.

Lenke til kommentar
Kanskje det kan være noe gjennomgående, at WD disker generelt ikke støtter NTFS, bare FAT32. Men da skjønner jeg ikke hvorfor den virker på mac.

Både WD og andre eksterne harddisker støtter både FAT32 og NTFS. Begrensninger kan ligge i operativsystem som skal forstå hardisken. For NAS-systemer er det NAS-hardwareen som er "operativsystemet" og kan stille sine krav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...