Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstegangsbil: VW Golf?

MrL

Anbefalte innlegg

Tror jeg har kommet fram til at først gangsbilen min skal være en golf. Totalt sett har jeg ca 80 lapper hvis jeg skraper sammen alt jeg eier, såklart vil jeg ikke bruke alt dette på bil, så jeg tenkte meg en bil til ca 50-60 tusen(i tillegg kommer forsikring).

For den prisen kan man f.eks få

en 1998 modell, 1.6 som har kjørt 160.000,

eller en 1999 modell, 1.4 som har kjørt 102.000 til 5 lapper mer.

Så det jeg egentlig lurer her på er om jeg skal gå for 1.4 eller 1.6, 1.4 er jo billigst å bruke, bilene er som regel billigere, men alikvell kan det kanskje bli litt kjedelig å kjøre?

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Golf 1.6 går ikke særlig bra den heller, så du vil ikke merke særlig forskjell på 1.4 og 1.6. Lav km er en stor fordel, selvsagt forutsatt at bilen er godt vedlikeholdt. Stort prutningsmonn bør det også være, siden bilen er hvit...

Lenke til kommentar
Hva med denne da: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

98 mod som har gått rett over 120.000 og har nylig byttet reg.reim. Fordelen her er vel at den har klimaanlegg som er ganske nydelig når sommeren kommer. Varig farge er det også. Sikkert ikke noe problem å få prutet ned 5 lapper. Eneste jeg ikke likte, var de stygge ettermonterte baklyktene..

Vell 60 tusen er egentlig makismal pris for bilen, og er egentlig allerede litt for mye, så skal være rimelig sikker på at jeg får prutet den ned. men alikvell, hvis jeg kjøper en til 60 så kan jeg jo kanskje prute ned den til 55 også, så 60 tusen prisen var egentlig beregnet på en bil uten prutning, men alikvel kan det jo hende å gå opp 5 lapper er lurt hvis det betyr mindre feil :) Alikvell har jeg ikke pr i dag mer enn 80 lapper, veiavgift og forsikring skal jo også betales, og det er alltid greit å ha litt ekstra cash ved siden av.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...