Herr Brun Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 joda, men hvem i all verden bryr seg? Du viser det da en gang eller tre uansett, til folk du ikke kjenner. Er ikke noe å tenker over. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 joda, men hvem i all verden bryr seg? Du viser det da en gang eller tre uansett, til folk du ikke kjenner. Er ikke noe å tenker over. Har ikke sagt jeg bryr meg. Var bare en som lurte på om det var rart, noe jeg egentlig ikke vil si det er. Unormalt er ikke det samme som rart selv om mange tror det. Lenke til kommentar
Ituca Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Jeg har brukt pass på byen flere ganger, funker knall det Høres bra ut. Ikke alle som har kommet like langt i "utviklingen". Bedre med ett stykk legitimasjon enn ingen stykk legitimasjon Absolutt sant Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Det skjer ingenting, husker jeg skulle inn på et utested bare får å gå på dø. Vakta spurte om legg og jeg viste det og han sa jeg ikke var gammel nok. Riktignok var jeg 18 da det var 20 årsgrense på stedet. Men det skjer ikke annet en at du blir bedt om å gå. Mulig du får en litt snålere reaksjon fra vakta om du prøver å komme inn på et sted på 18 årsgrense da han da skjønner at du prøver å lure deg inn, jeg var ikke klar over at det var 20årsgrense på det stedet jeg skulle. Værste som kan skje er at du får litt kjeft fra vakta Og btw, hvem over 18 har ikke bankkort? =o Endret 30. desember 2008 av Tmz Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Tmz: Folk mister bankkortene sine, og da tar det en stund å få et nytt. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) og nå er det normalt og ha bankkort uten bilde, fødselesnr osv... og edit til trådstarter: så mener jeg å ha hørt at det ikke er ulovlig å kjøpe alkohol av mindreårige, men å selge derimot er ulovlig, dvs, kommer du inn med ekte legg på ett utested hvor du er for ung til å være, skal det vel egnetlig gi deg noen konsekvenser.. men dette er jeg ikke 110% sikker på Endret 30. desember 2008 av OZ-Racing Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 og nå er det normalt og ha bankkort uten bilde, fødselesnr osv... og edit til trådstarter: så mener jeg å ha hørt at det ikke er ulovlig å kjøpe alkohol av mindreårige, men å selge derimot er ulovlig, dvs, kommer du inn med ekte legg på ett utested hvor du er for ung til å være, skal det vel egnetlig gi deg noen konsekvenser.. men dette er jeg ikke 110% sikker på Stemmer det . Er ikke ulovlig å kjøpe alkohol når man er under 18 år, heller ikke drikke det, men å selge, eller gi alkohol til mindreårige er ulovlig. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Helt umulig å ta deg på det selv om det jo går an å si at du handler i ond tro. Med førerkort klasse T kan man dra nytte av at ikke alle vet at man kan ha et vanlig rosa sertifikat før fylte 18, og nøyer seg med å sjekke bilde. Hvis man gjør dette da, kan det skje noe mer enn at man ikke kommer inn, eller ikke får kjøpt? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Helt umulig å ta deg på det selv om det jo går an å si at du handler i ond tro. Med førerkort klasse T kan man dra nytte av at ikke alle vet at man kan ha et vanlig rosa sertifikat før fylte 18, og nøyer seg med å sjekke bilde. Hvis man gjør dette da, kan det skje noe mer enn at man ikke kommer inn, eller ikke får kjøpt? Tviler, får vel kansje litt kjeft, men tviler sterkt på at det er noen lov mot det. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 De spør jo etter leg, og du viser det. Du gjør jo ikke noe gale i den forstand? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 De spør jo etter leg, og du viser det. Du gjør jo ikke noe gale i den forstand? Nei . Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Du kan dog bli utestengt fra utestedet en periode, også etter at du faktisk har lov å være der. Sett at de husker deg, selvfølgelig. Ikke så relevant i store byer, men på små drittplasser kan det være litt kjipt. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Er jo en grunn til at de er strenge, spesielt ved juletider, hvis det er en sjekk og de finner en som er under aldersgrensa så kan utestedet miste skjenkebeviglinga ganske fort, og det blir fort dyrt i jula. Men jeg har ikke allverden med kunnskap på dette feltet da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå