Gå til innhold

Si din mening om 200kr grensen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du sett på maken!!!

 

Your message

 

To: Gjølstad, Thorbjørn <[email protected]>

Subject: Re: jatakk

Sent: Fri, 4 Apr 2003 18:25:50 +0200

 

was deleted without being read on Fri, 4 Apr 2003 18:22:34 +0200

 

------------------------------------------------------------------

 

Your message

 

To: Heggenes, Heidi <[email protected]>

Subject: Re: Jatakk

Sent: Fri, 4 Apr 2003 18:24:24 +0200

 

was deleted without being read on Mon, 7 Apr 2003 07:49:22 +0200

 

 

De avviste meg TVERT! *sur* :-?

Lenke til kommentar

Ikke for å ta fra dere gleden.. men hvorfor skal dere få kjøpe toll og mva frie cd/dvd/spill fra utlandet? Er det en grunn som jeg har oversett? Staten kan ikke ha noen interesse av å flagge ut all omsetning av musikk, film, spill, datakomponenter, +++. Det vil få store konsekvenser for mange butikker i landet, som lever at denne omsetningen. Eller..?

 

Jeg skulle gjerne sluppet unna med billigere spill ol., de koster jo fort 5-600 kroner. For all del, jeg er selv kunde hos play.com ( Har fått inn 2 av 3 spill til xbox, uten fortolling) men jeg ser ikke fornuften i å øke grensen til 1000 kr.

 

Noen motforestillinger...? Ja, jeg tror det.

Lenke til kommentar
Ikke for å ta fra dere gleden.. men hvorfor skal dere få kjøpe toll og mva frie cd/dvd/spill fra utlandet? Er det en grunn som jeg har oversett? Staten kan ikke ha noen interesse av å flagge ut all omsetning av musikk, film, spill, datakomponenter, +++. Det vil få store konsekvenser for mange butikker i landet, som lever at denne omsetningen. Eller..?

 

Jeg skulle gjerne sluppet unna med billigere spill ol., de koster jo fort 5-600 kroner. For all del, jeg er selv kunde hos play.com ( Har fått inn 2 av 3 spill til xbox, uten fortolling) men jeg ser ikke fornuften i å øke grensen til 1000 kr.

 

Noen motforestillinger...? Ja, jeg tror det.

 

Det dreier seg ikke kun om å unngå mva. Det dreier seg også om varer som ikke er å få tak i her i landet. Dessuten er mva ofte allerede betalt til det landet varen kjøpes i (ja, noen butikker har prosedyrer for refundering av dette).

Lenke til kommentar

Eller skriv en egen tekst der du spør hvorfor de slettet din forrige mail ulest, og samtidig messer litt om momsgrensen.

 

Du er smart, du. ;)

 

Ikke for å ta fra dere gleden.. men hvorfor skal dere få kjøpe toll og mva frie cd/dvd/spill fra utlandet?

 

Det er ikke toll på cd/dvd/spill. Punktum finale.

Og hvem er 'dere'? Er vi en egen rase? Det er da noe som skal gjelde for alle, og det gjelder allerede i dag. Staten har latt alle andre 'ting' som kommer Staten til gode, følge inflasjon og slikt, men ikke 200 NOK grensen.

 

Staten kan ikke ha noen interesse av å flagge ut all omsetning av musikk, film, spill, datakomponenter, +++.

 

Staten lar norsk industri og arbeidsplasser flagge ut, så hvorfor ikke?

 

men jeg ser ikke fornuften i å øke grensen til 1000 kr.

 

Det er ikke bare fornuft, det er logikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...