Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får ikke gnist på NSR


Ethernet

Anbefalte innlegg

Jeg har en trimma Honda NSR 1998 modell som nå har 180ccm trimsylinder.

Opplever mye problemer med den for den vil ikke gniste. Jeg kjøpte ny plugg i stad, satt den i og den startet med en gang. Så kjørte jeg i ca et kvarter før den stoppet helt og nektet å starte. Når jeg da skrur ut pluggen så er den helt klissvåt og klina ned med bensin og olje, og når jeg sjekker gnisten så gnister den ikke i det hele tatt, eller på helt feil sted f.eks ved gjengene på pluggen.

 

Dette har nå skjedd to ganger med to forskjellige plugger.

 

Noen idéer?

 

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en trimma Honda NSR 1998 modell som nå har 180ccm trimsylinder.

Opplever mye problemer med den for den vil ikke gniste. Jeg kjøpte ny plugg i stad, satt den i og den startet med en gang. Så kjørte jeg i ca et kvarter før den stoppet helt og nektet å starte. Når jeg da skrur ut pluggen så er den helt klissvåt og klina ned med bensin og olje, og når jeg sjekker gnisten så gnister den ikke i det hele tatt, eller på helt feil sted f.eks ved gjengene på pluggen.

 

Dette har nå skjedd to ganger med to forskjellige plugger.

 

Noen idéer?

 

Takker :)

 

Hei !

Har ikke så mye kunnskap om lettmotorsykler, så jeg kan desverre ikke hjelpe deg,

MEN, jeg anbefaler deg at du heller spør om dette på mopedportalen.com. Mange hjelpsomme og kunnskapsrike folk der:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ground Z;

Ja, den fikk for mye bensin. Fikk tak i en fyr med litt peiling, han gjorde mye rart og sykkelen gikk så utrolig mye bedre.

Men nå blir pluggen heelt svart og dekket av olje.

Jeg aner ikke hvordan man stiller på olje, og jeg vil ikke prøve før jeg er sikker så jeg ikke skjærer den.

Lenke til kommentar

Har hatt motorsykkel med samme motor og samme trimsett selv. Originalforgasseren er nesten klin umulig å få justert 100%. Jeg gav opp og kjøpte en 34mm trimforgasser (D'ellorto) samt et åpent UNI-luftfilter. Gikk MYE bedre etterpå.

 

Også anbefaler jeg også å kutte ut oljetanken og blande olje selv.

Lenke til kommentar

Det du sa med forgasser sa meg ingenting :p (Aldri ført rørt en motor, før nå)

 

Ja, tenkt på kutte ut oljetanken, men det er jo så tungvindt å fylle der hver gang om jeg har en oljetank?

 

Men jeg er uansett interessert i å prøve å fylle i tanken bare for å se om det hjelper for å konstantere at det er noe med pumpa. Hva gjør jeg for å bruke tanken i steden? Noe jeg må skru av for at den ikke skal gi fra oljetanken samtidig som bensintanken? :)

 

Og det du sa med å bytte ut originalforgasser. Tidligere eier har jo kjørt med alt dette i 3 år, så jeg ser ikke hvorfor jeg skal måtte bytte ut ting nå?

 

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...