Ethernet Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Jeg har en trimma Honda NSR 1998 modell som nå har 180ccm trimsylinder. Opplever mye problemer med den for den vil ikke gniste. Jeg kjøpte ny plugg i stad, satt den i og den startet med en gang. Så kjørte jeg i ca et kvarter før den stoppet helt og nektet å starte. Når jeg da skrur ut pluggen så er den helt klissvåt og klina ned med bensin og olje, og når jeg sjekker gnisten så gnister den ikke i det hele tatt, eller på helt feil sted f.eks ved gjengene på pluggen. Dette har nå skjedd to ganger med to forskjellige plugger. Noen idéer? Takker Lenke til kommentar
Moskusrotte Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Jeg har en trimma Honda NSR 1998 modell som nå har 180ccm trimsylinder.Opplever mye problemer med den for den vil ikke gniste. Jeg kjøpte ny plugg i stad, satt den i og den startet med en gang. Så kjørte jeg i ca et kvarter før den stoppet helt og nektet å starte. Når jeg da skrur ut pluggen så er den helt klissvåt og klina ned med bensin og olje, og når jeg sjekker gnisten så gnister den ikke i det hele tatt, eller på helt feil sted f.eks ved gjengene på pluggen. Dette har nå skjedd to ganger med to forskjellige plugger. Noen idéer? Takker Hei ! Har ikke så mye kunnskap om lettmotorsykler, så jeg kan desverre ikke hjelpe deg, MEN, jeg anbefaler deg at du heller spør om dette på mopedportalen.com. Mange hjelpsomme og kunnskapsrike folk der:) Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 har stilt det der og Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Høres ut som den får alt for mye bensin. Hvordan går den når den starter? Lenke til kommentar
yamahaen Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 trur det er coiln som er feil her.hadde samme problem på en snøscooter eg bytta coil og da var en helt go Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Ground Z; Ja, den fikk for mye bensin. Fikk tak i en fyr med litt peiling, han gjorde mye rart og sykkelen gikk så utrolig mye bedre. Men nå blir pluggen heelt svart og dekket av olje. Jeg aner ikke hvordan man stiller på olje, og jeg vil ikke prøve før jeg er sikker så jeg ikke skjærer den. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 2 takt eller 4? Er det 4 takter trenger du ikke olje i bensinen. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Da råder jeg deg til å kutte ut oljetanken å fyll 2,5dl olje pr 10l bensin rett i tanken. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Har hatt motorsykkel med samme motor og samme trimsett selv. Originalforgasseren er nesten klin umulig å få justert 100%. Jeg gav opp og kjøpte en 34mm trimforgasser (D'ellorto) samt et åpent UNI-luftfilter. Gikk MYE bedre etterpå. Også anbefaler jeg også å kutte ut oljetanken og blande olje selv. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Det du sa med forgasser sa meg ingenting (Aldri ført rørt en motor, før nå) Ja, tenkt på kutte ut oljetanken, men det er jo så tungvindt å fylle der hver gang om jeg har en oljetank? Men jeg er uansett interessert i å prøve å fylle i tanken bare for å se om det hjelper for å konstantere at det er noe med pumpa. Hva gjør jeg for å bruke tanken i steden? Noe jeg må skru av for at den ikke skal gi fra oljetanken samtidig som bensintanken? Og det du sa med å bytte ut originalforgasser. Tidligere eier har jo kjørt med alt dette i 3 år, så jeg ser ikke hvorfor jeg skal måtte bytte ut ting nå? Takker for hjelp Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hvis den har fungert fint før med det trimsettet så er det neppe gale instillinger på forgasseren. Du kan evt. sjekke om luftfilteret er tett eller skittent. Sjekk også om du faktisk bruker riktig type tennplugg. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Filter er rent, alt er blåst og renset. Pluggen er den samme som han har kjørt med før Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 hvordan går sykkelen nå? Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Den går fint i 10 min og dør ut. Tar ut pluggen så er den helt svart og oppover jengene (?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå