Sunset Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Jeg ble også nysgjerrig. Tell us. Endret 26. januar 2009 av Sunset Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Vargtimmen ser utrolig lovende ut. Fremdeles ikke dukket opp i postkassen, dessverre. A beautiful masterpiece, glede glede seg! Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Lyst til å røpe tittelen? Kaidan (Kwaidan i Europa og USA) fra 1964. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Den filmen så fantastisk pen ut! Hvilken versjon skal jeg ha, Criterion eller MoC? Endret 27. januar 2009 av Speik Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Criterion-versjonen er 20 min kortere, er croppet, og har null ekstramateriale. Criterion har også manipulert fargene ganske radikalt, noe jeg er usikker på hvor godt jeg likte. Men det er vel ikke akkurat noe tvil hvilken versjon du burde velge. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Vel, filmen er alt for lang uansett. Men eier MoC-utgaven selv, og den er ganske bra. Veldig fin booklet Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Dogville ja, fantastisk film. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Den filmen så fantastisk pen ut! Hvilken versjon skal jeg ha, Criterion eller MoC? Ingen tvil - gå for MoC sin utgave. Byttet selv ut min Criterion med Eurekas utgave og har ikke angret ett sekund! For utfyllende analyse av de 2 versjonene, se HER. ----------------------------------------------- Forøvrig en uting å ikke poste navn på filmen man legger ut bilder fra her. Endret 28. januar 2009 av Montag Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Dogville ja, fantastisk film. Fin film, men drar litt ut i lengste laget spør du meg. På en annen side hadde nok ikke slutten gjort like stort inntrykk hvis den ikke hadde vært så lang. Endret 14. februar 2009 av Juℓenissen Lenke til kommentar
Montag Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Forøvrig en uting å ikke poste navn på filmen man legger ut bilder fra her. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) "Üç maymun" aka "Three Monkeys" Endret 14. februar 2009 av BadSmile Lenke til kommentar
Montag Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 - en uting å ikke poste navn på filmen man legger ut bilder fra her. Hehe, er det et utslag av "IKKE gjør som faren din sier her inne" ? Hvordan var forresten Three Monkeys? Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 - en uting å ikke poste navn på filmen man legger ut bilder fra her. Hehe, er det et utslag av "IKKE gjør som faren din sier her inne" ? Hvordan var forresten Three Monkeys? Den var veldig god, men jeg så den når jeg var litt trøtt. En veldig dum ting å gjøre. Skal ta ett gjennsyn med den når den kommer ut på Blu-Ray en eller annen gang i fremtiden. Liker du Iklimler så liker du antageligvis Three Monkeys. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Forøvrig en uting å ikke poste navn på filmen man legger ut bilder fra her. En liten utfordring klarer vel bildequiz-eksperten? Men det er selvsagt koslig at du anser deg som filmforumets pappa. For øvrig flotte bilder BadSmile. Særlig det første og siste. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Vil du avsløre navnene på de to siste filmene du har postet fra, Julenissen? De så veldig pene ut. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Jeg er enig med Montag, vær så snille å skriv tittelen på filmene. En meget bra laget scene fra Cannibal Holocaust (advarsel, bildene inneholder litt vold): Endret 14. februar 2009 av GoreGalore Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Vil du avsløre navnene på de to siste filmene du har postet fra, Julenissen? De så veldig pene ut. Kan godt avsløre navnene, men det spørs om du vil høre det. De første bildene er fra pinku violence-filmen Seijû gakuen. Jeg vet ikke hvor godt bereist du er i japansk exploitation, men pinku violence vanlige ingredienser er (svært) mye nakenhet, kvinnelige hovedroller, hevnhistorier og mye vold og tortur. Filmene er bruker også være ganske stilige, noe denne filmen er et godt eksempel på. I tillegg til de mange pene bildene, er det også en del snedig symbolikk. Ikke noen vanlig exploitation-film med andre ord. De andre bildene er fra mesterverket Red Sonja, som Arnold Schwarzenegger i følge imdb har utnevnt som en av sine dårligste filmer. Er nok mye sant der, for foruten en meningsløs historie er det lite positivt å si om skuespillerprestasjonene. Men på en annen side er det et par virkelige pene bilder, og ikke minst et flott soundtrack av mesteren Ennio Morricone. Vil heller anbefale deg filmen Dellamorte Dellamore som jeg postet bilder av i Bildequiz-tråden (Hadde egentlig tenkt å poste de her). Her er enda et mesterverk (Til glede for Montag kan jeg avsløre at filmen heter Krull): Lenke til kommentar
Badering Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Den så mildt sagt JÆVLA spetakulær ut. Endret 16. februar 2009 av Badering Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Den så mildt sagt JÆVLA spetakulær ut. Ja, men tror ikke du vil si det samme hvis du ser den. Endret 16. februar 2009 av Juℓenissen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå