Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Stasjonær PC starter ikke

Anbefalte innlegg

Skulle starte PCen i dag og det gikk som normalt. Så skulle jeg sette inn noe, men før jeg kom så langt kom jeg borti strømledninga sånn at den gnistret også slo maskinen seg av.

Nå når jeg prøver å slå den på skjer ingenting.. skjermen fungerer, men jeg får ikke boota pcen. Jeg har prøvd å dra ut ledningene og slå av strømforsyningen, men det fungerer heller ikke.

Helt ny PC og kjører på Vista. Hva kan jeg gjøre??

Endret av MB4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det helt dødt eller kommer det små responser når du skrur den på, typ, vifter som går i et sekund, e.l. ?

Først, se om det er noen løse ledninger av noe slag som burde vært noe sted inni der, (gjelder kun hvis du har bygget selv eller vet hva du driver med men da har du sikkert gjort det alt).

Kan hende du må ta ut alt unntatt CPU, RAM og PSU og se om det starter, men vent litt med det.

BTW: Hva skulle du sette inn? hardware? med PCen på?

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar

Prøv å koble strømforsyningen fra alle komponentene, slik at det eneste den er koblet til er strømkontakten. Ta frem ATX kontakten til strømforyningen (den med 24 eller 20 ledinger)og kortslutt den grønne og en vilkårlig svart ledning i kontakten. Bruk foreksempel en ledning bit eller en binders (isoler den med teip) som du stikker i kontakten til den grønne og den svarte ledningen.

Så lenge disse ledningene er kortsluttet vil strømforsyningen din være på og vifta i strømforsyningen vil være aktiv. Hvis ikke er strømforsyningen din fried...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...