Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hadde sex med jente, viste seg å være i slekt....

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Ifølge loven er det trolig også helt greit at bror og søster gifter seg, dersom de er ste-søsken.

Jeg synest dette blir feil,vist man er oppvokst som bror og søster,burde de ikke vere sammen på den måten.

selv om man er adoptert,stesøsken osv..

men til Trådstarter:

Jeg tror man må gå ut til fir-femmenning for at det skal bli akseptert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så lenge det ikke er blod-linje til din tante eller onkel er det forsåvidt ingenting galt i å gifte seg med dem..

Som noen nevnte, innavl er problemet. Dersom det ikke er blod-linje til slektmedlemmet skal det ikke være noe problem. Ifølge loven er det trolig også helt greit at bror og søster gifter seg, dersom de er ste-søsken.

Se for deg dette scenarioet ;

Du holder på med en jente/gutt. Dere blir sammen etterhvert.

Dere legger merke til at moren din og faren hennes/hans har god kontakt.

La oss si at deres foreldre er skilte.

Etter 1 eller 2 måneder sier de plutselig til dere at de har tenkt til å flytte sammen. Da som et par.

Hva ville du gjort ? :p

Stiller samme spørsmål til ande forummennesker :)

Lenke til kommentar

Det blir helt annerledes vist de allerede har hatt et forhold,for da(i mine øyne) kan man ikke bli regnet som ekte søken.

men kommer helt sikkert ann på hva alder personene innvolvert er.

Vist de har vert "søsken" fra de er små av ,er de mer ekte søken enn vist de er f.eks.17.

Men se for dere dette :

Du er sammen med en,dere er kjempe glad i hverandre og planlegger å tilbringe livet sammen, men så finner du ut at hun er den biologiske søsteren din,

Hva gjør du da?

Endret av Ehtram
Lenke til kommentar

En venn av broren min var sammen med sin framtidige stesøster.

Nå har jo skaden allerede skjedd, så selv om hun er kusinen din får du ikke gjort noe med det nå likevel. Dere kan fortsette helt lovlig, men da kan dere komme til å få rare blikk hvis dere ikke holder det hemmelig.

Lenke til kommentar
Det blir helt annerledes vist de allerede har hatt et forhold,for da(i mine øyne) kan man ikke bli regnet som ekte søken.

Vist de har vert "søsken" fra de er små av ,er de mer ekte søken enn vist de er f.eks.17.

Men se for dere dette :

Du er sammen med en,dere er kjempe glad i hverandre og planlegger å tilbringe livet sammen, men så finner du ut at hun er den biologiske søsteren din,

Hva gjør du da?

Vel, hadde man hatt store følelser for hverandre hadde det bare vært å fortsette som før. "Vi" kunne ikke noe for at våre foreldre har holdt det skjult for "oss" i alle år :p Da er det i så fall foreldrenes skyld at de blir besteforeldre til en eller flere utviklingshemmede unger :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
- Og uansett er det jo sånt bra historier er laga av. Var det første gang for noen av dere? I så fall er det jo verdt en film, eller i alle fall en episode i cæsar (om det ikke er gjort)

Detter er allerede gjort i hotel cæsar ;-)

Jens August kjørte den ukjente søstra Carlotte(?) på kjukka...

Ikke spørr hvordan jeg vet det. I youst know!  :dremel:

Endret av Lakshore
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke blitt sammen med mine søskenbarn, men det er fordi vi har vokst opp veldig nært. Hadde jeg møtt dem i voksen alder ville jeg ikke hatt noe problemer med det. Og så lenge det er lov, så må du jo nesten bare se hva du føler.

Innavl er heller ikke noen stor bekymring, så lenge det er snakk om enkelttilfeller. Søskenbarn deler bare maks 25% av genene, men i snitt 12,5%. Dette blir først ett problem dersom søskenbarn gifter seg med hverandre, i flere generasjoner. Hvis dere har noen alvorlige sykdommer med høy arvelighetsgrad i familien kan man kanskje tenke over det, men hvis ikke er nok risikoen like stor for at en hvilken som helst jente har de samme svake recessive genene som deg.

Endret av Snor
Lenke til kommentar
Jeg ville ikke blitt sammen med mine søskenbarn, men det er fordi vi har vokst opp veldig nært. Hadde jeg møtt dem i voksen alder ville jeg ikke hatt noe problemer med det. Og så lenge det er lov, så må du jo nesten bare se hva du føler.

Innavl er heller ikke noen stor bekymring, så lenge det er snakk om enkelttilfeller. Søskenbarn deler bare maks 25% av genene, men i snitt 12,5%. Dette blir først ett problem dersom søskenbarn gifter seg med hverandre, i flere generasjoner. Hvis dere har noen alvorlige sykdommer med høy arvelighetsgrad i familien kan man kanskje tenke over det, men hvis ikke er nok risikoen like stor for at en hvilken som helst jente har de samme svake recessive genene som deg.

Dette var et meget fornuftig innlegg med stort sett det man trenger av fakta. Det er forskjell på om man har "vokst opp sammen" eller om man treffes som helt ukjente. Ikke noe sykt i dette i det hele tatt og heller ingen stor grunn til bekymring hvis de skulle få barn sammen - så sant det ikke foreligger noen alvorlige arvelige sykdommer i familien. Som noen andre er inne på, kan det være greit å vite at ikke foreldre, besteforeldre o.l. OGSÅ er søskenbarn... DA ville jeg nok vært noe mer bekymret. Man skal "avle" ganske nært og over flere generasjoner før det er særlig større fare for inavlsproblematik. (Dette kan jeg si relatert til at jeg driver litt med hundeavl...)

Lenke til kommentar

Men se for dere dette :

Hva gjør du da?

Da klikker jeg i vinkel og lurer på hva helvete de tenker på de som tillater anonym sæddonasjon.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Syns folk har ufattelig mye fordommer her.

Det viktigste er vel hva DE vil, ikke hva en eller annen noldus her på forumet syns er "kvalmt" i hans øyne.

Til trådstarter så anbefaler jeg bare at du tar en prat med henne, så finner dere fort ut hva dere vil videre.

Endret av J0lle
Lenke til kommentar

det nærmeste som er "vanlig" akseptert er vel firemenning, helst femmenning. Men søskenbarn er ikke ulovlig og om det er "halve" søskenbarn er det noe mer akseptert (det vil si at onkelen/tanta er halvsøsken med foreldren din).

Men jeg synes du kan kjøre på :) Slikt må man ta som man føler for det. :)

Lenke til kommentar

Herregud da, folkens. Han hadde aldrit ruffet jenta før, og bare fordi det er kusina hans(eller hva det nå ble til, skumleste tråden raskt) så kan han ikke være sammen med henne? Fytti faen altså, folk har fordommer. Hvis man aldri har truffet en person så har man ikke noe som helst "famile" forhold til person og så lenge det er akseptert av norsk lov, er det ikke noe problem. Kunne lett blitt sammen med en kusine jeg aldri har sett, men det blir annerledes hvis man har vokst opp sammen. En kusine man aldri har sett blir som en helt vanlig, fremmed person vil nå jeg si. TS: KJØR PÅ!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...