zabicrysis Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 hei folken jeg lurer på noe jeg skal bytte bremseklosser på bilen min og har lyst til å gjør det selv for første gang. er det noen som har gjort det før og vet hvordan man gjør det. Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Har egentlig ikke peiling. Men denne siden om " Hvordan montere bremseklosser " så grei ut, hvis den er til hjelp. http://www.torshovbil.no/htmldoc/monterebremseklosser.htm Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Greit å ha med deg en som har litt peiling på det. Bremser er tross alt noe av det viktigste på en bil, og de bør funke. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg bytta nettopp både klosser og skiver uten å ha en dritt peiling, det gikk fint. Bare ha en manual (Haynes el.l) for din bil og pass på å bytte bolter og ha loctite på der du skal det osv (få tak i alt du trenger på forhånd, ellers er det fort gjort å gi faen), for å være på den sikre sida. Men det er selvsagt en fordel å ha med seg noen med peiling, om du kjenner noen. Lenke til kommentar
zabicrysis Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 takk for svaret alle sammen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 takk for svaret alle sammen Å bytte bremseklosser er noe av det enkleste du kan gjøre selv. På mange biler holder det med å ta ut skruen i nedre glider og vippe opp kalipteren. Men har du håndbrekket på kalipteren kan du slite noe med å få tilbake stempelet da det skal skrus og pressest tilbake på samme tid. Husk å smøre kopperpasta på bremseklossens bakside. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 hva er kobberpasta på baksiden av bremseklossen godt for? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 I Haynes-boka mi står det at man skal ha litt høytemperatursfett på baksida av klossene, hvis jeg husker rett. Er det godt for noe annet enn at de ikke skal ruste fast? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Kobberfettet, er jo for å hindre at klossen setter seg fast, hindre bremseskrik og gjøre at ting glir lettere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå