Gå til innhold

Objektiv til Canon 400 D i str 18-200 mm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er på utkikk etter et allround objektiv i "str" 18-200 mm til min Canon 400 D.

Det bør ta skarpe bilder og gjerne være lyssterkt, noen som kan anbefale noe og gjerne eksempler på bilder.

Sjekk denne: http://www.the-digital-picture.com/Reviews/

Ta høyde for at det er en ekspert som snakker (og tydeligvis en uten hull i lommene...)

Jeg valgte en 55-250

http://www.the-digital-picture.com/Reviews...ens-Review.aspx

Mest på grunn av økonomi. Har rett og slett ikke råd til linser som koster 5000+

Min fikk jeg for 1500 i USA

Lenke til kommentar

Jeg har selv Sigma 18-200 OS til Canon 40D, og er meget godt fornøyd. Den optiske stabiliseringen er meget nyttig. Som du ser av erfaringene på linken, så er det flere som er enige om dette. Sigma 18-200 OS

En annen linsen som jeg sikler litt etter ,er nye Tamron 18-270 VC, som også har stabilisering. Ikke så mye tester på denne, men av det jeg har lest, så er den meget bra. Stabiliseringen skal være god for opptil 6 stopp.

Tamron 18-270 VC

Endret av belsby
Lenke til kommentar

Om du er ute etter et allround objektiv ville jeg faktisk styrt litt unna 55-250mm, har den selv, og den er bra, men.... Ja, det er et men, 55mm er ganske mye, særlig på en 1.6x sensor, og det blir rett og slett trangt. Om du er villig til å betale ca 3500kr istedenfor 2300kr, kan du få et "Sigma 18-200mm f3.5-6.3 DC OS" eller "Tamron AF 18-250mm F/3.5-6.3 Di-II", som virker som alrighte objektiver.

18mm er ihvertfall noe en bør har, min minste er 28mm, og tro det eller ei, jeg ønsker meg noe litt videre. Tenker tilbake på 17-55mm kitobjektivet på 350D, og savner det lille ekstra som jeg kunne få på den.

Lenke til kommentar
Om du er ute etter et allround objektiv ville jeg faktisk styrt litt unna 55-250mm, har den selv, og den er bra, men.... Ja, det er et men, 55mm er ganske mye, særlig på en 1.6x sensor, og det blir rett og slett trangt. Om du er villig til å betale ca 3500kr istedenfor 2300kr, kan du få et "Sigma 18-200mm f3.5-6.3 DC OS" eller "Tamron AF 18-250mm F/3.5-6.3 Di-II", som virker som alrighte objektiver.

18mm er ihvertfall noe en bør har, min minste er 28mm, og tro det eller ei, jeg ønsker meg noe litt videre. Tenker tilbake på 17-55mm kitobjektivet på 350D, og savner det lille ekstra som jeg kunne få på den.

Enig med deg der. Jeg har et 10-22 og 18-55 i tillegg. Da har jeg dekning fra 10-250 noe som holder fint for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...