Inaktivbruker_101125 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Gjør det kort og godt. Å sende lange foredrag vil nok bare gjøre så hun tenker "lolwut?". "Hei, finne på noe en dag?" som har blitt sagt tidligere i tråden er bra nok. Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Enig med de andre her, altfor klissete meldinger funker sjelden. Kjør på med en casual finne på noe en dag eller noe slikt, det enkle er ofte det beste Lenke til kommentar
spellbound Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Ikke hør på spelbound. Helt patetisk forslag spør du meg. Du må gjerne mene det er patetisk, men det var faktisk det beste forslaget hittill i tråden. Det funker ganske enkelt ikke å være en snill, beskjeden og sjenert gutt som setter damen på pidestall. Man må fremstå som en mann alle damer vil ha. En som kan velge og vrake og få akkurat hvem han vil. Dette er ikke noe jeg har funnet på, men noe jeg og mange andre med meg har erfart. Jaja, men det var ikke det du sa istad:P Du sa "Du har ikke sjangs, prøv deg på minst ti jenter først" Er ikke det et patetisk forslag? Mo jo smi mens jernet er varmt, gir neppe et godt inntrykk på dama heller hvis hun finner ut av at han er "rundbrenner" Den tekstmeldingen trådstarter hadde tenkt å sende vitner om at han sannsynligvis ikke har særlig stor sjanse for å få snøret i bånn hos denne dama. Faren for å bli avvist er stor og dette kan påvirke ens muligheter på markedet senere ved at man får kjærlighetssorg og det som verre er (one-itis). Han må gjerne prøve, men man kan ikke forvente å få fulltreffer akkurat. Angsten for å mislykkes øker radikalt dersom man satser alt kun på 1 dame. Man risikerer å ikke tørre å prøve seg på flere senere. Og det er feil at damer ikke liker rundbrennere. Dersom en dame ser en mann som åpenbart er populær blant det motsatte kjønn, vil hun bli nysgjerrig og lure på hva det er med denne fyren. Hun vil også lure på om hun selv kan få ham siden han åpenbart er en catch. Det er en grunn til at rundbrennere stadig vekk får seg noe. Damer blir ganske enkelt ikke tiltrukket av usikre, sjenerte typer, men snarere av populære, selvsikre karer. Men for all del. Du må gjerne tro hva du vil, men biologien har ikke endret seg stort på dette området de siste 10 millioner årene. Hollywoodfilmer, skribenter i aviser og spesielt dameblader, mødre etc. har gjort sitt beste i å få menn til å tro noe annet. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Spør heller om hun vil bli med på kino eller noe i den duren. Den meldingen var ALTFOR frempå. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Spør heller om hun vil bli med på kino eller noe i den duren. Den meldingen var ALTFOR frempå. Argh! Kan folk som foreslår å be folk med på kino holde seg til andre deler av forumet, dem ødelegger bare for dem som trenger hjelp *rivesegihåret* Lenke til kommentar
nikrus Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg ville foreslå å ta det på en fredag istedenfor, lørdager er som regel travle dager for oss på 18-19 Også ville jeg fått det til å høres mye mer casual ut, også ville jeg heller ikke sagt at jeg ikke hadde noe å gjøre på en lørdag. Dessverre så er det ofte sånn at folk som sitter inne på lørdag blir sett på som litt tapere, noe som ikke stemmer i det hele tatt. Er hvertfall sånn her jeg bor Sånn her ville jeg gjort det: 1. Flyttet det til Fredag, evt. en dag som passer henne 2. Spurt henne på følgende måte "Hei sveis, har du lyst til å stikke på kafé i dag? Er så ille hypp på en kaffe!" 3. Mye berøring for å ikke gå i vennefellen og en prøve å være i et spontant humør Et godt tips er å høre på musikk som pumper opp energien din, og gjerne ringe en venn eller to for å varme opp de sosiale antennene dine 4. Lykke til PS. Ikke være for ivrig Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Tror det er lurt å ringe fermfor sms. Viser i alle fall mere selvsikkerhet og «guts». Godt tips om du synes det er «skummelt» å ringe er å gå igjennom samtalen i hodet, og gjerne notere ned punktvis hva du skal si (ikke hele setninger, blir lett unaturlig samtale). Lenke til kommentar
nikrus Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg er litt uenig med deg Hardkjerne. Det er lurt å ringe fremfor SMS. Men man burde kun ringe dersom man føler seg spontan og morsom, og ikke tenke igjennom samtalen, hva du skal si osv. Fordi en samtale går sjeldent 100% etter planen. Også syns jeg det er viktig at dersom man skal ringe at man ikke sitter å tenker på det for lenge, bare gjør det. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Selvfølgelig er spontanitet det beste, men om en er redd for å ringe kan det være veldig betryggende å ha en panikk-lapp klar om det skulle skjære seg. Burde kanskje presissert at en helst ikke skal bruke lappen slavisk, men titte på den om en sitter fast. Utifra det TS har sagt virker han ikke som en person som i utgangspunktet føler seg komfortabel med å ta en telefonsamtale på sparket (kanskje derfor han foreslo sms?). Jeg er i utgangspunktet ganske nervøs for telefonsamtaler eller å snakke i forsamlinger. Det å ha tenkt over det som skal sies, og ha stikkord samlet på en lapp hjelper i alle fall meg veldig mye. Når jeg har kommet i gang pleier jeg ikke å se på lapppen i det hele tatt, og får ofte skryt for mine taler ol. Lenke til kommentar
nikrus Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Har ikke tenkt på det med jukse lapp! Det hørtes faktisk ut som en god idé Da er vi enig Takk for tipset^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå