Gjest guest Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Halloen, jeg er en gutt på 18 som har tenkt å be verdens beste jente ut problemet er at jeg ikke har mye erfaring med å be jenter ut. har aldri hatt kjæreste før, og er heller ikke vant med å snakke med jenter. denne jenta går i paralellklassen, og har mange felles venner. vi er bare ikke helt venner selv jeg fikk nå mobilnummeret hennes i går, og har tenkt å be henne ut vi sms nå til helgen. jeg har allerede laget et førsteutkast på hva jeg skal skrive i meldingen, og vil ha hjelp av dere med mer erfaring enn meg til å skrive den best mulig "Jeg vet ikke helt hvilken kvaliteter du ser etter i en gutt, men de kvalitetene jeg ser etter i en jente er de kvalitetene som du har. Jeg håper på å få en sjangs ved å invitere deg ut på kino til helgen for min regning. hjertelig hilsen (...)" hvordan ville dere reagert på en slik melding? hva burde endres på? setter stor pris på svar Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Litt i overkant frempå synes -jeg-. Litt sånn John Nash "I don't know what I'm required to say in order for you to have intercourse with me - but can we just assume I've said all that and go straight to the sex? I mean essentially we're talking about fluid exchange". Spør bare om hun vil bli med på kino, ellers er jeg redd du skremmer henne. Lenke til kommentar
Joananas Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Prøv en litt mer "casual" tilnærming. F.eks. "hei ... ser bra ut! jeg har ikke noe å gjøre på lørdag, lyst til å være med?" Eventuelt sleng på en "lyst til å bli bedre kjent med deg" hvis du synes det blir litt for kompisete måte å invitere på. Lykke til! og si hvordan det gikk Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Med en slik melding avlutter du alle muligheter hos denne jenta umiddelbart. Du fremstår jo som tidenes tøffel! Legg om stilen helt her kammerat ass :cool; Om ei jente virkelig vil ha noe med deg å gjøre så holder "Hei, lyst å finne på noe en dag?" Så enkelt. Derfra og ut så er det bare snakk om å være seg selv. Det er snakk om å være trygg på seg selv. det er snakk om å kunne flørte og vitse. Det er snakk om å oppføre seg som en helt normal fyr! Og... Kino?!? Hva svarte har du tenkt å gjøre mens dere er på kino? Skal du bli kjent med dama så må du be henne med på noe som krever at dere snakker sammen! Slik sett er bowling betydelig mye bedre. Eller å gå en tur, eller lignende. Husk også at om du driter deg ut med denne jenta så går ikke verden under. Slikk såene, lære av erfaringene og gå på neste kjerring med krum hals. Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Det som er greit er først å komme litt i snakk med henne på skolen, om ikke skikkelig så bare en liten "hei" og utveksle et par ord. Så kan du etterhvert som du har snakket litt mer med henne evt. snakke på MSN, sjekk flørteguiden, og hinte til at du har lyst å se en film og så sier hun at "nei, jeg vil se den og den" og så kan du spørre om dere skal gå å se den. Ikke vær noe formell, det bare skremmer! Lenke til kommentar
No14 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Enig, det enkle er ofte det beste! "Hei! Du er søt! Vil du bli med meg på kino?" for eksempel.. Gutter er enkle og hun vet det sannsynligvis. Lenke til kommentar
theresaaa Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hadde blitt nervøs og tenkt "wtf, er'n professor?" Skriv: Hei, bli med ut en dag? Tadaa. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Jesus. Det virker jo som om hun er et jævla forskningsprosjekt hvis du sender den meldingen. Gjør det enklere, er dere ikke så gode venner selv? Kanskje du skulle prøve å få litt bedre kontakt med henne på skolen først. Lenke til kommentar
spellbound Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Om du sender den meldingen der vil du ihvertfall sørge for at jenta mister all interesse hun eventuelt har hatt til deg. Og ikke prøv å be henne ut på kino. Funker sjelden bra. Og den spanderingen kan du gi faen i først som sist. Hollywoodfilmer, dameblader og mødre gir ikke akkurat de beste rådene på dette området. For å være ærlig tror jeg ikke du har noen sjans på denne jenta i det hele tatt. Ikke enda ihvertfall. Du må få langt mer praktisk erfaring. Prøv deg på minst ti andre damer før du går for denne. Da vil du kanskje få en aha-opplevelse. Endret 23. november 2008 av spellbound Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Ikke hør på spelbound. Helt patetisk forslag spør du meg. Kino funker veldig bra, hvis du utnytter det riktig. Men jeg kan foreslå for eksempel å ta henne med på en cafe først, drikke en kakao eller no. Da kan dere snakke litt sammen etc. Ikke vær redd for å være intim. Helst prøv å holde rundt henne når dere går. Ellers, lykke til på date'n:) Bare å kjøre på. Den som inten våger, intet vinner;) Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Anbefaler ikke date på kino. Funker bedre i parforhold imo. Finn på noe sammen som ikke er så "stivt". Endret 23. november 2008 av JonasE Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Halloen, jeg er en gutt på 18 som har tenkt å be verdens beste jente ut problemet er at jeg ikke har mye erfaring med å be jenter ut. har aldri hatt kjæreste før, og er heller ikke vant med å snakke med jenter. denne jenta går i paralellklassen, og har mange felles venner. vi er bare ikke helt venner selv jeg fikk nå mobilnummeret hennes i går, og har tenkt å be henne ut vi sms nå til helgen. jeg har allerede laget et førsteutkast på hva jeg skal skrive i meldingen, og vil ha hjelp av dere med mer erfaring enn meg til å skrive den best mulig "Jeg vet ikke helt hvilken kvaliteter du ser etter i en gutt, men de kvalitetene jeg ser etter i en jente er de kvalitetene som du har. Jeg håper på å få en sjangs ved å invitere deg ut på kino til helgen for min regning. hjertelig hilsen (...)" hvordan ville dere reagert på en slik melding? hva burde endres på? setter stor pris på svar 1. Ikke send den meldingen. Ikke trygle. Ikke virk usikker på deg selv, gå ut ifra at du er en catch (Jeg håper på å få en sjangs = feil). 2. Ring heller. 3. Ikke gå på kino. Gå på en date der dere gjør noe aktivt slik at det alltid er noe å gjøre slik at det ikke blir ukomfortable pauser, samtidig som dere har mulighet til å snakke sammen, noe som er vansklig på kino. Finn noe som det blir mye latter av - som å gå på skøyter eller noe slikt. 4. Behandle henne som en vanlig person, ikke som en gudinne du kryper for. Bare ha det moro sammen. Romantikk og komplimenter kan du spare til dere er komfortable med hverandre. Men få inn mye berøring fra første date (ikke ta på puppene altså, men få det til å virke naturlig at du tar i henne). Lenke til kommentar
leech Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Ikke avslutt med "hjertelig hilsen". Lenke til kommentar
JensViking Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Helt enig, mye mer "mandigere" å ringe, i tillegg gir du også et lite press på henne som gjør at hun må svare deg raskt (som regel i din favør). Og om du absolutt sender en melding må du virkelig reformulere! Ikke vær så formell, og ikke gjør det tydelig at du eventuelt spanderer (og spesielt ikke si "på min regning", høres ut som en overlegen forretningsmann). Som de andre sier, "approach" henne mer som en venn når du ringer, men husk å ikke kom inn i friend-zone om dere eventuelt går ut (berøring (flørting) og få henne til å le). Lykke til :> Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Du har større sjanse for å få ja hvis du spør henne personlig, hvis dere ikke har snakket om å finne på noe tidligere. Og meldingen trenger ikke å være så høytidelig og velformulert, det er jo bare kino! Lenke til kommentar
spellbound Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Ikke hør på spelbound. Helt patetisk forslag spør du meg. Du må gjerne mene det er patetisk, men det var faktisk det beste forslaget hittill i tråden. Det funker ganske enkelt ikke å være en snill, beskjeden og sjenert gutt som setter damen på pidestall. Man må fremstå som en mann alle damer vil ha. En som kan velge og vrake og få akkurat hvem han vil. Dette er ikke noe jeg har funnet på, men noe jeg og mange andre med meg har erfart. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Ikke hør på spelbound. Helt patetisk forslag spør du meg. Du må gjerne mene det er patetisk, men det var faktisk det beste forslaget hittill i tråden. Det funker ganske enkelt ikke å være en snill, beskjeden og sjenert gutt som setter damen på pidestall. Man må fremstå som en mann alle damer vil ha. En som kan velge og vrake og få akkurat hvem han vil. Dette er ikke noe jeg har funnet på, men noe jeg og mange andre med meg har erfart. Jaja, men det var ikke det du sa istad:P Du sa "Du har ikke sjangs, prøv deg på minst ti jenter først" Er ikke det et patetisk forslag? Mo jo smi mens jernet er varmt, gir neppe et godt inntrykk på dama heller hvis hun finner ut av at han er "rundbrenner" Lenke til kommentar
Allighiero Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Kan jo prøve "Lyst til å gjøre noe gøy? Meg, deg, fredag kveld. -Navnet ditt-" Enkelt og greit, viser at du har selvtillit og er litt spennende. Endret 24. november 2008 av Allighiero Lenke til kommentar
Osiric Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Har funket for meg et par ganger. Du tar ho først med på kino, og du lar HENNE velge film. Når dere setter dere ned venter du litt ut i filmen, og da tar du forsiktig tak i hånden hennes, og hvis hu holder deg i hånda så har du allerede kommet deg et stykke på veien, for da er "interessen" der. Det har værtfall vært tilfellet for meg. Men ikke la meldingen bli for "klysete", prøv med noe koselig og simpelt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå