Gå til innhold

Dykkerkurs, hva anbefales? CMAS eller PADI?

Anbefalte innlegg

Jeg har noe dykkerutstyr som jeg har veldig lyst og få brukt. Men har ikke kurs. Er faktisk heller ikke sikker på at utstyret er i godkjent stand. 

Vilked kurs er og anbefale PADI/CMAS? Jeg har en kompis som er Manager på et dykkerhotel i Phillipinene, han har ikke hørt om CMAS. 

Hva gir best utdannelse, og hva er forskjellene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har noe dykkerutstyr som jeg har veldig lyst og få brukt. Men har ikke kurs. Er faktisk heller ikke sikker på at utstyret er i godkjent stand. 

Vilked kurs er og anbefale PADI/CMAS? Jeg har en kompis som er Manager på et dykkerhotel i Phillipinene, han har ikke hørt om CMAS. 

Hva gir best utdannelse, og hva er forskjellene?

När jag tog dykar cert tog jag CMAS mycket på grund av att det var den enda som hade kurs i närheten där jag bodde.

Skillnaderna är inte mega stora när det kommer till undervisning, det är lite mer teori i CMAS 1 stjärna en första nivån i PADI,

men om du har tänkt att dyka utomlands så är det PADI som gäller som är mer känt i utlandet CMAS är inte lika vanligt i exempelvis thailand osv.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg ville dykket med en instruktør som ikke har hørt om CMAS...

Har CMAS* og Padi ettelleranna-12-meter, og mener CMAS-kurset ga mest. Var en del mer teori, spesielt på dykkeplanlegging, førstehjelp og teori. Det var litt flere timer, men samtlige timer var verdt pengene.

Lenke til kommentar

Har selv tatt CMAS og er fornøyd.

Du kan se etter om maska er ok ved å se etter at det står: T, Tempred, eller Termpred glass på den.

Det betyr at glasset er gokjent herdet så det ikke faller ut eller kuses når du dykker dypt.

Anbefaler CEMAS.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...