Gå til innhold

Gjøre om SB Live! til Audigy, Software mod ..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fjerne forrige drivere ordentlig først .. har hatt dårlige erfaringer med driverne til creative. De burde fjernes HELT ..

gå til system32 og slå på detaljvisning, trykk på toppen av kolonnen og velg more .. nederst på menyen og velg deretter company. Nå kan du velge å sortere filene etter company og slett deretter alt av creative. Gjør det samme i drivers katalogen og fjern alt av creative inf filer i /inf katalogen.

Lenke til kommentar

Vil jeg få merkbart bedre lyd og samtidig et lydkort som

er kompitabelt med de samme spillene om jeg bytter ut

mitt onboard lydkort fra C-media med mitt gamle s. blaster live

og oppdaterer det med de nye driverene????

For jeg syntes egentlig det onboard lydkortet gir svak utgangseffekt

iforhold til det S.Blaster live kortet jeg hadde.........

Lenke til kommentar

Jepp, jeg testet dette på en 20 gb disk jeg hadde liggende( tør ikke installere hackede drivere på den vanlige disken) og det funket fett. Jeg vil påstå at lyden er merkbart, men ikke veldig mye bedre når jeg har PC'en koblet til anlegget og hører på musikk. Jeg har ikke opplevd noe som tilsier at det ikke er stabilt. Hvis det fortsetter å funke fint, installere jeg det på den vanlige disken... tusen takk for bra tips...

Lenke til kommentar

Det blir iallefall lyd for å si det sånn, men hvor mye bedre en det var fra før (SB Live) er usikkert.

Men driverene funker iallefall som bare det.

HAr hørt litt på en del MP3 filer, både rene akustiske (med Toad The Wet Sprocket) og elektriske (Posies) og synes faktisk at mellomfrekvensene kommer litt bedre frem.

Dog, smaken er som baken.............

Lenke til kommentar
kjører moddede audiogy2drivere på audiogy1 har vel gjort det et halvt år nå elns

Hvor har du funnet disse driverne? Jeg har selv et "pensjonert" Audigy-kort (nå bruker jeg Nvidia Soundstorm :yes: ) som jeg kan "fixe" litt på. Dessuten så er jeg overbevist om at kortene er temmelig like på det tekniske (Audigy 2 er bare det Creative lovte til Audigy).

Lenke til kommentar

feil, det tar en time å lese instruksjoner så må du laste ned audiogy2 cdn (får da med alle progrmmer til audiogy2 :D , de er ikke dumme alle sammen)

søkefunksjonen er nede men skrev det i en post jeg kalte ny creative driver elns, men kortet er et audiogy1 poenget er at det er 323 driver og ikke 215 eller hva det var siden creative på den tiden ikke hadde oppgradert audiogy1 driverne, det er en risk men når søkefunksjonen er oppe kan du lete etter tråden.

Vet ikke om nye drivere er lansert til audiogy1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...