Scotty Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) I mangel på motorsykkel tråder i denne kategorien, så slenger inn en tråd på forumet her også, om min 2007 Cagiva Mito. Det er snakk om en 125 kubikk R sykkel, som er designet av samme person som designet Ducati 916. Cagiva eies av MV Agusta, en av de mest eksklusive merkene. Gikk til innkjøp av sykkelen i vinter 2007, og begynte å kjøre den rundt sommertider i 2008. Gjorde ingenting med sykkelen i vinteren da den ble kjøpt, da jeg ikke hadde særlig kunnskap om mekking overhodet. Nå, har jeg mer kunnskap, og kommer til å bytte ut noen deler. Bilder av sykkelen: (kompis sin KTM EXC) Det som har blitt gjort foreløpig med sykkern er: -Pulverlakkert felgene matt svart -Rimtape/dekkpenn -LED blinklys -Jolly Moto Effektanlegg, dette skal selges nå snart grunnet innkjøp av et Shark effektanlegg. Bilde av Jolly Moto vs orginalt. (nye veier ca 2kg sammenlignet med det orginale som veier ca 8kg) Foreløpig har jeg en 34mm Dellorto forgasser liggende på posten.(28mm orginalt) Samt at det nye effektanlegget blir hentet neste uke en gang. Kommer også sannsynligvis til å gå til innkjøp av en RGV 250 bakdemper, for å bytte ut med den orginale såklart. Bestilte forrige uke en ny MX chrome foldback gir stang, samt et par oppsett til dreving. Det som jeg holder på med denne vinteren er å få sykkelen som ny. Alt møkk og dritt skal i første omgang fjernes, og sykkelen skal bli strøken. Noen bilder av vintermekkingen hittil: Endret 23. februar 2009 av Scotty Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Veldig pen sykkel. Liker veldig godt Cagiva Mito, virker uvanlig i forhold til RS, NSR og lignende.. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hvor mye effekt er det snakk om her da? Toppfart? Hvor mye økning regner du med? Er ikke redd for onkel blå med alle disse mod'ene? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Strøken sykkel dette her. Videre planer for sykkelen? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Hvor mye effekt er det snakk om her da? Toppfart? Hvor mye økning regner du med? Er ikke redd for onkel blå med alle disse mod'ene? Er snakk om noe rundt 30-34hk(orginalt er det 15 hk). Fordelt på sine 120-130kg så går det ganske bra. Toppfarten har jeg hatt til 180km/t i tunnel, hvor det er drevet som begrenser til høyere toppfart. På en vindstille dag på motorvei så vil jeg si 160-165km/t. Nope, er ikke redd for onkel blå. Er egentlig ikke stort dem får gjort. Tralla som politiet har med til skoler etc passer ikke til lett mc, og om jeg skulle bli stoppa så ser dem ikke noe særlig da kåper dekker for alt. Dem kan få mistanke for trim ved å se på eksospotta, men da er det bare å brånekte. Skulle de ikke miste mistenksomheten og gi visning, så er det veldig kjapt å bytte tilbake til det orginale eksosanlegget. Strøken sykkel dette her. Videre planer for sykkelen? Videre planer står i førsteposten. Det står: Foreløpig har jeg en 34mm Dellorto forgasser liggende på posten.(28mm orginalt) Samt at det nye effektanlegget blir hentet neste uke en gang. Kommer også sannsynligvis til å gå til innkjøp av en RGV 250 bakdemper, for å bytte ut med den orginale såklart. Bestilte forrige uke en ny MX chrome foldback gir stang, samt et par oppsett til dreving ______________________________________________________________ Har forøvrig mottatt: MX gir skifteren Motordrevene og bakdrevet Shark effektanlegget Bilder av potta Endret 27. november 2008 av Scotty Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Rullene dem har med seg passer like fint til lett sykler som mopeder... Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Rullene dem har med seg passer like fint til lett sykler som mopeder... Nå har man ikke noen fartsbegrensning på lett mc'er, og man får ikke målt hk med trallene, dermed er det ingen fare. Og skulle man ha et f.eks 160 bakdekk så tror jeg nok at man ikke nødvendigvis får sykkelen på tralla ordentlig. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Alle tre anleggene. Bildene er tatt etter at jeg har holdt på med Shark svana i et par timer, var helt tildekket med møkk og et lite lag med rust, alt det er fjernet nå altså. Et bilde av sykkelen slik den står nå. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Skal du gå over potta med Autosol eller lignende da eller? Gjorde det nettopp med potta og felgene mine jeg. Har scooter jeg da.. Er Shark potta mye sprekere enn Jollymoto? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Mener du lyddemperen eller svana? Lyddemperen er isåfall allerede skinnende/polert og svana ser man jo ikke når kåpene er på + at den blir møkkete etterhvert så det er ikke noe poeng egentlig. Vil tro at Shark og Jolly Moto ligger på omtrent samme nivå i ytelse. Lenke til kommentar
illest Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Mito var min våte drøm når jeg var 16 også. Dette er den eneste lettsykkelen som har et perfekt design fra fabrikk. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Da er sykkelen tilbake fra service! Det jeg har gjort i dag er å sette på Shark effektanlegget og montert 34mm Dellorto'n. Sykkelen etter at jeg satte den på plass igjen etter service. For et par uker siden monterte jeg en vippebryter ved dash'en som dere kan se, denne styrer lysene bak. Altså kjørelyset/bremselyset og skiltlyset. Kjører endel på kvelden/natta om sommeren og har møtt på personer før som har tatt opp kameraet(skjønner ikke åssen de kan ha det så tilgjenglig!) og prøvd å ta bilder av sykkelen mens jeg kommer i litt fart. Så dermed kan jeg bare skru av lysene bak i tilfelle det skulle skje igjen. Er greit noen ganger når man møter på purken også da Gamle forgasseren Nye forgasseren Shark effektanlegget! MEN, det passer ikke overhodet til de gamle festene!! Foreløpig har jeg et stort mellomrom på festet på hekken, har brukt en laang bolt og litt spacere midlertidig, og festet under motoren har omtrent 5cm avvik. Så når veiene blir kjørbare skal jeg dra til en fyr og få han til å lage noen nye fester. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Update Siden det er utrolig fint vær ute, samt +4 grader, så følte jeg at det var på tide å ta sykkelen ut av garasjen.. første gang på lenge! Så tok dermed ut sykkelen, tok noen bilder og filmet litt. Enjoy. Også et film/lydklipp da. Men det er utrolig dårlig lydkvalitet på kameraet. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Og der slutta jeg med å poste updates her. Da det er nesten ingen som svarer så ser jeg ikke poenget med å poste updates. For de som skulle ønske å følge med videre, send meg en PM så gir jeg link til en annen tråd. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Fet sykkel Men er ikke så rart at responsen er litt annerledes her enn på Mp da. btw, sviver sykkelen ujevnt på tomgang eller er det lydkvaliteten som gjør at det høres sånn ut? Veldig tøff den er Shark potta, stor og fin Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Jo takk. Nå har jeg ikke hovedtråden på MP da Holder forøvrig på med lett-mc.no, som skal bli norges nye lettmc community Tror det hovedsaklig er mikrofonen på kamereet som gjør at det virker som at den går litt ujevnt, men den går ganske jevnt. Har forøvrig ikke stilt inn forgasseren 100%, så det er kanskje litt av grunnen til at det kan høres ujevnt ut. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Speaking of lett-mc.no, hvordan går det med siden? Uff, kan være kjedelig å stille på forgasser til tider Min går ikke heller skikkelig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå