Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase: 2007 Cagiva Mito


Scotty

Anbefalte innlegg

I mangel på motorsykkel tråder i denne kategorien, så slenger inn en tråd på forumet her også, om min 2007 Cagiva Mito. Det er snakk om en 125 kubikk R sykkel, som er designet av samme person som designet Ducati 916. Cagiva eies av MV Agusta, en av de mest eksklusive merkene.

 

Gikk til innkjøp av sykkelen i vinter 2007, og begynte å kjøre den rundt sommertider i 2008. Gjorde ingenting med sykkelen i vinteren da den ble kjøpt, da jeg ikke hadde særlig kunnskap om mekking overhodet. Nå, har jeg mer kunnskap, og kommer til å bytte ut noen deler.

 

Bilder av sykkelen:

 

0109-2.JPG

 

0109-3.JPG

 

IMGP1549.jpg

 

1910-1.jpg

 

1307-6.jpg

 

1910-4.jpg

(kompis sin KTM EXC)

 

Det som har blitt gjort foreløpig med sykkern er:

-Pulverlakkert felgene matt svart

-Rimtape/dekkpenn

-LED blinklys

-Jolly Moto Effektanlegg, dette skal selges nå snart grunnet innkjøp av et Shark effektanlegg.

Bilde av Jolly Moto vs orginalt. (nye veier ca 2kg sammenlignet med det orginale som veier ca 8kg)

jm.jpg

 

Foreløpig har jeg en 34mm Dellorto forgasser liggende på posten.(28mm orginalt)

Samt at det nye effektanlegget blir hentet neste uke en gang.

Kommer også sannsynligvis til å gå til innkjøp av en RGV 250 bakdemper, for å bytte ut med den orginale såklart.

Bestilte forrige uke en ny MX chrome foldback gir stang, samt et par oppsett til dreving.

 

Det som jeg holder på med denne vinteren er å få sykkelen som ny. Alt møkk og dritt skal i første omgang fjernes, og sykkelen skal bli strøken.

 

Noen bilder av vintermekkingen hittil:

 

11.jpg

 

12.jpg

 

13.jpg

 

14.jpg

 

15.jpg

 

16.jpg

 

17.jpg

Endret av Scotty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mye effekt er det snakk om her da? Toppfart? Hvor mye økning regner du med? Er ikke redd for onkel blå med alle disse mod'ene? :p

Er snakk om noe rundt 30-34hk(orginalt er det 15 hk). Fordelt på sine 120-130kg så går det ganske bra. Toppfarten har jeg hatt til 180km/t i tunnel, hvor det er drevet som begrenser til høyere toppfart. På en vindstille dag på motorvei så vil jeg si 160-165km/t. Nope, er ikke redd for onkel blå. Er egentlig ikke stort dem får gjort. Tralla som politiet har med til skoler etc passer ikke til lett mc, og om jeg skulle bli stoppa så ser dem ikke noe særlig da kåper dekker for alt. Dem kan få mistanke for trim ved å se på eksospotta, men da er det bare å brånekte. Skulle de ikke miste mistenksomheten og gi visning, så er det veldig kjapt å bytte tilbake til det orginale eksosanlegget.

 

Strøken sykkel dette her. Videre planer for sykkelen?

Videre planer står i førsteposten. Det står:

Foreløpig har jeg en 34mm Dellorto forgasser liggende på posten.(28mm orginalt)

Samt at det nye effektanlegget blir hentet neste uke en gang.

Kommer også sannsynligvis til å gå til innkjøp av en RGV 250 bakdemper, for å bytte ut med den orginale såklart.

Bestilte forrige uke en ny MX chrome foldback gir stang, samt et par oppsett til dreving

 

______________________________________________________________

 

Har forøvrig mottatt:

MX gir skifteren

Motordrevene og bakdrevet

Shark effektanlegget

 

Bilder av potta :)

 

shark1.jpg

 

shark2.jpg

 

shark3.jpg

Endret av Scotty
Lenke til kommentar
Rullene dem har med seg passer like fint til lett sykler som mopeder...

Nå har man ikke noen fartsbegrensning på lett mc'er, og man får ikke målt hk med trallene, dermed er det ingen fare. Og skulle man ha et f.eks 160 bakdekk så tror jeg nok at man ikke nødvendigvis får sykkelen på tralla ordentlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Da er sykkelen tilbake fra service! :) Det jeg har gjort i dag er å sette på Shark effektanlegget og montert 34mm Dellorto'n.

 

Sykkelen etter at jeg satte den på plass igjen etter service.

22.jpg

 

23.jpg

 

For et par uker siden monterte jeg en vippebryter ved dash'en som dere kan se, denne styrer lysene bak. Altså kjørelyset/bremselyset og skiltlyset. Kjører endel på kvelden/natta om sommeren og har møtt på personer før som har tatt opp kameraet(skjønner ikke åssen de kan ha det så tilgjenglig!) og prøvd å ta bilder av sykkelen mens jeg kommer i litt fart. Så dermed kan jeg bare skru av lysene bak i tilfelle det skulle skje igjen. Er greit noen ganger når man møter på purken også da :)

24.jpg

 

Gamle forgasseren

25.jpg

 

Nye forgasseren

26.jpg

 

27.jpg

 

Shark effektanlegget! :love: MEN, det passer ikke overhodet til de gamle festene!! Foreløpig har jeg et stort mellomrom på festet på hekken, har brukt en laang bolt og litt spacere midlertidig, og festet under motoren har omtrent 5cm avvik. Så når veiene blir kjørbare skal jeg dra til en fyr og få han til å lage noen nye fester.

28.jpg

 

29.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Update :)

 

Siden det er utrolig fint vær ute, samt +4 grader, så følte jeg at det var på tide å ta sykkelen ut av garasjen.. første gang på lenge!

Så tok dermed ut sykkelen, tok noen bilder og filmet litt. :)

 

Enjoy.

 

31.jpg

 

32.jpg

 

33.jpg

 

34.jpg

 

35.jpg

 

36.jpg

 

37.jpg

 

38.jpg

 

39.jpg

 

40.jpg

 

Også et film/lydklipp da. Men det er utrolig dårlig lydkvalitet på kameraet. ;)

Lenke til kommentar

Jo takk.

 

Nå har jeg ikke hovedtråden på MP da ;) Holder forøvrig på med lett-mc.no, som skal bli norges nye lettmc community :)

 

Tror det hovedsaklig er mikrofonen på kamereet som gjør at det virker som at den går litt ujevnt, men den går ganske jevnt. Har forøvrig ikke stilt inn forgasseren 100%, så det er kanskje litt av grunnen til at det kan høres ujevnt ut.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...