Gå til innhold

Rollespil på xbox?


Shai'Tan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For svarte svingende..... hvorfor har ingen nevnt dette spillet når han pent spør om et bra RPG til Xbox???

 

"Baldur's Gate Dark Alliance"

 

Spillet er jo helt KONGEBRA og har fått kjempekarakterer verden over. Og ja, det finnes i Norsk versjon i Norge - jeg har sett det på Ram&Rom i Oslo. Tror det faktisk fikk 9.4 av 10 mulige på xbox.ign.com. Se selv.

 

Grafikken er helt utrolig bra (beste jeg har sett i noe rollespill). Du ser spillerne ovenfra i full 3D med full kontroll over kamera og rotasjon. Og JA - du hørte riktig: "spillerne". Spillet kan spilles av 2 personer samtidig, og det er tonnevis med våpen, skatter, magics, klær og rustninger som kan finnes underveis i de ørten områdene og brettene. Masse forskjellige monstre også, med fantastisk animasjon. :smile:

 

Dette spillet har forresten det mest realistiske vannet jeg har sett i noen spill på noe system!! (og jeg har sett mange forsøk opp gjennom årene)

 

Når du går / hopper / løper i vann, så dannes det bølger eller ringer som duver bortover overflaten. Lys-effektene er også fantastiske. F.eks. når du står inne i en mørk hule og skyter en pil med flammer på. Lyset av flammen på pilen kaster realistiske skygger og lys bortover gangen, osv.

 

Spillet kan best sammenlignes med en slags blanding av gode gamle "Gauntlet", "Golden Axe" og "Morrowind". Morrowind er jo også bra, men kan ikke helt sammenlignes da det er en FPS. :-?

 

Jeg må anbefalte Baldur's Gate Dark Alliance på det sterkeste til alle som har Xbox og som liker litt god, gammeldags hacking/slashing/skyting/samling/kjøp-salg/rpg-oppdrag/intrikat histore, osv. :woot:

 

Det er faktisk også bra stemmer og "skuespill" på karakterene du møter underveis og må snakke med slik at du lever deg godt inn i historien. Men for de som tviler: gå selv ut på nettets mange xbox spill-review sider og søk etter spillet. Kan ikke huske å ha lest at det har fått noe dårligere enn 8 av 10 poeng noe sted. Jeg selv gir spillet 10 av 10 :D

 

LØP OG KJØP ! ! ! !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...