Pantera80 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hei, jeg holder på med å oppgradere det elektrikse anlegg i leiligheten min. Har hentet inn pristilbud fra ulike elektrikere. Den ene ville ikke gi meg noe fastpris, var kun villig til å ta på seg oppdraget til 520 kr medgått time. Den andre gav et tilbud per punkt på 1350 kroner. Dette synes jeg høres høyt ut selv om det inkluderer materiell og utstyr. Jeg bor i Oslo og hadde en forestilling om at en en tommelfingerregel var pris per punkt på kanskje 600 - 700 kroner, som jo er på halvparten av dette. Den tredje elektrikeren har jeg ikke hørt fra enda. Noen som har noen hva en rimelig pris er? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Har elektrikerne som du har innhentet tilbud fra vært på befaring før de ga sine respektive tilbud? Og hvor mange punkter er det snakk om? Lenke til kommentar
Pantera80 Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Ja, elektrikerne har selv sett stedet. Det er snakk om litt mer enn 50 punkter Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Timeprisen du har fått oppgitt er billig om jeg har oppfattet elektrikerprisene i Oslo rett. Har hørt snakk om rund 800.- for timen + moms hos enkelte firma rundt årskiftet som var. Punktprisen derimot hørtes litt drøy ut men nå jobber jeg i Trondheim hvor prisnivået er litt billigere på elektrikertjenester. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Ja, elektrikerne har selv sett stedet.Det er snakk om litt mer enn 50 punkter Tror jeg ville gått for han som oppga timepris hvis han kan oppgi referanser! Oppga han ingen priser for materiellet? Eller kjøper du det selv hos Biltema eller Clas Olson til under halve prisen av hva installatørene tar? Men prisen pr. time høres mer svart enn hvit ut. Lenke til kommentar
Pantera80 Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Ingen av elektrikerne er villige til å akseptere materiell fra Biltema. De sier det ikke er sikkert nok til tross for at det er CE-merket. Man kan diskutere frem og tilbake, men til syvende og sist blir det "take it or leave it". Eller har dere noen ideer for å prute ned prisen? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Ingen av elektrikerne er villige til å akseptere materiell fra Biltema. De sier det ikke er sikkert nok til tross for at det er CE-merket. Man kan diskutere frem og tilbake, men til syvende og sist blir det "take it or leave it". Eller har dere noen ideer for å prute ned prisen? Tror ikke det nytter å prute. Da sier de de har nok av arbeid og at man kan velge en annen. De har altså bukta og begge ender som man sier! Materiell fra Clas Olson eller Biltema er nøyaktig det samme som mange av elektrikerne selv bruker. Har du ingen slektninger som er elektriker hvor du kan få et bedre tilbud på arbeidet? I vår familie har vi flere elektrikere og de stiller alltid opp når noen innen familien pusser opp og de godtar materiell fra Biltema. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Merkelig at slektningene stiller opp eller kanskje det er fordi fritid er noe dritt. Er glad jeg ikke har noe særlig med slekt her jeg bor nå for slekta nærmest forlanger at man stiller opp når ting skal pusses opp og da gjerne meget plutselig i tillegg. Og nei elektrikere bruker ikke materiell fra Feiltema, hverken hjemme hos seg selv eller hos betalende kunder. Endret 24. november 2008 av perpyro Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Merkelig at slektningene stiller opp eller kanskje det er fordi fritid er noe dritt. Er glad jeg ikke har noe særlig med slekt her jeg bor nå for slekta nærmest forlanger at man stiller opp når ting skal pusses opp og da gjerne meget plutselig i tillegg. Da er det kanskje litt forskjell på min og din slekt! Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Ingen av elektrikerne er villige til å akseptere materiell fra Biltema. De sier det ikke er sikkert nok til tross for at det er CE-merket. Man kan diskutere frem og tilbake, men til syvende og sist blir det "take it or leave it". Eller har dere noen ideer for å prute ned prisen? de fleste vil bare installere med utstyr de selv har med. det tjener de på. godtar du ikke det så vil de ikke installere noe, forda kan de heller ikke garantere en garanti. de vil ikke stå ansvarlige for at noe materiell som du kjøpte på biltema som ikke tolte den strømmen den skulle ha tolt. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Biltema har mye rart, men Clas Ohlson har standard Elko, som også elektrikerne bruker. Så kjøp skikkelige varer og gjør jobben selv hvis du ikke vil betale det som det koster. Jeg synes ikke rundt 50-60.000 var så mye for å få skiftet alt i leiligheta. Jeg regner med du også skal fornye sikringsskapet, når du skifter så mye som 50 punkter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå