Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Erfaringer med netshop

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341
altså.. hvor sær kan man være.. forvente at folk tar telefon midt i helga når de er stengt.. og at de svarer på mail i helga?

Ja det kan man forvente ja. De er en nettbutikk. Folk handler i helga, da får det jaggu være folk der som svarer.

Om ikke annet, konkurrentene deeres gjør det - klarer de ikke å gjøre det samme selv så får de satse på et annet marked. Forøvrig er ikke netshop sine servicearbeidere de glupeste, de gangene jeg har hatt kontakt har jeg fått så dumme svar at jeg nesten har facepalmet meg selv i svime

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei veit du kva, forventer du at alle nattbutikkar er tilgjengeleg på telefon i helga?

Det er ein nettbutikk ja, du kan legge inn bestillinger 24/7, men dei må jo ha fri der og. Der er sjeldan noko haster så mykje at ein må ha svar på ein lørdag eller søndag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ja jeg forventer det. Jeg forventer svar på mail innen en dag óg. Det er ikke snakk om at samme person også jobber i helga, men at noen har vakt i helga. Internett er åpent hele tiden, skal man etablere seg der får man tilrettelegge deretter. Jeg har brukt sikkert 30-40 forskjellige nettbutikker så jeg har veldig strenge krav til hva som er akseptabelt servicemessig. Hvis én netbutikk klarer det, forventer jeg at andre skal følge etter til en viss grad. hvis ikke får de skrive det klart og tydelig på fremsiden at de ikke fokuserer på service, så vet jeg det før jeg bestiller. De oppgir forventet sendetid, og annen info, så da kan de også oppgi at de suger på service. Alternativt oppgir de det ikke, og får kunder som er misfornøyde fordi de forventet seg noe mer. Er lei den slappe service som er på norske nettbutikker, deriblandt netshop. Spesielt gjelder dette når nettbutikken selv har gjort en feil, som da de sendte meg feil vare. Det er overhodet ikke akseptabelt med 4 dagers svartid på mail. Som foreleseren min sa på forelesning i går, når slike ting skjer skal selskapene legge seg helt flate, de SKAL gjøre opp for seg 100% og de BØR kompensere kunden for at vedkommende har måttet bruke tid på deres feil. Det samme gjelder feil på produkter etc, selv om det er noe selskapet ikke kan styre så er det deres ansvar. Kunden gir blanke faen i hvem sin feil det er - så lenge det er feil er det de som solgte det som har ansvaret. Her har komplett noe å lære, da en kompis kontaktet dem om feil på en laptop sendte de han videre til HP. Akkurat samme styret som når man leverer inn noe til reparasjon og det tar hundre år å få det tilbake: det er ikke akseptabelt fra et servicestandpunkt. Det er selskapet sitt ansvar å ha kontroll over de faktorer som spiller inn på driften sin, ikke kundenes.

Jeg har høye krav, ja, men i norge er tross alt konsumentoverskuddet så forbanna lite at de ikke kan skofte på servicen og skylde på andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Til Captain Ødegård:

Så du forventer at butikken skal fikse problemet ditt med en gang det oppstår?

Det er ikke mulig for en butikk og fikse og eliminere alle probleme du kan få.

Så om pc-en din får problemer så skal komplett ha alle service delene til alle HP pc-ene de noen gang har hatt på lager? Vet du hvor stort det lageret da ville blitt og hvor ekstremt dyrt det hadde blitt for de og ha så gigantiske lagere. Da ville du fått ekstremt dyre produkter.

Vis du er så kresen og kravstor på at nettbutikken skal få svar og fikset problemet så fort, får du begynne og betale for ekstra support fra HP og de andre produsente du kjøper produkte fra. Da har de garanti på at de skal løse det innen en viss tid.

Noen spørsmål nettbutikkene mottar er ofte vanskelig og da tar det lengre tid og gi svar for kanskje de må lete rundt og kontakte firmaet du spør om, og så vente på svar fra dem, å da tar det fort lang tid.

At du mottar feil vare er dumt, men det er ikke unormalt når de sender ut så mange varer iløpet av 1 år. Skulle trodd du var helt perfekt på alle måter når du kritiserer nettbutikker på den måten.

donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Hvilke nettbutikker er det som har kundesenter oppe i helgene?

Ingen som jeg vet om har faste åpnings tider for kundesenteret sitt i helgene.

Det kan hende at noen på support og lignende logger seg inn og svarer på mail men jeg vil ikke tro noen av de store har vakt 24/7 eller i helgene til vanlig for og svare på kunde spørsmål.

Kanskje noen av de har det nå som det nærmer seg jul siden de forventer at flere folk vil ta kontakt med dem.

donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
blahlahblahblah

Les svaret mitt over ffs. JA jeg forventer at de skal fikse det men en jævla gang. NEi jeg er ikke perfekt men jeg selger heller ikke noe kommersielt, så jeg har ikek gurnn til å bli det. Jeg gir blanke faen i hva slags grunner nettbutikkene har for ditt og datt, hvis de ikke klarer å fikse ting med én gang får de skrive det så holder jeg meg unna

Hvilke nettbutikker er det som har kundesenter oppe i helgene?

Komplett? Amazon har det, dealextreme har det. Ja jeg veit at disse er internasjonale nettbutikker, men det er ikke snakk om at de har flere ressurser men snarere at de gjør det i større skala. Så lenge nettbutikkene i norge går med overskudd har de ingen unnskyldning til crappy service. Ikke bare er det snakk om å være oppe i helgene, men at de ikke svarer på flere dager til vanlig heller.

Forøvrig driter jeg lang marsj i hva dere forventer av nettbutikker, det har da for faen ikke noe med hva jeg personlig forventer av dem. Dere kan godt få sitte der og vente i ukesvis på å få svar og være godlynte som få men med de prisene vi har i norge blir det ikke aktuelt at jeg følger den holdningen.

Når jeg kjøper noe på nett er det for å spare penger på bekostning av en viss mengde tid. Da forventer jeg at jeg sitter med produktet i hendene på dt tidspunktet. Hvis ikke så har bedriften feilet og da forventer jeg at de kaster alt de har i hendene og fikser det, spesielt siden de allerede har pengene. jfr forbrukerkjøpsloven:

§ 6. Leveringstiden

Tingen skal leveres innen rimelig tid etter kjøpet, hvis ikke noe annet er avtalt.

Rimelig tid er ikke to uker etter noe er bestilt hos en nettbutikk, som det gjerne tar når du sumemrer opp treg svartid, fjasing frem og tilbake fordi servicetypen er idiot, så skal du ssende tilbake etc etc.

videre

§ 10. Ansvar for kostnader

Selgeren bærer kostnadene med tingen til den er levert. Denne paragrafen gjelder ikke kostnader ved at leveringen blir forsinket som følge av forhold på forbrukerens side.

^altså er det selgerens oppgave å fikse alt det her, ikke jeg som skal sitte og hakke dem i baken fram til de får ræva i gir

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

* Komplett Kundesenter:

o Telefon: 33 47 14 00

o Telefaks: 33 47 14 02

o Åpent 08-17 (lørdag/søndag stengt)

* Komplett Bedrift (Salgshjelp for bedriftskunder):

o Telefon: 33 47 14 50

o Telefaks: 33 47 14 01

o Åpent 08-16 (lørdag/søndag stengt)

Ser ikke ut til at Komplett har åpent kundesenter i helgene. Jeg er uansett fornøyd med servicen jeg har fått fra Komplett og Netshop. Hvis det er noe jeg lurt på så har jeg alltid fått svar på mail i løpet av 24 timer.

Lenke til kommentar
altså.. hvor sær kan man være.. forvente at folk tar telefon midt i helga når de er stengt.. og at de svarer på mail i helga?

Ja det kan man forvente ja. De er en nettbutikk. Folk handler i helga, da får det jaggu være folk der som svarer.

Om ikke annet, konkurrentene deeres gjør det - klarer de ikke å gjøre det samme selv så får de satse på et annet marked. Forøvrig er ikke netshop sine servicearbeidere de glupeste, de gangene jeg har hatt kontakt har jeg fått så dumme svar at jeg nesten har facepalmet meg selv i svime

Dummeste og særeste jeg har hørt på lang tid.

Du er ikke eneste kunde vet du, og ikke middelalderkonge heller. Prisene ville gått i været med den døgnkontiunerlige supporten du tydeligvis har behov for på alt du kjøper.

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar
Amazon har det, dealextreme har det. Ja jeg veit at disse er internasjonale nettbutikker, men det er ikke snakk om at de har flere ressurser men snarere at de gjør det i større skala.

Jo de har flere ressurser. Som du påpeker selv er de også internasjonale og henvender seg til kunder spredt over flere tidssoner, noe som gjør det naturlig og ha andre åpningstider enn rent norske foretak og kundesentre.

Beskjeden du vil få med den holdningen du legger fram er at du bør handle et annet sted. Butikkene ønsker ikke drittsekkunder, og den fullstendig urealistiske og tåpelige holdningen du har gjør at folk ikke tar dine historier om "dårlig behandling" seriøst nok til å styre unna en butikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Amazon har nok support folk spredd over flere land, så de kan svare på kundene sine 24/7.

De er internasjonale og da har en veldig stor kunde gruppe og trenger da flere ansatte på og svare kundene sine.

Du kan ikke blande firmaer som er internasjonale kunde gruppper og et norskt firma som har basert seg på en norsk kundegruppe. De 2 gruppene har helt forskjellige ting og tenke på.

Vis netshop.no og de andre nettbutikkene i norge skulle ha folk på support 24/7 og i helgene måtte de ha betalt disse folke overtid, og helge tilegg. Da ville prisene på varene blitt høyere og kanskje blitt høyere enn de i butikken.

donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Jeg har fått svar fra komplett på søndager, driter i oppgitt åpningstid om det er folk der. Forøvrig liker jeg ikke komplett heller etter kundebehandlingen da de installerte den roboten, og at de er dyre så det holder , men det er en annen sak. Hver gang jeg handler på en norsk nettbutikk håper jeg til gud at alt skal være i orden fordi jeg vet hvor mye styr det er å få fikset noe. Slik skal det ikke være. Om man så glemmer helgeåpent, er det fortsatt ikke brukbart å bruke flere dager på å besvare en mail. Som jeg har sagt mange ganger, jeg driter lang marsj i alle som sitter her og er fornøyd med treg service, jeg sier hvilke krav JEG har til en nettbutikk. De kravene endres ikke fordi en gjeng gnomer er uenige i den. Så lenge de holder åpent i helga - spesielt så lenge de har helgetilbud - forventer jeg at de har folk på kundeservice da. Hva andre har for krav interesserer meg like mye som hva naboen hadde til frokost for tre uker siden.

Det er forøvrig off topic

Erfaring med netshop:

Sendte feil vare. Brukte 4 dager på å svare. Vedkommende var idiot og hadde null produktkunnskap. Fikk tilslutt ny tilsvarende vare (orginalvaren hadde de ikke mer av) men måtte betale mellomlegg. Priskarakter/utsendeseshastighet: 8/10. kundeservice: 2/10

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Mange nettbutikker har noe som heter 1st og 2nd linje å noen steder også 3rd linje.

1st linje er basis spørsmål, 2nd linje tar seg av avanserte spørsmål og 3rd linje tar seg av veldig vanskelige spørsmål som selgere eller andre med høyt ansvar kan svare på. Som rabatter til kunder som har fått feil vare og lignende.

Så nettbutikkene skal stoppe med helge tilbud? og stenge ned sidene i helgene da siden de ikke har full bemanning i helgene?

Sånn "Beklager men netshop.no holder stengt fra fredag kl 16.00 til mandag kl 08.00 grunnet at vi ikke har full bemanning"? Det ville jo ødelagt hele konsepte med nettbutikkene da.

Captain Ødegård:

Du måtte ikke betale mellomlegget du kunne valgt og hevet kjøpet ditt og kjøpt varen et helt annet sted, ingen som tvang deg til og handle der.

Har også opplevd at nettbutikkene har brukt lang tid på og svare men betyr ikke at jeg går amok og slenger dritt om alle nettbutikkene jeg har handlet hos fordet.

Vis du støtte på en som ikke var så flink kan det være fordi han/hun nettop hadde startet i firmaet. Det er ikke alle som kan alt om produktene de har for de store nettbutikkene har veldig mye forskjellige varer.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Captain Ødegård:

Du måtte ikke betale mellomlegget du kunne valgt og hevet kjøpet ditt og kjøpt varen et helt annet sted, ingen som tvang deg til og handle der.

Sef, det var jeg som foreslo det alternative produktet. Dog var det snakk om en forskjell på 70 kr, her kommer vi dog tilbake på hva man har krav på vs hva man burde få - hadde netshop her sendt meg den andre varen uten mellomlegg som et plaster på såret for at de rotet så fælt både med varen, svartiden og svarinnholdet så hadde jeg gått derfra med inntrykk av at de virkelig prøver å ordne opp når de driter på draget istedetfor at de bare gjør det de absolutt må.

Helgetilbud, jo de kan slutte med det for min del fordi det er knapt nok tilbud overhodet lenger. Foretrekker supertirsdager etc da de også følger med på trådene her på foruemt. Akkurat det brukte jeg som eksempel på god kundekommunikasjon i en oppgave i internettmarkedsføring.

Du sier dessuten at vedkommende kanskje ikke visste alt, var ny etc etc... Igjen er ikke dette noe kundene skal merke. Kundene skal få sluttproduktet av servicen, ikke "work in progress". Det er samme hvilken begrunnelse det er for at noe går galt, de fleste vil ha et dårlig inntrykk av butikken uansett. Ta den lokale matbutikken, der det alltid er vikarer på 16 år i kassa og selv de minst travle dagene blir køfyllte på grunn av det

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt mange ganger, jeg driter lang marsj i alle som sitter her og er fornøyd med treg service, jeg sier hvilke krav JEG har til en nettbutikk. De kravene endres ikke fordi en gjeng gnomer er uenige i den.

Det er forøvrig off topic

Erfaring med netshop:

Sendte feil vare. Brukte 4 dager på å svare. Vedkommende var idiot og hadde null produktkunnskap. Fikk tilslutt ny tilsvarende vare (orginalvaren hadde de ikke mer av) men måtte betale mellomlegg. Priskarakter/utsendeseshastighet: 8/10. kundeservice: 2/10

Ikke oppfør deg som en bortskjemt idiot, for gnomen her er nok dessverre deg. Du har helt urimelige og sære forventninger til en butikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vis alle som hadde opplevd at de hadde fått feil vare skulle få et mellomlegg på 70 kr ville det jo til slutt blitt ganske store summer i det lange løpet. for bare og gange 70 med 10 så er du oppi 700 kr. Å det er nok større mellomlegg som kunder også betaler.

Du har krav på enten pengene tilbake eller lik vare, og når de ikke har lik vare så kan du få pengene tilbake men du valgte en dyrere vare. Dette er da ditt valg og nettbutikken skakke da betale for at du velger noe som er dyrere.

Har du noen gang jobbet innenfor butikk eller support eller rett og slett noe som helst? Folk må faktisk få lære seg det de skal drive med, ingen blir ansatt i et firma og kan alt, for du skal faktisk lære mens du jobber der. Vis du kunne alt når du startet i firmaet har du nok valgt feil firma, eller du har siktet for lavt når du søkte jobben.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Sef, det var jeg som foreslo det alternative produktet. Dog var det snakk om en forskjell på 70 kr, her kommer vi dog tilbake på hva man har krav på vs hva man burde få - hadde netshop her sendt meg den andre varen uten mellomlegg som et plaster på såret for at de rotet så fælt både med varen, svartiden og svarinnholdet så hadde jeg gått derfra med inntrykk av at de virkelig prøver å ordne opp når de driter på draget istedetfor at de bare gjør det de absolutt må.

Med den holdningen du viser er det ingen som gidder å gjøre mer enn de absolutt må, ganske enkelt fordi de ønsker å ha minst mulig med deg å gjøre.

Lenke til kommentar

Med de kravene du stiller Captain Ødegård, så finnes det desverre ingen butikker her i landet hvor du kan handle.

Hadde jeg hatt min egen butikk, så er du den slags kunde jeg ikke ønsker. Det er ingen av nettbutikkene, eller de fysiske utsalgsstedene her i landet som har åpen kundeservice i helgene.

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Captain Ødegård er den type kunde du aldri ønsker skal ringe til deg.

Han savner vel den tiden når man hadde en egen selger kontakt kanskje. Men tror ikke det fins veldig mange av de lenger.

At komplett skaffet en robot var jo for og gjøre handelen raskere for kundene. Da sparer firmaet tid på og plukke varene for hånd.

donnieakalefty

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Yeh. Vet at netshop.no er trege. men man får svar til slutt :)

En ting som irriterer meg grenseløst med netshop er at de setter lagerstatus som "ubekreftet 00.00.0000" , for så å forskyve datoen ettersom dagene går.

men man må huske på at det er en stor sjappe, og at de har hundrevis av henvendelser hver dag.

Man må huske på å tilpasse antall ansatte opp mot aktuell kundemasse. Om de har 1 million henvendelser hver dag bryr meg mildt sagt langt opp i .... Som kunde forventer man å oppnå kontakt med selger innen rimelig tid hvis man har behov for dette. Får man ikke svar innen 2 virkedager er det rett og slett for dårlig.

Det er jeg helt enig i !

Angående utsettelse av dato på lager-varer osv, så mener jeg at det faktisk er bedre med et enkelt "ubekreftet"!

Ventet 3 uker på et par ram-brikker og en pc. Tok vel rundt 3-4 dager før jeg fikk tak i dem. Når det er sagt, så har jeg alltid fått et bra svar til slutt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...