Gå til innhold

Erfaringer med postboks hos Posten?


Zeph

Anbefalte innlegg

Eg er ofte vekke frå leiligheten fleire veker, samtidig bur eg litt her og litt der. Det er ein utfordring med posten som kjem kvar veke.

 

Så tenkte eg på å skaffe meg postboks, er det nokon som har prøvd det? Fungerer det sånn at all post blir lagt i boksen så eg kan hente den når eg har anledning? Det er sjeldan meir enn 2-3 veker mellom kvar gang, så eg får med meg rekningar, har det meste på avtalegiro uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som en vanlig postkasse, eneste er at den nå ligger på et postkontor istedenfor på stavtiv i gaten din eller hvor du nå ellers skulle finne den.

Som regel er det nok brukt for økt sikkerhet, mer enn et oppbevaringssted.

 

Nå er det ikke uendelig med plass i en slik boks så tror nok posten nok ville hatt deg til å kjøpe postoppbevaring i steden for. :)

Lenke til kommentar
postbox funker bra det. ingen reklame etc. 800 Nok i året

Feil, akkurat som med vanlig postkasse må du bestille en tjeneste som gjør att du ikke får reklame i en postboks.

 

Tja, mange som leier 2 postbokser om de syntes en er for liten. Koster som sagt ikke en formue.

 

Ville dog ha vært litt forsiktig med og velge om det er ett postkontor eller PIB (post i butikk) du skal ha en postboks i. Sist nevnte har ofte mye feil sorteringer pga tidspress på morgan.

Det vil si att andre kan få breva dine eller du deres.

 

Å hvordan veit jeg dette? Har selv jobbet i PIB og for å si det slik, enkelte som har PULS kurs (posten unike løsning for salg, som er data systemet posten bruker) som er påkrevd for og i det hele tatt levere ut en pakke og alt annet som har med posten norge og gjøre IKKE burde ha stått i posten. Dermed mye feil. Det skal vel ikke legges skjul på att det er mange dumme mennesker som jobber i butikk, dessverre er det ikke nok oppegående mennesker som kan rette på det de andre gjør i en butikk.

 

På ett postkontor er standarden litt høyere:)

Endret av mreinha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...