Gå til innhold

Bruker AMD-prosessor i nett-PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Artig, personlig håper jeg det kommer flere slike små PCer med litt bedre ytelse enn Atom, jeg mener man godt kan ha litt mer enn 2 watt som TDP på CPuene i slike PCer.

AtW

Problemet til Atom er at brikkesettet trekker alt for mye strøm. Så lenge brikkesettet trekker så mye strøm så nytter det ikke å ha en 2/4W cpu, da er det bedre å gjøre som disse gjør, å gå med en kraftigere CPU i kombinasjon med 690/780G som er både kraftigere og mer effektiv.

Endret av zicoz
Lenke til kommentar

Herlig! Veldig spennende :)

Grafikkytelsen knuser nok hordene av Atom-baserte minibærbare, selv om man velger Sempron 1,2GHz. (RS690E = Radeon 1250)

Størrelsen ser fantastisk liten ut. 20,0 * 11,8 * 2,75 cm og 740 gram. Det er vesentlig mindre enn Asus EEE 700 surf med sine 22,5 * 16,5 * 2,1~3,5 cm og 922 gram. Dette klarer de blant annet på grunn av mye mindre ramme rundt skjermen.

Minnestøtten er jeg mer usikker på. Den støtter enten 2 eller 4 GB minne så vidt jeg har funnet ut. Mest sannsynlig 2.

Lenke til kommentar
Artig, personlig håper jeg det kommer flere slike små PCer med litt bedre ytelse enn Atom, jeg mener man godt kan ha litt mer enn 2 watt som TDP på CPuene i slike PCer.

AtW

Problemet til Atom er at brikkesettet trekker alt for mye strøm. Så lenge brikkesettet trekker så mye strøm så nytter det ikke å ha en 2/4W cpu, da er det bedre å gjøre som disse gjør, å gå med en kraftigere CPU i kombinasjon med 690/780G som er både kraftigere og mer effektiv.

Det er ett av problemene til Atom ja, men uavhengig av dette problemet mener jeg atom har i overkant lav TDP til bærbare.

AtW

Lenke til kommentar
Det er ett av problemene til Atom ja, men uavhengig av dette problemet mener jeg atom har i overkant lav TDP til bærbare.

AtW

Enig, men Atom i kombinasjon med ett lav-effekts brikkesett hadde vert en god kombinasjon for de som trenger "ekstremt" lang batterilevetid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...