wiak Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 AMD Turion X2 1.2ghz og AMD 690G = win man kan faktisk spille spill på AMD 690G chipset Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Artig, personlig håper jeg det kommer flere slike små PCer med litt bedre ytelse enn Atom, jeg mener man godt kan ha litt mer enn 2 watt som TDP på CPuene i slike PCer. AtW Problemet til Atom er at brikkesettet trekker alt for mye strøm. Så lenge brikkesettet trekker så mye strøm så nytter det ikke å ha en 2/4W cpu, da er det bedre å gjøre som disse gjør, å gå med en kraftigere CPU i kombinasjon med 690/780G som er både kraftigere og mer effektiv. Endret 23. november 2008 av zicoz Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Herlig! Veldig spennende Grafikkytelsen knuser nok hordene av Atom-baserte minibærbare, selv om man velger Sempron 1,2GHz. (RS690E = Radeon 1250) Størrelsen ser fantastisk liten ut. 20,0 * 11,8 * 2,75 cm og 740 gram. Det er vesentlig mindre enn Asus EEE 700 surf med sine 22,5 * 16,5 * 2,1~3,5 cm og 922 gram. Dette klarer de blant annet på grunn av mye mindre ramme rundt skjermen. Minnestøtten er jeg mer usikker på. Den støtter enten 2 eller 4 GB minne så vidt jeg har funnet ut. Mest sannsynlig 2. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Artig, personlig håper jeg det kommer flere slike små PCer med litt bedre ytelse enn Atom, jeg mener man godt kan ha litt mer enn 2 watt som TDP på CPuene i slike PCer. AtW Problemet til Atom er at brikkesettet trekker alt for mye strøm. Så lenge brikkesettet trekker så mye strøm så nytter det ikke å ha en 2/4W cpu, da er det bedre å gjøre som disse gjør, å gå med en kraftigere CPU i kombinasjon med 690/780G som er både kraftigere og mer effektiv. Det er ett av problemene til Atom ja, men uavhengig av dette problemet mener jeg atom har i overkant lav TDP til bærbare. AtW Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 hvor bra spill kan dennen spille? hl2? eller eldre enn det? Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Det er ett av problemene til Atom ja, men uavhengig av dette problemet mener jeg atom har i overkant lav TDP til bærbare. AtW Enig, men Atom i kombinasjon med ett lav-effekts brikkesett hadde vert en god kombinasjon for de som trenger "ekstremt" lang batterilevetid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå