Fryseboks1 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Jeg har et problem med min PS3 som jeg ikke ser ut til å finne en løsning på. Både meg og en venn av meg har akkurat den samme TV'en, og akkurat den samme HD-kabelen. Han har 40GB versjonen av PS3, mens jeg har 80GB. Hos han er grafikken slående, og krystallklar. Hos meg er grafikken også helt OK, men kantene mine er veldig dårlig utjevnet, og samtidig virker det som at jeg ser noe dobbelt. Innstillingene mine er synkroniserte med vennen min sine. Finnes det noen drivere til PS3 jeg må laste ned? Jeg skjønner ikke bæret, håper på hjelp. Jeg har forresten en VIEWPIA TV, vet ikke hvilken modell. Lenke til kommentar
Steamy Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Kan jo være at det er noe feil med tven din, og ikke ps3en din. Be han kameraten din å ta med hans ps3 til deg og prøv ut på tven din:) eller omvendt da:) Ville iallefall prøvd det først:) Steamy Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Instillingene er synkronisert sier du, gjelder dette både for TV og konsoll? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Gå inn på skjerminnstillingene på ps3. Hva står disse på? Huk bort 1080i og la bare 720p være avhuket. Blir det bedre da? På viewpia tv'en din er det sikkert noen innstillinger. F.eks. skarphet, kontrast osv. Forsøk å lek litt med de, men bare etter at du har fått ps3 i 720p. Lenke til kommentar
Fryseboks1 Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Jeg har prøvd å skifte til bare 720p, ja. Kvaliteten i menyene ble betraktelig dårligere, så jeg skiftet raskt tilbake til 720p + 1080i. Bildet i seg selv er ganske så bra, men det virker nesten som at TV'en min ikke utnytter HD'en sin til det fulle. Har også lekt meg med TV-menyen, og vet akkurat hvilke innstillinger vi begge har. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Dersom du spiller i 1080i kan bildet oppleves som hakkete, det er bedre å kjøre i 720p for eit meir optimalt bilde i spill. Lenke til kommentar
Steamy Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Har du prøvd ps3 din på en annen hd tv som jeg sa tidligere? jeg ville iallefall forsøkt å sett om det ble bedre da:) Lenke til kommentar
Fryseboks1 Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Jepp, det har jeg prøvd nå. Grafikken var vesentlig bedre, og dette var fortsatt med component inngang - ikke hdmi-kabel. Begynner å lure på om det muligens kan være en feil med TV'en av noe slag, den utjevner rett og slett ikke kantene på en god måte. Har også prøvd å kjøre spillene i 720p, men ser omtrent ikke forskjell på kvaliteten. Skal prøve med en HDMI/DVI kabel i morgen og se hvordan det da blir. Hvis kvaliteten ikke blir betraktelig bedre da, så skal jeg høre med Elprice hva som kan være tilfellet her. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Har du flere hdmi innganger på tven? I så fall kan du prøve og bytte inngang. Lenke til kommentar
Steamy Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) For å være helt sikker også, så be kameraten din ta med han sin ps3 til deg å prøv det på din tv:) hvis det blir samme hakkete bildet da også, så er det nok tven din det er noe feil med:/ Men prøv også å skift hdmi inngang sånn som Jo Are sier:) Endret 23. november 2008 av Steamy Lenke til kommentar
Fryseboks1 Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Har nå prøvd PS3'en min på kompisen min sin TV. Har fått bekreftet at det er min TV som sliter med noe, og skal senere i kveld lage en rapport om problemet. Besøker Elprice i morgen og hører hva de kan ha å si. Regner jeg at de tar den inn til reperasjon, eller at vi får en ny TV hvis vi er heldig / de har hatt mange problemer med den serien før. Lenke til kommentar
Steamy Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 ok. De burdde gi deg en ny tv hvis dette har vært et problem i fra starten av. har du hatt tven lenge? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Sjølvsagt burde alltid forhandlarane gjere forbrukarane sitt beste, men heldigvis for begge partar har vi ei lov vi må rette oss etter, og denne seier at forhandlaren har rett på å prøve å utbetre feilen før dei gir ei ny vare, eller pengane tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå