phax Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Har en maskin med nyinstallert XP SP3 her hvor en sikkerhetsoppdatering til IE7 ikke lar seg innstallere. Det hjelper heller ikke å be windows om å ikke varsle meg om denne oppdateringen flere ganger. Den popper opp igjen og igjen.. Nokså irriterende. Aller andre oppdateringer går helt fint. Men denne lille stapeisen nekter: "Akkumulert sikkerhetsoppdatering for Internet Explorer 7 for Windows XP (KB950759)" Prøvd å laste den ned manuellt og installere men da får jeg beskjed om at den "ikke er kompatibel med filer på systemet". Også prøvd å følge rådene i denne artikkelen uten at det gjorde noen forskjell. Også lest rundt om at det kan hjelpe og avinstallere SP3 og reinstallere det. Men jeg får ikke til og avinstallere SP3. Sikkert noe med at XP versjonen min var med SP3 integrert. Så nå er jeg rimelig oppgitt. Noen som kan hjelpe meg å få den innstallert, eller i det minste få den til å slutte og mase? Bruker sjelden IE uansett.. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Siden SP3 var forhåndsinstallert kan det være at du har en versjon av WGA Validation Tool installert. Denne vil føre til at IE7 ikke kan installeres. Det finnes vist måter å unngå WGA Validation Tool uten at jeg helt vet hvordan, men såvidt jeg vet er det ikke mulig å avinstallere den. Du kan prøve å reinstallere SP3 og ikke installere WGA Validation Tool. Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 For å installere SP3 må jeg vel fjerne det først? Isåfall hvordan. Ingen av metodene jeg har lest funker her. Kan og legge merke til at jeg har IE7, er kun en sikkerhetsoppdatering som ikke lar seg innstallere. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Ja jeg tenkte litt feil der. Siden sp3 kom forhåndsinstallert kan du ikke fjerne den såvidt jeg vet om. Men du kan jo prøve å reinstallere IE7 før du prøver å update. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Akuratt det samme til meg, bruker du piratkopiert versjon?? Jeg har slått av automatiske oppdateringer også går jeg innpå windows update en gang i uka, windows update slår noen ganger av pc'n viss den installerer en viktig oppdatering og jeg hater det så det er like greit og slå den av Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Er nok ikke en helt orginal versjon nei. Prøvde reinstallere IE7 men får fortsatt ikke innstallert oppdateringen. Men nå ser det ut til at jeg har klart å ignorere den hvertfall.. Får se om det varer. Bygger en maskin til mindre datakyndige mennesker så da er det greit og ha på automatiske oppdatering tenker jeg. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 vet dette er en måneds gammel post men jeg har funnet ut at hvis ie7 skal funke i det hele tatt, så må det installeres først før man begynner med noen som helst andre oppdateringer- vet heller ikke om dette hjelper deg noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå