Teoberg Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Hei:) Har problemer med girkassa på min golf. For d første er det reversen. Man får den i revers men man må liksom lure m clutchen for å rygge. Og i oppoverbakker er det ikke noe håp om å rygge. Å for det andre plages jeg med selve girbyttingen. Man må liksom trekke girstanga oppover for å gire. Noen som har noen tips om va som er galt? Viss jeg må bytte girkasse, hva vill det koste og er det vanskelig og mye jobb? En annen ting er tomgangen. Motoren bakker på ca 2000omdr.. Det er montert effektannlegg. Det er egentlig en Golf mk2 1984 1.6 gl men men det er satt i en 1.8 GTI 115hk. Takk for svar! Trygve Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Ang. giringa har du nok slitt giroverføring... Ikke noe stress å bytte Lenke til kommentar
Teoberg Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Ja, det var det jeg også tenkte først. Men reversen er jo helt håpløs. sikker på at ikke noe mer kan være galt? Er det kostbart å bytte deler som har med giroverføringen å gjøre? og er det vanskelig. det er min første bil så har ikke mye erfaring. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hørtes litt ut som utslitt clutch og tull med tomgangssteppern. Lenke til kommentar
Teoberg Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 clutchen fungerer jo på alle de andre girene. så hvorfor skulle den ikke funke når den står i reversj.. er det en komplisert sak å stille tomgangen på en insprøytnings motor? Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Sjekk bakre/venstre motor/girkassefeste.... Er dette røket, så vil motoren løfte seg av dette ved hard reverskjøring. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 clutchen fungerer jo på alle de andre girene. så hvorfor skulle den ikke funke når den står i reversj.. er det en komplisert sak å stille tomgangen på en insprøytnings motor? Du stiller ikke tomgangen manuelt, dette ordner motorstyringen. Det sitter en elekt(on)isk motor som styrer gasspjeldet for å få riktig tomgang. På 1.6 koster gasspjedhuset (selges komplett) ca 4500. Sjekk over alle vakuumslangene for å se om noen er morkne og lekker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå