Gå til innhold

Hvordan få spilt bra med 2 hender?


elektroboy

Anbefalte innlegg

Er en gutt på 17 år som spiller trommer og piano.

 

Det som er problemet mitt er når jeg skal feks spille litt avansert blues og boogie, så går det bare i surr når begge hendene settes i sving!

 

Jeg klarer fint å spille basslinja, men så fort jeg skal prøve meg på noe litt avansert så vil lissom begge hendene gjøre det samme. Syns det er litt rart, for jeg har ikke noe problem med å spille trommesett med armene og beina.

 

Noen som har et godt tips, til hvordan jeg skal få hendene til å stemme sammen?

 

Har spilt blues og boogie i et halvt år, og det kommer seg ikke :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når muskel minne har lagra mønstret kan du legge det inn hvor som helst, men det avhenger av at det blir øvd inn skikkelig. Jeg improviserer en del selv, og det tar tid å få et fancy "mønster" til å sitte i venstrehånda. Husker bare det å spille "alberti" med venstre. 1 note i bassen skulle tilsvare 2 på høyre, det var vanskelige tider, men nå er det no problem.

 

Det er kanskje ikke det vanskeligste, men man kan se at når det først er innlært kan det brukes overalt. Rythmene i hendene blir uavhengige av hverandre. Men så kommer det et eller annet som ikke har blitt lært, og plutselig føles det ut som om armene ikke greier å kommunisere, men da er det "bare" å øve.

 

Men det er viktig å ikke sette lista for vanskelig, men nok til å forbedre seg. Derretter spille i tregt tempo og øke til ønsket tempo. Det er ikke gjort på en dag, men siden du har spillt i et halvt år burde det nok gå fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...