bjornast Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Vi voksne koser oss gjerne i jula med god mat og drikke. Barna ser helst fram til pakkene. De aller minste som ikke kan spise ribbe og drikke juleøl eller åpne pakker kan ta til takke med en liten tøyengel man kan gnage på for å lindre kløende gommer. Er fra samme serie som det siste bildet jeg la ut. Er mest spent på hvordan den lave fargemetningen blir mottatt. Edit: Nabobildet i rekken ble jeg egentlig mer fornøyd med etter å ha justert litt diverse. Den lave fargemetningen var egentlig ikke helt så fin som jeg syntes først. Dette bildet er vel heller ikke skikkelig high-key, men jeg synes ansiktet kommer litt mer fram fra bakgrunnen pga at fargemetningen er litt høyere. Jeg synes bildet formidler det samme, men trolig litt bedre. Det ble iallefall godt nok til at jeg bestilte det i stort format som jeg kan gi i julegave til beste- og oldeforeldre. Endret 24. november 2008 av bjornast Lenke til kommentar
Inc Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Får det ikke helt til å passe som high key heller. Her tror jeg ville prøvd en lysere bakgrunn en motivet, nå går mer i ett. Ellers kunne du ha fjernet/dempet lyset på skinnet i ansiktet Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Redigeringsferdighetene mine er ikke helt på det nivået at jeg får til å velge ut godt nok hva som skal gjøres lysere etc. Pr nå så blir det egentlig kontrast, fargemetning, levels og generelle justeringer som går på hele bildet. Lekte meg litt med darken-brush på den lyse flekken på kinnet, og det ble egentlig ikke så verst. Bakgrunnen derimot er jeg litt lost på. Det var en artikkel om hvordan i det siste Digital Photo som jeg abbonerer på, men det funket rett og slett ikke. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Siste bildet ble veldig bra! Noe lyst enkelte plasser. Men utrykket gjør opp for det..veldig søtt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå