Zarcaz Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 er det noen som var hvordan jeg kan kutte ned filmen? det er en scene i en film som jeg vil ha et klipp av. men da må jeg slette eller kutte ned filmen, men kan jeg bruke windows movie maker for å gjøre dette? eller må jeg bruke et annet program? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Ja, du kan bruke WMM. Importer klippet, dra det ned på tidslinja (om du har på Dreiebok-visning, velg Vis --> Tidslinje). Flytt tidsmarkøren til starten av det du vil ha ut, og trykk Ctrl + L. Klippet vert då delt. Flytt tidsmarkøren til enden av det du vil ha, og trykk Ctrl + L igjen. Det er no tre deler, slett den fyrste og siste. Lagre ny videofil med Fil --> Publiser film. Lenke til kommentar
Zarcaz Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Ja, du kan bruke WMM. Importer klippet, dra det ned på tidslinja (om du har på Dreiebok-visning, velg Vis --> Tidslinje). Flytt tidsmarkøren til starten av det du vil ha ut, og trykk Ctrl + L. Klippet vert då delt. Flytt tidsmarkøren til enden av det du vil ha, og trykk Ctrl + L igjen. Det er no tre deler, slett den fyrste og siste. Lagre ny videofil med Fil --> Publiser film. jeg får ikke importert fila =/ får en feilmelding. Feilmeldinga er: Filen E:\Filmer\komiprisen 2008.avi kan ikke importeres, fordi kodeken som kreves for å spille av filen, ikke er installert på datamaskinen. Hvis du allerede har prøvd å laste ned og installere kodeken, lukker du Windows Movie Maker og starter det på nytt, og forsøker deretter å importere filen på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå