>Jonas< Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Er vel berre å flytte Windows over dei andre i menu.lst, eventuelt setje default til noko anna. operativsystem har du jo om du installerer Arch. Å diskutere vindaugshandsamar vil nok provosere fram litt fanboy-tendensar, men eg vil tru at dei enkle, lette som OpenBox og Fluxbox fungerer fint. Teksthandsamingsprogram veit eg ingenting om, eg berre nyttar kwrite og kate for det er installert Hvor finner jeg menu.lst? Har du noen linker til de forskjellige tingene, så jeg kan få lastet det ned og gjort ting klart? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) /boot/grub/menu.lst er hele stien. Du trenger root-rettigheter. Alt + F2 og: gksu gedit /boot/grub/menu.lst åpner en teksteditor hvor du kan endre. Du laster ikke ned programvare i forveien til Linux. Du bruker pakkebehandler til å innstalere programvare. Alltid (hvis du er lur ihvertfall). Men med mindre du vet at strømsparing har blitt fikset i en nyere kjerne ville jeg ikke ha giddi med Arch var jeg deg. Førstegangsinnstalasjon tar en god del timer hvis ikke du kan Linux godt, og det er ikke sikkert det er en forskjell i det hele tatt. Jeg ville heller satset på å finne ut hva som hindrer strømsparing i å fungere på din eksisterende innstalasjon. Endret 25. november 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå