Gå til innhold

Trådløst nettverksproblemer på 1 av 3 maskiner

ninaelise

Anbefalte innlegg

Vi sliter med tilkobling til trådløst nettverk på 1 av 3 maskiner. Har prøvd med innebygd trådløst nettverkskort og to forskjellige usb-enheter. D-link usb fungerer utmerket, mens topcom usb og innebygd ikke vil.

Det vil si at vi får koblet til trådløs (for tiden usikret) nettverk, får tildelt ip, men kommer ingen vei videre.

Maskinen har forøvrig XP.

Skjønner ikke hva problemet kan være. Håper noen av dere har noen løsning på problemet, eventuelt forslag til hvordan ting kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ting som bør sjekkes er om trådløskort støtter den standard som router bruker (11n only?).

Det andre er hvilken kanal router bruker. Hvis den står på kanal over 1-11 så må ikke PC-program stå på USA.

Det tredje er muligens feil driver og det siste jeg kommer på er om det kan være støy eller svakt signal som gjør at du ikke når fram til router.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Topcom usb nettverkskort fikk vi på nett. Var en liten forglemmelse fra meg om å registrere mac-adressen i routeren.

Mysteriet er fortsatt det interne nettverkskortet. Maskinen har vært brukt ved flere tidligere anledninger på trådløse nettverk uten problemer. Har bedt niesen min om å kontakte leverandøren av maskinen. Jeg mistenker noen interne programmer for å lage problemer med det interne nettverkskortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...