Gjest ForvirretPerson Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Trente en del i begynnelsen av året, men jeg merket jeg ble mer og mer plaget av luftplager i magen så jeg mistet motivasjonen og tok meg en pause av treningen for å sjekke om luftplagene forsvant. De forsvant ikke, men var mindre plaget. Denne uken tok jeg en sjanse for å begynne med treningen igjen. Det vil da si at jeg begynte igjen med å ta kosttilskudd (kreatin, protein, karbohydrater, vektøktning etc.), det innebærer også at jeg spiser sunnere (kylling, tunfisk, havregryn. ting med mye melk mao.). Men denne uken har vært helt jævlig, jeg fiser omtrent hele tiden og det går aldri over. Holder jeg lufta inne, så begynner det å boble og rumle inni magen, noe som er svært flaut sosialt f.eks klasserom, eller hvor jeg er sammen med folk. Eneste måten magen/tarmen fungerer er å lavære å spise om morgenen, noe som ikke bra for meg som er veldig sulten om morgenen. Så, jeg har vært plaget med dette i over et halvt år nå, men etter at jeg har begynt å trene har det bare blitt helt jævlig. Jeg har også prøvd nyttige tips som å drikke Biola, spise knekkebrød som inneholder fiber, jeg har kuttet ut melkeprodukter, og jeg har oppsøkt hjelp på apoteket der jeg har blitt anbefalt reseptfritt medikament, men jeg føler det ikke fungerer. Er det noen der som kan hjelpe en stakkars ung kroppsbygger? Føler dette begynner å ødlegge livet mitt. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Det som først slår meg er at du kanskje ikke tåler det du spiser i deg? Har faktisk også hørt om de som får luft og blaaaster buksa pga, melk! Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 ting med mye melk mao Du kan faktisk lide av laktoseintolleranse. Gjør et lite forsøk, kutt ut melk i kosten din, all form for melk, i 1 eller 2 uker. Ellers lever du som normalt og spiser som normal (bortsett fra melk da). Om du slutter å trotte har du funnet årsaken. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Gå til din fastlege og forklar problemet, å gå rundt å leke "hard mann" (ikke gå til legen) blir du ikke frisk av. De kan både ta tester og ev sende deg til en spesialist. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Ikke gjør noen endringer i kostholdet ditt, og gå til legen og få deg skjekket for melkeintoleranse og glutenintoleranse. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Ikke gjør noen endringer i kostholdet ditt, og gå til legen og få deg skjekket for melkeintoleranse og glutenintoleranse. Enig! Selv om bare ca 30% av alergidiagnostisering i form av prøvetaking, forteller noe av sannheten, er det bedre å begynne med et legebesøk. Legen vil også kunne gi deg råd og veiledning ift hvordan du skal gjeenomføre "selvdiagnostisering", det vil si avhold-og-provokasjonsregimer der du til slutt kan finne frem til kilden. Uansett er det ikke heller sikkert at det har med ditt kosthold å gjøre. Du kan helt enkelt være en av de få som er fjærtende av natur. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Ikke gjør noen endringer i kostholdet ditt, og gå til legen og få deg skjekket for melkeintoleranse og glutenintoleranse. Eneste måten, som jeg har hørt, for legen å konstantere melke eller laktose intolleranse er å faktisk innta laktosen og se hva som skjer, blir man dårlig er det det som feiler enn. Derfor kan man like godt kjøre et par, ufarlige, eksperimenter selv først, som å kutte ut enkelte bestander i kostholdet i et par ukers tid for å se om det hjelper. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Bear^ det er feil. blodprøver og utåndingsprøve er de mest vanlige måtene og teste dette på, det er i det siste også kommet en gentest som kan avsløre om du har laktoseintoleranse. http://www.helsenytt.no/artikler/laktoseintoleranse.htm Jeg sier det igjen, la fagfolk (Lege/spesialist) se på ditt problem. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 En meget nær av meg led av akkurat samme problem som trådstarter beskriver. Vedkommende tok kontakt med legen og fikk da til svar at det beste som kunne gjøres var å se om det var noe i kostholdet først som kunne være skyld i problemet. Etter et par månder hadde vedkommende suksesivt luket ut et par ting og forsøkt litt frem og tilbake og kommet frem til at melkeprodukter kunne være problemet. Etter oppsøkt legebesøk igjen var svaret at den beste metoden for å finne ut om dette faktisk var problemet å innta en liten mengde ren laktose for å se om det var problemet. Noe det var. Etter at vedkommende byttet ut melkeprodukter har problemet vært borte. At det kan bevises ved blodprøver er jeg klar over, ordla meg litt feil dessverre, men som sagt anbefalte en lege å innta ren laktose for å se om det faktisk var synderen. Det ga best resultat. Lenke til kommentar
Gjest ForvirretPerson Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Er det slik at jeg kan ikke spise/drikke melkeprodukter i løpet av hele livet mitt? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 *Hvist* det viser seg at det er det som feiler deg ja, men det er mange alternativer for de som har laktoseintoleranse som kokos og soyamelk. Men problemene du har kan for alt vi/du vet kommer av noe helt annet, derfor anbefalingen lengre opp. Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_* Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Det samme skjer meg av og til da jeg spiser havregryn. Prøv å kutt det ut for en uke så går det nok bedre. Bananer har litt samme effekt. Lenke til kommentar
Gjest ForvirretPerson Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Det samme skjer meg av og til da jeg spiser havregryn. Prøv å kutt det ut for en uke så går det nok bedre. Bananer har litt samme effekt. Vel, jeg har vært plaget med det siden mai. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) hadde jeg vært deg så hadde jeg kutta ut alt som har med korn og melk og gjøre. seriøst, prøv en uke uten noen av disse tingene. spis frukt, spis grønnsaker, spis fisk og kjøtt. egg & bacon til frokost er lurt. hvis jeg spiser brød, knekkegrød eller noe som helst kornprodukter eller får i meg melk, så fiser jeg konstant... dårlig energi også. it sucks. om jeg holder meg til en lavkarbo / steinalderdiet derimot så går fordøyelsen drit smooth. spiste mye brød denne helgen... uffameg men som folk sier her, skjekk med legen din først. Endret 24. november 2008 av IsaachElric Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå