Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg til Vectra B '97, hattehylle vs. foran?

Habitats

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt til å få litt bedre lyd i bilen min. Jeg kjøpte en spiller for en stund siden, men har ikke fått satt i høyttalere enda.

Jeg tenkte først å bare bytte ut høyttalerne foran, altså, rett å slett bare bruke ledninger osv som allerede satt i.

Men da jeg dro til Strømmen Bilradio, så sa de at jeg skulle droppe å bytte foran, og heller bare kjøpe høyttalere til hattehylla, så ville lyden bli mye bedre. Jeg regnet med at disse folka hadde peiling, så jeg kjøpte disse. Ettersom det er en nokså omfattende jobb å montere disse, da jeg ikke har noen hull der fra før av, og heller ingen kabler, så har jeg lagt det litt på is foreløpig.

Men etter å ha lest endel rundt angående det med høyttalere bak vs. foran så ser jeg at det er en del blandede meninger rundt dette, så jeg vurderer å trekke kjøpet å heller skaffe foran allikevel.

Kan jo legge til at jeg er uinteressert i å bruke mange tusen på dette. Det eneste jeg vil oppnå er en liten oppgradering fra det som sittet i originalt. Så jeg har utelukket forsterker, basskasse osv.

Musikken jeg hører på er i hovedsak rock/metall men også en del roligere musikk.

Hva ville dere gjort?

//Hab

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dere jeg får byttet de jeg kjøpte? Har brutt forseglinga osv... Men jeg har vel uansett angrefrist på 14 dager i følge kjøpsloven, eller?

Om så. Har dere noen gode men rimelige alternativ til høyttalere foran?

Og en annen ting. Skal jeg bytte foran så må jeg ta av trekk i dørene osv. Er dette veldig stress eller?

Lenke til kommentar

Om det har seg slik at jeg ikke får byttet, vil resultatet bli bedre om jeg bytter foran også? Er foran OG bak, bedre enn bare foran for eksempel? Det er jo relativt billige høyttalere så jeg har ikke noe imot å koste på begge deler.

Og hensikten min er ikke å spille høyt, men at lyden er bra. Så jeg føler ikke at jeg har noe direkte behov for en forsterker.

Lenke til kommentar

Jeg ser at alle vil ha høytalere foran. MIN mening er at jeg synst lyden blir best når du har både framme og bak, så midtpunktet desse spiller er akkuratt der du sitter. Sånn har jeg det innstilt i min bil. Og jeg har et ganske heftig anlegg også.

Dette er min mening, så dere trenger ikke kommer med personsangrep :)

Di "spesialistene" mente sikkert at for deg så var det sikkert lurest å hive i høyttalere bak, fordi det er enklest. Er en litt mer omfattende jobb å skifte ut i døra. Enten om det passer eller ei..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...