Gå til innhold

BK: Lysløypa by night

potetskrell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin stemning, men blir en smule for lyst for meg. Det virkelige nattpreget forsvinner litt på grunn av de veldig lyse lysene.

Personlig liker jeg å se en person i sånne bilder, men det hadde nok ikke gjort så mye for å forandre stemningen.

Angående gloriene vet jeg ikke, det får noen med litt mer kunnskap ta seg av. Jeg skulle likt å se samme bildet med med 10 sek mindre eksponering.

Edit: rettet en skrivefeil.

Endret av bjornast
Lenke til kommentar
Takk for kommentarer, bjornast og Inc. Ja, det skulle vært justert et hakk ned. Ehm, det er slik at kameraet (e510) hopper fra 30 sek til 60 sek og så til bulb. Det er kanskje vanlig? Hvor mange sekund tilsvarer ett steg?

ja nei, jeg tenkte 1-2 steg som i eksponering, ikke lukkertid. Du har vel en knapp eller meny som ser noe ala dette ut "+/-" ?

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Takk for kommentarer, bjornast og Inc. Ja, det skulle vært justert et hakk ned. Ehm, det er slik at kameraet (e510) hopper fra 30 sek til 60 sek og så til bulb. Det er kanskje vanlig? Hvor mange sekund tilsvarer ett steg?

ja nei, jeg tenkte 1-2 steg som i eksponering, ikke lukkertid. Du har vel en knapp eller meny som ser noe ala dette ut "+/-" ?

Brukte manuell modus og satte kameraet på 30 sek og f11. Da kan man vel ikke bruke eksponeringskompensasjon?

Var et dumt spm av meg uansett.. Feks i P-modus, så justerer vel kameraet både lukkertid og blender når man stiller på eksponeringskompensasjon?

Lenke til kommentar
Fint bilde! For meg ser det nesten ut som at det er tatt i et studio :wee: Og det er et pluss. Det eneste jeg kan sette fingeren på er den lyset fra lyktestolpene. Ble litt for flashy for min del.

Takk :)

Ja, de ble litt sterke. Hadde ønsket et mindre lys med "klarere stråler" på en måte. Men da må man kanskje opp med Iso, og det funker dårlig på e-510. 400 føler jeg er maks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...