siDDis Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Eg har hatt 2 cpuer nå som greide 33% overklokking fint i ca 3 måneder den første med 1.75v og den andre med 1.65v etter dei 3 månedane så gjekk det ikkje lenger og eg måtte tilbake til standard hastigheit (har HK uten agp/pci lås) nå er snakker om overklokking her så er det prime95 stabilt i minst 12 timer Eg føler at eg er den einaste som har hatt problemer med snds, andre har kjørt sin p4 med 1.8v og 50% overklokking uten problemer i fleire månedar Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Problemet (NSD) oppstår ikke pga for mye overklokking (MHz) men for mye volt. 1.75 er i meste laget - i følge Intel. 1.65v har jeg selv kjørt i over et år - funker phett. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Jeg ville satt grensen på 1.7V...egentlig vill jeg ikke gå høyere enn 1.65V bare for å være på den sikkre siden Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Vel ... Intel har opplyst at ved ca 5% overvolt, så begynner kjerna å ta fysisk skade av det, så at maskina de blir mer og mer jalla når den står overklokket er ikke noen stor overraskelse. Personlig tror jeg det går en klar grense (som Intel ikke vil si/vet om), hvor CPU tar skade. Grensa må jo være på en fast spenning innenfor samme stepping, siden prosessorer blir levert med lavere spenning på de som er lavest klokket orginalt. PS: "Aaaahh ... endelig 1200 poster; jeg kan legge meg nå. *NATTA* " :wink: Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Vel ... Intel har opplyst at ved ca 5% overvolt, så begynner kjerna å ta fysisk skade av det, så at maskina de blir mer og mer jalla når den står overklokket er ikke noen stor overraskelse. Personlig tror jeg det går en klar grense (som Intel ikke vil si/vet om), hvor CPU tar skade. Grensa må jo være på en fast spenning innenfor samme stepping, siden prosessorer blir levert med lavere spenning på de som er lavest klokket orginalt. PS: "Aaaahh ... endelig 1200 poster; jeg kan legge meg nå. *NATTA* " :wink: Ja, god natt , du har vært flink gutt her i forumet Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 vel....jeg har kjørt min p4 [email protected] 1.7vcore (1.73 i følge mbm) nå i over 8 mnd, fungerer ypperlig. Men temperaturen har vel mye å si her, har ikke sett denne gå over 46 grader i mitt tilfelle. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 tempratur har aldri vore eit problem hos meg, har aldri hatt denne cpu'en over 45 grader ved full load nå ligger den på 37 grader på 2ghz vell får vell bare auke volten og drepe den langsomt.....også kjøper eg ein ny ein med ferdig 133mhz fsb Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Jeg har hatt 6 P4'er de siste 2 årene, har stadig 3... jeg har ikke opplevd at noen har tatt merkbar skade av overklokking, jeg tyner dem alle max - naturligvis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå