Gå til innhold

Har din p4 cpu s.n.d.s?

siDDis

Anbefalte innlegg

Eg har hatt 2 cpuer nå som greide 33% overklokking fint i ca 3 måneder

den første med 1.75v og den andre med 1.65v

etter dei 3 månedane så gjekk det ikkje lenger og eg måtte tilbake til standard hastigheit (har HK uten agp/pci lås)

nå er snakker om overklokking her så er det prime95 stabilt i minst 12 timer

Eg føler at eg er den einaste som har hatt problemer med snds, andre har kjørt sin p4 med 1.8v og 50% overklokking uten problemer i fleire månedar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel ... Intel har opplyst at ved ca 5% overvolt, så begynner kjerna å ta fysisk skade av det, så at maskina de blir mer og mer jalla når den står overklokket er ikke noen stor overraskelse.

Personlig tror jeg det går en klar grense (som Intel ikke vil si/vet om), hvor CPU tar skade. Grensa må jo være på en fast spenning innenfor samme stepping, siden prosessorer blir levert med lavere spenning på de som er lavest klokket orginalt.

PS: "Aaaahh ... endelig 1200 poster; jeg kan legge meg nå. *NATTA* " :wink:

Lenke til kommentar
Vel ... Intel har opplyst at ved ca 5% overvolt, så begynner kjerna å ta fysisk skade av det, så at maskina de blir mer og mer jalla når den står overklokket er ikke noen stor overraskelse.

Personlig tror jeg det går en klar grense (som Intel ikke vil si/vet om), hvor CPU tar skade. Grensa må jo være på en fast spenning innenfor samme stepping, siden prosessorer blir levert med lavere spenning på de som er lavest klokket orginalt.

PS: "Aaaahh ... endelig 1200 poster; jeg kan legge meg nå.

*NATTA* " :wink:

Ja, god natt , du har vært flink gutt her i forumet :woot:

Lenke til kommentar

tempratur har aldri vore eit problem hos meg, har aldri hatt denne cpu'en over 45 grader ved full load

nå ligger den på 37 grader på 2ghz

vell får vell bare auke volten og drepe den langsomt.....også kjøper eg ein ny ein med ferdig 133mhz fsb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...