flydman Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Er det noen her som vet om denne prosessoren er en villig overklokker .og om den evt kan kjøres på 166FSB. Jeg har fosøkt å lete opp noe info rundt dette men den er for det første ikke så utbredt som 166MHz utgaven og ellers er det særdeles lite info rundt dette som jeg har klart å spore opp. Jeg vet at 166MHz utgaven yter en del bedre men den går på en lavere klokkehastighet totalt 2083MHz mens 133MHz utgave går på 2133MHz .og hvis jeg låser opp 133MHz FSB utgaven skulle jeg vel kunne klokke litt ? noe av grunnen til at jeg spør er at da slipper jeg å kjøpe ny ram samtidig siden jeg nå sitter med PC2100 minne. Lenke til kommentar
flatron Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 pc2100=133 fsb Rammen er nokk flaskehallsen. Hvilken ram/hovedkort har du. rett meg hviss jeg tar feil. Lenke til kommentar
flydman Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 Jeg har et Epox 8ka3+ den støtter 166 FSB så den delen er grei men hvis jeg kjøper en prosessor med 133FSB så slipper jeg i første omgang ut med penger til nye minnebrikker. derfor er det viktig å vite noe mer om den prosessoren jeg tenker på XP2600+ med en fsb på133MHz for hvis den er overklokkings villig da kan jeg kjøre den på 166FSB når jeg får råd til bedre minne. Lenke til kommentar
formann Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Den kan fint kjøre både 166,200 og mer.. Det er HK og ram som begrenser FSB hastigheten, og ikke CPU Den heller ikke låst, slik at du kan sette ned MP og kjøre 166 Mhz FSB uten at du klokker den opp så mye. Uansettt så tipper jeg du klarer min 2,3 Ghz med den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå