Munty Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Jeg vurderer å oppgradere pcen min. I den sammenheng lurte jeg på om det vil lønne seg å kjøpe to GTX 260 eller en GTX 280? Lenke til kommentar
BillyPilgrim3 Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 To GTX260 i SLI vil være mye raskere enn GTX280, spesielt med de siste driverne fra Nvidia (180.48). Og så kan du utnytte PhysX i SLI. Du kan også overklokke GTX260 en god del. Bør ha en Intel duo/quad på over 3 GHz (overklokking).Lykke til :-) Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 hvorfor skal du oppgradere? 2x 8800 GTS 512mb holder da mer en nokk ennå, jeg har overklokket mine en del, og de fungerer supert har 0 lagg i spill med 1920x1200 og high/verry high oppløsning. Syns ikke og oppgradere alt nå er verdt det, men om du selvfølgelig bare må, så er det jo din sak. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 2 GTS 512 i SLI vil da yte ca. likt som 1 GTX 280, så den behøver du ihvertfall ikke å oppgradere til. imo Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 men det er da uansett for tidlig for en ny SLI oppgradering mener nå jeg. menmen det er smak og behag. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Vent heller til neste generasjons skjermkort som kommer neste sommer . Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) helt enig:) men det kan jo være at du føler du ikke får nokk ut av dine 2x 8800 GTS 512mb, men det som er så genialt med de kortene, er at de klokker helvettes høyt syns nå jeg. Så om du vil ha noen tips osv så bare spør:) kjører identisk hovedkort som deg også Endret 22. november 2008 av lunnr Lenke til kommentar
Munty Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Jeg har hatt noen problemr med overklokking av disse kortene ja. Jeg har brukt EVGA precision til overklokking og etter ikke mye høyere frekvenser har skjermen begynt å blinke og det kommer opp melding om at skjermdriveren har startet på nytt etter en feil. Dette fortsetter helt til jeg resetter instillingene. Hva er det du bruker for å overklokke og hvordan framgangsmåte brukte du? PS: Jeg pleier ikke bruke skjermkortene i SLI fordi hvis SLI r på kan jeg kun bruke en skjerm. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Jaok, jeg bruker selv EVGA precision, men du kan bruke rivatuner osv og. syns egentlig EVGA precision funker bra jeg da men. Jo du kan bruke dual screen med SLI nå! har kommet en ny Driver fra nvidia prøv og innstaler den! og glem ikke og slett den andre med driver cleaner osv om du har noe problemer med den(gjøres i safe mod) Kjører : 750 core / 1930 shader / 1050 memory. funker supert:) Lenke til kommentar
Munty Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Det skal jeg teste! Noen link til download? Og har du noen eksempel på noen spill du kjører supert med disse kortene? Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Ja, GRID på 1920x1200 med full AA og alt på verry high, med shadows osv. + crysis(warhead/orginalen) og Farcry2 osv går glatt! det er jo flere jeg bare kommer ikke på alle i øyeblikket Har du 32bit eller 64bit, Vista/xp? så skal jeg sende link. Endret 22. november 2008 av lunnr Lenke til kommentar
Munty Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Jeg har 64-bit vista. Kjører du Crysis på very high? AA? Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Nei, det går nokk ikke skal du se, er få pcer som klarer og kjøre det på stabil FPS, Full AA i crysis dreper vel alt av pcer der ute etter hva jeg vet. Men Synes ikke Crysis i seg selv er verdt og spille seg i gjennom i dagesvis, liker ikke spillet personlig. Link : http://www.nvidia.com/object/winxp64_180.48_whql.html Lenke til kommentar
Munty Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Takk for hjelpen og takk for linken! Jeg skriver mere om hvordan det går med overklokingen og slikt senere! Hvis noen har noe de vil si så bare spytt ut! Lenke til kommentar
Munty Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Etter at jeg installerte nyeste skjermkordrivere (så jeg kan bruke SLI med to skjermer) har spilling gått supert. Jeg kan nå spille Crysis på very high uten noe lagg! Dette "kun" med mine to GeForce 8800GTS! SLI anbefales! Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 2 GTS 512 i SLI vil da yte ca. likt som 1 GTX 280, så den behøver du ihvertfall ikke å oppgradere til. imo jeg hadde et slikt oppsett før jeg gikk over til SLI av gtx280, først og fremst så merker du at du kan skru opp aa til det maksimale uten å tape fps. gts'ene var ganske alergiske mot aa kunne i de fleste spill ikke ha mer en 4-8xaa før det begynte å få utover fps. nå kan jeg ha 16xqaa uten å tape noe fps. selv i crysis kjører det silkemykt på 40+/- med 16xqaa og v.high 2 av de nyeste gtx260'ene vil være bedre,men dersom du kjøper gtx280 så kan du oppgradere senere til SLI. 3-way-sli vinner du lite på, vanlig sli er det beste;) Lenke til kommentar
Munty Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 2 GTS 512 i SLI vil da yte ca. likt som 1 GTX 280, så den behøver du ihvertfall ikke å oppgradere til. imo jeg hadde et slikt oppsett før jeg gikk over til SLI av gtx280, først og fremst så merker du at du kan skru opp aa til det maksimale uten å tape fps. gts'ene var ganske alergiske mot aa kunne i de fleste spill ikke ha mer en 4-8xaa før det begynte å få utover fps. nå kan jeg ha 16xqaa uten å tape noe fps. selv i crysis kjører det silkemykt på 40+/- med 16xqaa og v.high 2 av de nyeste gtx260'ene vil være bedre,men dersom du kjøper gtx280 så kan du oppgradere senere til SLI. 3-way-sli vinner du lite på, vanlig sli er det beste;) Hmm... Det høres bra ut! Kanskje du kan teste Crysis benchmark (Benchmark) og legge ut resultater? Det hadde vært fett å se så høy FPS i Cryis benchmark. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Jeg har noen problemer med EVGA Precision nå. Jeg greier ikke skru opp viftehastigheten. Jeg har greid dette før... Veit dere hva som er galt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå