Gå til innhold

Plassering av vannkjølingsenheter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du trenger da ikke skjema for det? Er jo bare å ha slanger mellom enhetene og eventuelt feste med slangeklemmer.

Rekkefølgen spiller liten rolle, vannet stabiliserer seg på en temperatur noe over romtemp uansett. Eneste regel jeg følger er at CPUblokka står først i kjølesløyfen dersom flere komponenter skal kjøles. Det vil si at CPU blokka kommer rett etter radiatoren.

Radiator : vannblokk : vanntank : pumpe er veldig normal rekkefølge, men som sagt ingen fasitløsning.

Lenke til kommentar

Jeg fortstår at jeg nok må ha meg et annet kabinett hvis vannsystemet skal bli penere å se på. Plutselig så var chieftec et veldig kjedelig kabinett.

Et lite spørsmål til....er det strengt tatt nødvendig med isolasjon i dag ? Såvidt jeg kan se av guiden som ligger på overklokking er dette av viktighet for å forhindre kondens. Men av det jeg har sett av prosjekter og annet i det siste så ser det ut som om folk ikke bryr seg om dette ... Er dette ikke lenger en ting å tenke på ? Hvis man har en god nok kjølepasta og cpu-blokk så skal dette gå greit uten isolasjon ?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å isloere for kondens med standard vannkjølingsoppsett slik du har. Kondens oppstår ikke før du har temperaturer *under* romtemp, det vil ikke skje med mindre du bruker vapochill, TEC (peltier) eller lignende.

Så det er på ingen måte noen grunn til å isolere mot kondens. Om det står at du trenger isolasjon med standard vannkjøling på overklokking.no så er det en gedigen skrivefeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...