Sesches Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Kan dere se på dette og gi en newbie på vannkjøling noen råd og tips ... dette er ikke montert ennå, det er bare sånn jeg foreløpig har satt det for meg at det skal stå og se ut....så det ultimate spørsmålet:er det noe dere ville gjort annerledes ? Stikksagen er klar .... http://home.broadpark.no/~jalsaker/images/cooling.jpg -sesches Lenke til kommentar
Homealone Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Sett vanntanken i topp. Det er glassplate i toppen for akkurat dette. Du kan også kjøpe en festebrakkett på Microplex for å feste den. Ellers ser det greit ut. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Ser greit ut det der.... Ville kanskje flyttet på tanken jeg også... ser litt gørrt ut der den står.. Men ellers bra.. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 tanken må nesten være synlig.. ellers så er det jo neste ikke noe vits! Den som er så vakker! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Ville flytta radiatoren ned jeg. Varm luft stiger, det er masse ledninger + en psu der oppe osv. Kan heller plassere pumpa der oppe Lenke til kommentar
Sesches Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 Takk for svar ... plasserer tanken i toppen jeg. Er det noen som har noen bra linker til sider med skjema og tegninger for hvordan deler skal kobles sammen i et fullstendig system ? -sesches Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 du trenger da ikke skjema for det? Er jo bare å ha slanger mellom enhetene og eventuelt feste med slangeklemmer. Rekkefølgen spiller liten rolle, vannet stabiliserer seg på en temperatur noe over romtemp uansett. Eneste regel jeg følger er at CPUblokka står først i kjølesløyfen dersom flere komponenter skal kjøles. Det vil si at CPU blokka kommer rett etter radiatoren. Radiator : vannblokk : vanntank : pumpe er veldig normal rekkefølge, men som sagt ingen fasitløsning. Lenke til kommentar
Sesches Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Jeg fortstår at jeg nok må ha meg et annet kabinett hvis vannsystemet skal bli penere å se på. Plutselig så var chieftec et veldig kjedelig kabinett. Et lite spørsmål til....er det strengt tatt nødvendig med isolasjon i dag ? Såvidt jeg kan se av guiden som ligger på overklokking er dette av viktighet for å forhindre kondens. Men av det jeg har sett av prosjekter og annet i det siste så ser det ut som om folk ikke bryr seg om dette ... Er dette ikke lenger en ting å tenke på ? Hvis man har en god nok kjølepasta og cpu-blokk så skal dette gå greit uten isolasjon ? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Du trenger ikke å isloere for kondens med standard vannkjølingsoppsett slik du har. Kondens oppstår ikke før du har temperaturer *under* romtemp, det vil ikke skje med mindre du bruker vapochill, TEC (peltier) eller lignende. Så det er på ingen måte noen grunn til å isolere mot kondens. Om det står at du trenger isolasjon med standard vannkjøling på overklokking.no så er det en gedigen skrivefeil. Lenke til kommentar
Sesches Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 http://www.overklokking.no/guides/nybegynn...el4/index4.html Hører til under emnet, "ting å tenke på" i forbindelse med vannkjøling ... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Som det står "For å unngå slike katastrofer er det svært viktig å isolere alle underkjølte PC-komponenter mot kontakt med luft." Med ditt oppsett (mao et standard oppsett) vil aldri noen komponenter bli underkjølt og det vil heller ikke være noen fare for kondens. Lenke til kommentar
Sesches Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Ja der kan du se .... n00ben som prøver å kjekke seg blant de etablerte i gemet ... skal holde kjeft jeg ... -sesches .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå